Robust smartphone?

  • Nogen der kan anbefale en robust smartphone?


    Hvis der er noget jeg er dårlig til er det at behandle min mobil ordentligt. En mobiltelefon er for mig et redskab og den skal derfor kunne holde til at blive brugt. Med den kvalitet og levetid de fleste mobiler har i dag, har jeg svært ved at finde en mobil som kan holde til man taber den i ny og næ, eller at jeg konstant har den i min fnulrede lomme.


    Jeg har kig på en Motorola Defy, men har endnu ingen erfaring med Motorola. Nogen der har prøvet denne model?


    Ud over at være robust vil jeg gerne have en telefon med Android og Wifi, men har ellers ikke de store krav og forventninger til andre funktioner.

  • Hejsa Omnus.


    Det mest sårbare/skrøblige på smartphones er skærmen, med en mobil med "gorilla glas" er man rimlig godt dækket ind.


    Jeg har selv en Samsung Galaxy S der har netop den glas type. Selve telefonen er rimlig "plastik" agtig, men der har jeg smidt et silikone cover omkring. Og jeg har tabt min telefon en del gange i byen osv, og rejst mig op mens den har ligget i skødet på mig, hvor den så er røget en tur på gulvet, og der er ikke sket noget som helst. Der er ikke den mindste rids på.


    Et par videoer der viser lidt om hva gorilla glas kan holde til.


    http://www.youtube.com/watch?v=Cbob1eo-72c


    http://www.youtube.com/watch?v=dLXaCR6_0U0

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KasperBang
    Htc Desire :) Har den selv og har tabt den et utal af gange, den har ikke en ridse :)


    yes enig, jeg har sat en film hen over skærmen så den ikke får ridser men det er også det hele...den har jeg også tabt og brugt arbejdsmæssigt i 1 år nu uden problemer

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Vi har en Defy her på arbejdet som jeg har rodet lidt med og afprøvet det software vi udvikler.
    Den virker meget holdbar, så hvis du er hård med dem tror jeg at noget som den er det rette valg.
    Det er dog vigtigt at det ikke er nogen top model mht. specifikationer og hastighed.



    Den kommer snart (hvis den ikke allerede er her) med dansk sprog osv. :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Hej, mange tak for de fine svar.


    Jeg har også overvejet en HTC mobil, men jeg tror alligevel jeg prøver en Defy så. Hastighed kan være meget rart, men når alt kommer til alt, vil jeg hellere have en telefon der måske ikke er den hurtigste, men til gengæld virker hver gang. Jeg går heller ikke så meget op i al mulig ekstra lir (der ofte bare er til gene alligevel), så det at Defy ikke har de mest imponerende specifikationer, lyder for mig som et godt valg.

  • Hej Omnus!


    Jeg kan godt forstå din udfordring med at finde en robust smartphone. Jeg har haft lignende problemer med at passe godt på mine telefoner, så jeg kan relatere til din situation. Jeg vil anbefale dig at overveje Motorola Defy, da den generelt har et ry for at være robust og modstandsdygtig. Jeg har personlig erfaring med Motorola-telefoner, og de har altid leveret på holdbarhed og ydeevne. Han blev anbefalet til mig her: https://andersenlab.de/services/cross-platform-development


    Motorola Defy er et godt valg, især hvis du leder efter en Android-telefon med Wi-Fi-funktioner. Den er kendt for sin vand- og støvbestandighed samt dens evne til at tåle stød og fald. Du kan også overveje at investere i et solidt cover eller etui for ekstra beskyttelse.


    Husk dog altid at være forsigtig, selv med en robust telefon. Det kan aldrig skade at tage sig godt af dine elektroniske apparater. Held og lykke med dit valg, og jeg håber, at Motorola Defy lever op til dine forventninger!