told på pakke fra usa

  • Det var sgu da egentlig et smart firma du har fundet dér Boris. Skal da lige have dem i baghovedet næste gang jeg skal bestille varer derovrefra - lige før at det kan betale sig i forhold til at finde en europæisk importør af warhammer figurer, da de smider import udgifter oveni. :9xo

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg har et tillægsspørgsmål.
    Nogle sider tillader ikke at uden for US kan købe eller bare besøge siden , så bliver man automatisk linket til en EU side.
    Jeg har prøvet flere ting med VPN , men kan dælme ikke få det til at virke.




    SMLDK


  • Hvad er det for noget du prøver at bille os alle sammen ind..


    Det er altså (Pris+frag) * 1,25 + 160..


    Ved ikke hvor du har de 250kr fra. PostDanmark kræver "kun" 160kr. Og told skal man kun betale hvis en vare koster over 1150kr. Som ikke er gældende i dette tilfælde..


    Kilde: http://www.god-ehandel.dk/told…-fra-et-land-uden-for-eu/

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650


  • Holder så ikke helt vand. Købte RAM hos http://www.macsales.com til ca 1000 slag inkl. fragt. Blev bonget for hele dynen da pakken kom.
    Et par uger efter købte jeg en ekstern harddisk til ca. 2K, og den skulle jeg ikke betale moms osv. for. Fatter hat - især at pest.dk skulle have 180 dask for at åbne pakken - røvhuller!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick


    Holder så ikke helt vand. Købte RAM hos http://www.macsales.com til ca 1000 slag inkl. fragt. Blev bonget for hele dynen da pakken kom.
    Et par uger efter købte jeg en ekstern harddisk til ca. 2K, og den skulle jeg ikke betale moms osv. for. Fatter hat - især at pest.dk skulle have 180 dask for at åbne pakken - røvhuller!


    Det er vel fair nok at de skal have penge for at opkræve? De bruger temlig meget tid på det... Prisen er jo det samme hos de andre fragtselskaber....


    Hvis du har betalt moms af en vare der kostede under 1000 kr inkl. fragt så er det vel dig der har dummet dig og ikke dokumenteret hvad du har betalt?:)
    Og de åbner jo ikke alle pakker så det er vel ikke så mærkeligt at din HD røg igennem - de tager kun stikprøvekontrol hvis der ikke er angivet noget på pakken vist...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Det var sgu da egentlig et smart firma du har fundet dér Boris. Skal da lige have dem i baghovedet næste gang jeg skal bestille varer derovrefra - lige før at det kan betale sig i forhold til at finde en europæisk importør af warhammer figurer, da de smider import udgifter oveni. :9xo


    Ja, jeg har selv benyttet det en del.
    Det smarte er også at man kan købe fra sider der kun vil sende til adresser i USA, da man får en postbox adresse i Virginia. De fleste firmaer tilbyder desuden fri fragt inden for USA.
    Og så sørger de for alt med moms,fragt, told og alt andet.


    De kr. 920,- er altså inklusiv alt og leveret til din dør.

  • Nu har jeg så selv lige bestilt et par varer hjem fra Hong Kong.. For under 80,-, gratis fragt osv. Det er to knive, og fandt så ud af at den enes blad er for langt (+7cm ulovligt i DK).


    Der er ikke told på varer under 80,-, så vidt jeg lige har kunne se. Men hvad er chancerne for at de bliver taget, og hvad er bøden (eller bliver de bare inddraget?)?


    EDIT: Undskyld for at bruge din tråd, men synes det kunne være lidt smartere at bruge en om samme emne allerede.

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

    Rettet en gang, sidst af Spixe ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Spixe
    Nu har jeg så selv lige bestilt et par varer hjem fra Hong Kong.. For under 80,-, gratis fragt osv. Det er to knive, og fandt så ud af at den enes blad er for langt (+7cm ulovligt i DK).


    Der er ikke told på varer under 80,-, så vidt jeg lige har kunne se. Men hvad er chancerne for at de bliver taget, og hvad er bøden (eller bliver de bare inddraget?)?


    EDIT: Undskyld for at bruge din tråd, men synes det kunne være lidt smartere at bruge en om samme emne allerede.


    Du mener Moms.. Told er kun på vare over 1150kr.


    Hmmm.. Altså fra Hong Kong og Kina tager de 75-85% af alle pakkerne, da det som oftest er gevinst for SKAT..


    For USA ligger satsen lidt lavere mht. hvilke pakker de tager..


    Men det er en ulovlig vare, så konfiskere de den..


    Og ja, som der bliver nævnt.. Så er det ikke alle pakker der bliver taget i tolden, og derfor slipper man får at betale Moms (, told og gebyr) - selvom loven faktisk siger man skal betale moms af alt uden for EU.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650


  • Ah, ja. Så jeg skal egentlig ikke regne med at få varene jeg købte? :)) Og jeg får ikke en bøde eller sådan noget for at have bestilt ulovlige varer hjem? De bliver bare konfiskeret og så er det det?

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • kniven er nok ikke ulovlig du må have en foldekniv på max 7 cm uden lås på dig altid men du må have en kniv dolk eller foldekniv på max 12 cm hvis du skal ud og fiske eller på jagt eller andre godkente formål så der burde ikke være noget problem med den kniv du har købt ud over hvis det er en foldekniv der er enhåndsbetjent....

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af vanto
    kniven er nok ikke ulovlig du må have en foldekniv på max 7 cm uden lås på dig altid men du må have en kniv dolk eller foldekniv på max 12 cm hvis du skal ud og fiske eller på jagt eller andre godkente formål så der burde ikke være noget problem med den kniv du har købt ud over hvis det er en foldekniv der er enhåndsbetjent....


    Tjah. Den ene er en butterfly-kniv.. :)) Og det er jo ikke lovligt i DK. Den anden er godt nok en foldekniv, jo. Jeg ved ikke om den kan åbnes med en hånd - kan den sikkert. Så nu må jeg jo se ad. :)

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Spixe
    Tjah. Den ene er en butterfly-kniv.. :)) Og det er jo ikke lovligt i DK. Den anden er godt nok en foldekniv, jo. Jeg ved ikke om den kan åbnes med en hånd - kan den sikkert. Så nu må jeg jo se ad. :)


    Ja, så ville jeg krydse fingre for at den ikke bliver snuppet i tolden, og ellers tænke mig lidt mere om næste gang! Du ramler direkte ind i de nye knivlove, så hvis butterflyen bliver snuppet skal du ikke regne med at nøjes med at få den konfiskeret!


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask


    Ja, så ville jeg krydse fingre for at den ikke bliver snuppet i tolden, og ellers tænke mig lidt mere om næste gang! Du ramler direkte ind i de nye knivlove, så hvis butterflyen bliver snuppet skal du ikke regne med at nøjes med at få den konfiskeret!


    /ask


    Ja. Det var ret dumt af mig. Jeg må til at tænke mig bedre om. :) Nu må vi se hvad der sker.

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB