Internet på mobilen

  • 5GB???


    Jeg bruger maks 100mb.. Og har jeg 500MB til rådighed fra Bibob.. Det skal nævnes, at jeg ser mit forbrug som noget der er meget normalt.


    Altså 5GB skal du kun have, hvis du direkte downloader musik/video/spil på din mobil..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jonasdc94
    Så vil 1 gb være fint?


    Mere end rigeligt..
    Hvis du har net derhjemme og måske på skolen/arbejdspladsen er bare 500MB overkill, jeg startede med 1GB og fandt ud af at jeg egentlig kun brugte omkring 100MB.


    Du kan se her hvad de forskellige ting fylder https://www.onfone.dk/CmsUploa…ceunivers/datatrafik2.png, hvis du så regner det ud, er 1 times YouTube video = 42MB og bare med 100MB kan du se Ekstrabladets smartphone forside 860,5 gange, hvilket betyder at 1GB er 8605 gange ;)


    /edit
    Jeg skiftede så til Onfone med 2 timers tale, gratis sms, mms og Facebook trafik + 200MB og sparer nu 100 kr. per måned :D


    /edit2
    Hvis du bruger Android kan jeg anbefale Phoneusage, der kan du nemt se hvor meget du har brugt af hvad per måned, og så vælge et abonnement der passer dertil :)

  • Xenate: Den app der får ellers rædsomme reviews på samme side, med argumenter om at den ikke kan måle data bare tilnærmelsesvist præcist :rolleyes:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Xenate: Den app der får ellers rædsomme reviews på samme side, med argumenter om at den ikke kan måle data bare tilnærmelsesvist præcist :rolleyes:


    Nå, jeg synes ellers den virker ret fint, men ved jo heller ikke om det den siger er sandt :)


    /edit
    Men der findes jo også mange andre derude :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    5GB???


    Jeg bruger maks 100mb.. Og har jeg 500MB til rådighed fra Bibob.. Det skal nævnes, at jeg ser mit forbrug som noget der er meget normalt.


    Altså 5GB skal du kun have, hvis du direkte downloader musik/video/spil på din mobil..


    Hvorfor har du kun 500MB hos BiBoB?
    Den mindste data pakke indeholder da så vidt jeg kan se 1GB data.


    Jeg har selv den pakke med 5 timers tale, fri MMS/SMS, gratis til andre BiBoB, nul opkaldsafgift, og så 1GB data.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi


    Hvorfor har du kun 500MB hos BiBoB?
    Den mindste data pakke indeholder da så vidt jeg kan se 1GB data.


    Jeg har selv den pakke med 5 timers tale, fri MMS/SMS, gratis til andre BiBoB, nul opkaldsafgift, og så 1GB data.


    Så er det fordi du ikke kikker ordentligt efter Bubbi


    https://www.bibob.dk/services/…ervices/bibob-to-go-mini/

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Har selv abo med 1 gig data pr. måned, og kommer heller aldrig op at bruge så meget, mest fordi jeg tit sidder inden for rækkevidde af wifi netværk (både hjemme, hos kammis, hos familie og i skolen)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200