PS3 Slim - hvad har Sony gang i

  • Playstation 3 Slim.. En konsol der udover at have mere plads og bruge lidt mindre strøm stinker langt væk.


    Hvad har Sony gang i..


    Først laver de en blændende lækker PS3 konsol med sin helt egen stil flot poleret front og 4 USB stisk samt plads til nogle SD Cards eller hvad de hedder.. Den kan spille PS1 og Ps2 spil og opskallere den så de så ret nydelige.ud.


    2½ år efter udgivelsen laver man så en slim.. hvilket er fair nok men man fjerner samtidig den bagudkompatible feature med at spille ældre spil til PS1 og PS2



    (Så vidt jeg ved ændrede PS2 konsollens slim udgave da ikke ved noget den var bare mindre end den originale..


    Sidder inde med 30 PS1 spil og 40 PS2 spil ... har en PS2 men den kan ikke opskallerer og hvem ved den går vel også ud af markedet en dag snart..



    Ved ikke om jeg er den eneste med det synspunkt men syntes Sony skal tage og lytte til dem der køber deres produkter..

  • Du har vist læst forkert - det var kun et par af de tidligere modeller der havde en fungerene bagudvendt funktion. De nyere "fat" modeller kan kun spille PSX, og langt fra alle af dem.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • DU har ret det er KUN 60 GB modellen der kunne køre PS1 og PS2 spil stort set alle titler..


    Ved nogle hvorfor Sony laver sådan svinestreg / bommert..


    Mener der er jo stadig salg af PS2 titler og PS2 konsollen forsvinder vel en dag...

  • Det er simpelt nok, i US af PS3 der kan spille PS1 spil er der en chip der kan køre det, det koster ekstra, så den vil de naturligvis gerne spare væk(gør det jo i sidste ende billigere for os).


    I den europæiske udgave er der ingen chip, så det kræver emulering til at køre de gamle spil, det koster jo penge i udvikling og vedligeholdelse, så det vil de naturligvis også gerne spare væk.


    Alt i alt koster det dem penge at bevare bagudkompatibilitet og husk på at Sony i lang tid har tabt penge på at sælge PS3, så det er ikke svært at se hvorfor den ikke er der.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    Det er simpelt nok, i US af PS3 der kan spille PS1 spil er der en chip der kan køre det, det koster ekstra, så den vil de naturligvis gerne spare væk(gør det jo i sidste ende billigere for os).


    I den europæiske udgave er der ingen chip, så det kræver emulering til at køre de gamle spil, det koster jo penge i udvikling og vedligeholdelse, så det vil de naturligvis også gerne spare væk.


    Alt i alt koster det dem penge at bevare bagudkompatibilitet og husk på at Sony i lang tid har tabt penge på at sælge PS3, så det er ikke svært at se hvorfor den ikke er der.



    Har du dokumentation for det ?????
    Eller er det bare noget du har læst at Sony siger det ?
    Bilhandlere klynker også , men de lever stadig , så ikke andet end mundl...
    Intet firma vil lave noget der giver underskud, videreudvikle , som med PS3.
    Nej min overbevisning ang kompatibilitet , er at så sælger de bare PS3 i stedet for , og vent nu kommer der snart en 4 og så kan alle starte forfra , skruen uden ende.
    Nu har jeg ikke en 3 eller andet af konsol , interesserer mig ikke , men havde jeg nu spil fra en 2 ville jeg gerne give eks 500 kr extra for at min 3 kunne spille dem fra 2.




    SMLDK

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SMLDK


    Har du dokumentation for det ?????
    Eller er det bare noget du har læst at Sony siger det ?
    .............


    Der findes masser af sider omkring det, det er meget normalt for fabrikanter at sælge konsollerne til under produktionspris, for så at tjene tabet ind igen på royalties til spil.


    Et eksempel på et bevis er fra dengang PS3 Slim blev released, firmaet isuppli lavede en breakdown af hvad det ville koste at producere en PS3 slim, resultatet var at de tabte ca 30 USD per konsol: LINK

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • de fjernede 60gb fra markedet fordi den var for dyr at producere og mange mente den var for dyr i indkøb også..Snakkede engang med en fra fona og han sagde de tjente omkring 30 kr per PS3'er de solgte og det var 40gb udgaven..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af origin
    de fjernede 60gb fra markedet fordi den var for dyr at producere og mange mente den var for dyr i indkøb også..Snakkede engang med en fra fona og han sagde de tjente omkring 30 kr per PS3'er de solgte og det var 40gb udgaven..


    Dét er nu meget normalt - butikkerne tjener på de spil de sælger, og ikke selve konsollen (ligesom Sony). Kan huske en del fortællinger fra 4chan omkring Gamestop og folk der prøver at få rabat på konsollerne med kuponer - det er de absolut ikke glade for rent profitmæssigt.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Og der er da rigeligt med produkter hardware, der bliver solgt uden mærkbar profit de første mange måneder. Hvis man først har tjent pengene ind efter at have solgt f.eks. 3 millioner eksemplarer af et produkt, så "mister" man penge på de første 2,99 millioner. Og PS3 havde ret skuffende salgstal i forhold til det forventede de første par år.


    Synes absolut ikke der er npget galt med Slim ud over den manglende bagudkompatilitet, men ellers er det da en super sweet konsol - og det kommer fra en Xbox-ejer ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Jeg er personligt skuffet over deres skift til ikke at køre bagud på de senere modeller - jeg har både en PS1 og PS2 konsol - og jeg gider sgu ikke have alle tre sat til. :roller:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Ja altså bortset fra at udvikleren af konsollen licenserer alle spil der kører på deres konsol, og derfor har medansvar. Det er jo ikke fordi at kildekoden til PS1 spil afvikling ligger på nettet idag vel? Den har folk selv måttet kæmpe med de sidste 10år, hvilket ikke er kønt. :))

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Ja altså bortset fra at udvikleren af konsollen licenserer alle spil der kører på deres konsol, og derfor har medansvar. Det er jo ikke fordi at kildekoden til PS1 spil afvikling ligger på nettet idag vel? Den har folk selv måttet kæmpe med de sidste 10år, hvilket ikke er kønt. :))


    Medansvar?
    For hvad? Du kan bare lade være med at købe den, som Maverick siger. Ingen tvinger jer.


    Jeg kan sgu ikke se problemet. Jeg kunne desuden forestille mig at en PS3 bruger langt mere strøm end en PS2 der kan klare PS og PS2 spillene.. Den kræver givet vis lidt ekstra plads, men så må man jo tage det med.


    Jeg savner sgu ikke de gamle PS(2) spil..



    Btw: Har du ikke været jævnt længe om at finde ud af det "problem"? No offence..

    Shuttle SG45H7 :: Asus VW22U
    Intel Core 2 Quad Q9550
    4x1 gb A-data PC6400 DDR2
    XFX Radeon HD 5850 Black Edition
    500W Cooled x Fractal Design
    WD VelociRaptor @ SQD2.5

    Rettet en gang, sidst af Mr. White ().

  • Det er jo så din mening - og den skal du da have al ret til at have.


    Mht. til strømforbruget - næh? Det er en mindre processor die, den emulerer ikke, og den sidder jo derfor ikke og bruger flere resourcer end dens forgænger (bortset fra en ekstra bootloader og lign).

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Det er jo så din mening - og den skal du da have al ret til at have.


    Mht. til strømforbruget - næh? Det er en mindre processor die, den emulerer ikke, og den sidder jo derfor ikke og bruger flere resourcer end dens forgænger (bortset fra en ekstra bootloader og lign).


    Det er ikke bare en mening, det er sgu da faktum.
    Men jeg kan se at du ikke kan gøre rede for hvilket "medansvar" Sony har overfor forbrugerne.


    Jeg kan se at du ved alt hvad der er at vide om PlayStation, så hvad fanden brokker du dig så for?
    Lav lortet selv.



    Men du glemmer vidst at en PS3 opskalerer og bruger energi på det. Det gør en PS2 ikke. Der sidder heller ikke en HDD i en PS2, men det gør der i en PS3. Desuden må der da have været noget emulering af PS2 spil på en PS3, ellers ville det sgu da stadig være muligt i en Slim.


    Så der er da klart mere forbrug i at bruge sin PS3.

    Shuttle SG45H7 :: Asus VW22U
    Intel Core 2 Quad Q9550
    4x1 gb A-data PC6400 DDR2
    XFX Radeon HD 5850 Black Edition
    500W Cooled x Fractal Design
    WD VelociRaptor @ SQD2.5

    Rettet en gang, sidst af Mr. White ().

  • Jeg tvivler ret kraftigt på at man droppede bagudkompatiliteten pga. Strømforbrug, så kan ikke helt se hvordan det kan gøres til et argument. På den anden side så er både en ps2 og 3 tilsluttet da mere "strømslugende" end kun en PS3.


    Det faktum at den opskallerer er da endnu en grund til at ville afvikle spillene på sin PS3. For det ser knap så kønt ud med scarttilslutning på sin storskærm - og de færreste af os har vel gemt vores billedrørstv for at kunne spille ps2 uden at få ondt i øjnene.


    At man bare kan lade være med at købe den er sandt nok, men derfor kan man vel godt være utilfreds med den linje et firma tager med deres produkter. Især når der tales om begrænsninger på nye modeller kontra ældre.


    Så vil da stærkt mene at dette har med personlige præferencer at gøre, og meget lidt med hvorvidt det er faktuelle udsagn eller ej.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Ej nu leder du jo bare efter en grund til at sidde og skændes.


    Det er en mening, ikke et faktum at de ikke har et medansvar mht. til at lade bagudafviklingen ligge i alle deres modeller, da de allerede hár lavet flere modeller med det - først en med hardware afvikling som kunne køre begge tidligere konsoller, og senere software kun kunne tage PS1 spil (altså emulering). Men fint - kald det bare et faktum hvis det får dig til at holde kæft, jeg har ikke brug for at have ret på internettet :roller:


    PS: Jo - PS2 havde faktisk en harddisk. Hvis du købte netværksmodulet pillede du en skærm af på bagsiden som dækkede for plads til en 3,5" harddisk, til de der ville bruge Linux (eller køre spil fra harddisken senere). Sidstenævnte kan jeg iøvrigt stærkt anbefale da PS2'ens laser har en uhyggeligt ringe levetid.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |


  • Nej den primære årsag har da klart været udgiften i at vedligeholde noget som de ikke rigtig tjener penge på.


    Opskalering er da bestemt en god grund til at ønske at PS3 kan klare de gamle spil, uden tvivl. Men bare fordi at man er sur over at det ikke kan lade sig gøre med sin PS3 Slim (hvilket man jo kunne have undersøgt inden man købte den), betyder ikke at man skal bitche over det til et dansk forum der intet mandat har til at gøre en skid ved "problemet".



    Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Ej nu leder du jo bare efter en grund til at sidde og skændes.


    Det er en mening, ikke et faktum at de ikke har et medansvar mht. til at lade bagudafviklingen ligge i alle deres modeller, da de allerede hár lavet flere modeller med det - først en med hardware afvikling som kunne køre begge tidligere konsoller, og senere software kun kunne tage PS1 spil (altså emulering). Men fint - kald det bare et faktum hvis det får dig til at holde kæft, jeg har ikke brug for at have ret på internettet :roller:


    PS: Jo - PS2 havde faktisk en harddisk. Hvis du købte netværksmodulet pillede du en skærm af på bagsiden som dækkede for plads til en 3,5" harddisk, til de der ville bruge Linux (eller køre spil fra harddisken senere). Sidstenævnte kan jeg iøvrigt stærkt anbefale da PS2'ens laser har en uhyggeligt ringe levetid.


    Jeg behøver ikke at lede, for du har allerede sat det i gang.


    Du har ikke brug for at have ret, men alligevel fortsætter du.


    Det betyder da på ingen måde at de har et medansvar, bare fordi at deres tidligere modeller bare været bagudkompatible. Det er deres produkt, de ejer samtlige rettigheder og kan gøre hvad fanden de har lyst til med deres produkt. Og det har de gjort, så nej de har INTET ansvar og de frasiger sig da også det meste i deres brugsaftale som man accepterer når man tager sin PS3 i brug.
    Længere er den bare ikke og kan aldrig blive det.


    Jeg kan udmærket godt huske MULIGHEDEN FOR AT OPGRADERE, men fra fabrikken havde den ikke en harddisk. Det kan vi vidst godt blive enige om. Og PS3'en kom fra fabrikken med en harddisk. Deraf sammenligningen.



    Jeg kan godt forstå frustrationen, for dem som ønsker muligheden men hvis de skal tude over det så gør det til dem som står for produktet. Ikke til et dansk forum der absolut intet har med varen at gøre, udover forbrug. Det fører ikke til noget.

    Shuttle SG45H7 :: Asus VW22U
    Intel Core 2 Quad Q9550
    4x1 gb A-data PC6400 DDR2
    XFX Radeon HD 5850 Black Edition
    500W Cooled x Fractal Design
    WD VelociRaptor @ SQD2.5