Valg af HTC

• Jeg har besluttet mig for at hoppe på en ny mobil - HTC, efter at ha' ejet et utal af andre - inkl Iphones.

Problemet er jeg intet aner om HTC' s telefoner, og hvad man skal kigge efter. dvs jo, jeg har en idé, men det gør nok mest på design, byggekvalitet m.v.

Jeg er kommet fra til følgende:

- Desire S
    - Sensation
    - Incredible S

Evt:

-Samsung galaxy 2S

Søger en kyndig HTC freak til vejledning. Prisen er underordnet.

• Flyttet.

HTC Sensation ser lovende ud, men konkurrenten SGSII har jeg selv bestilt og modtager enten i dag eller i morgen. En kollega har den allerede og den er sku lækker!

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

Oprindeligt indlæg af JuiCe
    Flyttet.

HTC Sensation ser lovende ud, men konkurrenten SGSII har jeg selv bestilt og modtager enten i dag eller i morgen. En kollega har den allerede og den er sku lækker!

Er ikke i tvivl, men er det ikke en dum "begynder" telefon indenfor Android ?

• Hvis prisen er underordnet, ville jeg uden tvivl tage en SGS2 eller en Sensation, efter som det er toppen af poppen.

Men fordi sensation, ikke er kommet ud endnu, er det svært at sige så meget om den andet end ud fra specs og diverse previews. Men ser man rent på specs, er SGS2 en smule bedre.

Der er dog lidt start problemer med SGS2'eren, bla, sms og mms funktionen, men det er der stortset altid.

Selve måden android er bygget op på, er den sammen om det er HTC eller Samsung du vælger. Men jo på tidligere versioner har HTC's "bruger falde" sense været en smule mer brugervenlig iforhold til samsung's touchwiz. Men det ser dog ud som om samsung er kommet rigtig godt efter det med touchwiz 4.0 på deres nye flagskib!

Oprindeligt indlæg af KeyzerSoze

Er ikke i tvivl, men er det ikke en dum "begynder" telefon indenfor Android ?

Nej, egentlig ikke, da brugerfladen stort set er det samme. Det er hardware og nogle enkelte funktioner/tjenester der adskiller Sensation fra de billigere HTC'ere...

Venter selv spændt på at Sensation kommer. :T

• Uden Tvivl Sensation! Den har 1.2ghz dual core? Det er det samme som mange af de små pc'er i bilka har! Den er kraftig, dejlig størrelse, den er ikke lavet af mange stykker plastic men af aluminium mener det er 2 stykker... Dvs at den jo nærmest ikke kan gå i stykker, den skulle efter sigende have "gorilla" glas, altså at du ikke kan ridse den, den skal flægges hvis man vil ødelægge den, hvilket man ikke ønsker ;) Og bedst af alt er det en Htc og der er mega mange Roms til dem ;)

Oprindeligt indlæg af KasperBang
    Uden Tvivl Sensation! Den har 1.2ghz dual core? Det er det samme som mange af de små pc'er i bilka har! Den er kraftig, dejlig størrelse, den er ikke lavet af mange stykker plastic men af aluminium mener det er 2 stykker... Dvs at den jo nærmest ikke kan gå i stykker, den skulle efter sigende have "gorilla" glas, altså at du ikke kan ridse den, den skal flægges hvis man vil ødelægge den, hvilket man ikke ønsker ;) Og bedst af alt er det en Htc og der er mega mange Roms til dem ;)

At htc alu mobiler nærmest ikke kan gå i stykker, er vist en sandhed med modifikationer. Der er rimlig stor forskel på materiale kvalitet, og bygge kvalitet. Det er rigtig nok at HTC's valg af materialer er rigtig lækre, i sammenligning med Samsung. Men de 2 HTC smartphones (legend og desire) jeg har haft, har kvalitets mæssigt ikke været på højde med den Samsung jeg har nu. Jeg har kunne frem bringe en del "knirken/mislyde" hvilken for mig tyder på de ikke har været samlet ordenligt. Da jeg fik SGS2 i hånden, blev jeg overrasket over hvor godt den faktisk er bygget.

SGS2 har også en 1.2ghz dual. samme størrelse display. Gorilla glas. Fler RAM. MEGET bedre skærm teknologi.

Og en anden ting er at HTC har valgt at låse deres bootloader, så du skal slet ikke forvente at den kan rootes.

• http://newz.dk/htc-s-telefoner…-nu-mere-root-venlige#new
    Lad os nu se...

[Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

Oprindeligt indlæg af Shak

Ja, men indtil videre er de altså stadig LÅST!

Men det er vist også kun Sensation som er låst, faktisk alle andre HTC telefoner kan man låse op ved at downgrade firmware.

4x4TB (Storage)

Oprindeligt indlæg af SShadowS

Men det er vist også kun Sensation som er låst, faktisk alle andre HTC telefoner kan man låse op ved at downgrade firmware.

Jeg snakker om Sensation.

Med såvidt jeg ved er det kun hvis man er heldig at få en s-off telefon. S-on kan men ikke permanent roote hverken incredible s, wildfire s og desire s endnu? Ret mig hvis jeg tager fejl.

Oprindeligt indlæg af Shak

Jeg snakker om Sensation.

Med såvidt jeg ved er det kun hvis man er heldig at få en s-off telefon. S-on kan men ikke permanent roote hverken incredible s, wildfire s og desire s endnu? Ret mig hvis jeg tager fejl.

Ja der fanger du mig på det forkerte ben, jeg holder mig generelt helt væk fra "S" modellerne. Ikke meget ved at købe en smartphone og så tage den med lille skærm samt ingen power i min verden. :)

Men for at komme tilbage til topic, så ville jeg snuppe enten en Sensation eller en Desire HD hvis det skulle være en HTC.
    Jeg forventer dog at Sensation bliver låst op, enten via XDA eller HTC selv. Den mobil har poteniontale til at blive den næste HD2 hvis bare den blev låst op.

4x4TB (Storage)

Oprindeligt indlæg af SShadowS

Ja der fanger du mig på det forkerte ben, jeg holder mig generelt helt væk fra "S" modellerne. Ikke meget ved at købe en smartphone og så tage den med lille skærm samt ingen power i min verden. :)

Men for at komme tilbage til topic, så ville jeg snuppe enten en Sensation eller en Desire HD hvis det skulle være en HTC.
    Jeg forventer dog at Sensation bliver låst op, enten via XDA eller HTC selv. Den mobil har poteniontale til at blive den næste HD2 hvis bare den blev låst op.

Det er SÅ VIDT JEG VED (ret mig anyone hvis jeg tager fejl) ikke alle htc telefoner (bortset fra sensation) der kan permenant rootes.

S modellerne relativt nye modeller. Og vel gode alternativer til folk der ikke gider at gi 4500-5000kr for en telefon, og ikke gider lege med costum roms osv. :)

Men helt sikkert, bliver bootloaderen låst op og kommer der mulighed for at få CWM på, bliver sensation da sikkert rigtig sjov at lege med, men indtil da holder jeg mig til SGS2.

• Tjaah jeg er en ejer af Desire HD og Shak jeg permrootede min HTC på 20 sekunder, man henter et program og trykker på 2 knapper og så er den rootet. Har også brugt CWM og har nu S-off, custom kernel og custom ROM. Jeg er fyldt ud tilfreds med den.

• Desire er ikke af 2 stykker alu som jeg sagde, heller ikke legend, den er af nogen flere stykker... Og tror du virkelig på at Htc kan stoppe en flok nørder i at roote deres tlf, næppe... De finder sgu bare en anden løsning :)

Oprindeligt indlæg af KasperBang
    Desire er ikke af 2 stykker alu som jeg sagde, heller ikke legend, den er af nogen flere stykker...

Jo Legned er lige præcis lavet ud af ET stykke alu. Det var netop det der var det "fede" ved Legend. http://www.gadgetguy.com.au/htc-legend-review-154721-8.html

Og tror du virkelig på at Htc kan stoppe en flok nørder i at roote deres tlf, næppe... De finder sgu bare en anden løsning :)

Ja det tror jeg, du kan ikke bare sådan komme uden om en låst bootloader. Det vil stoppe rigtig mange ihvertfald. Der istedet vil købe en anden.