H50 hjælp

  • Hej! Jeg sidder og vil anskaffe mig en ny CPU køler, og jeg har haft et godt øje til Corsair H50, H60 eller H70. Sådan set lige meget hvilken en jeg tager, det er ikke spørgsmålet.


    1) - Kan jeg bare købe CPU køleren, installere den, off I go? Eller skal jeg købe andre ting før det virker?
    2) - Da det er væskekøling, har jeg så forstået ret, at indeholdet i CPU køleren er blandet op så det ikke skader komponenter under et leak?


    Tak på forhånd!

  • den er bare til at montere ja. ret så nemt. om indholdt er ikke ledende væske det ved jeg godt nok ikke lyter lige med på den..

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • Tvivler på at væsken (hvis du skulle få hul på kablerne) ikke skader dine komponenter.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Den er ikke sværere at installere end en almindelig luftkøler. Mener faktisk at Corsair dækker udgifterne, hvis der skulle være fejl på den.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Den er ikke sværere at installere end en almindelig luftkøler. Mener faktisk at Corsair dækker udgifterne, hvis der skulle være fejl på den.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Når du alligevel overvejer en ny køler, så ville jeg lige slå bare en smule vand i blodet og vente en 14 dages tid mere.


    Antec lancerer deres bud på et LCLC køler, som er næsten magen til Cosair's H50, den yder bare lige en smule bedre. Osse lavet af danske Asetek.


    Den er lidt af en hybrid mellem H50 og H70, fordi radiatoren er fra H50 serien mens kølehovedet er fra H70, samt mulighed for at bundkortet kontrollerer hvor højt blæseren kører hvilket er med til at sænke dit støjniveau.
    Det er noget Cosair ikke gør noget ud af på H50, da den kører fuld skrue hele tiden og man kan manuelt sænke hastigheden på H70.


    Den hedder Antec Küler H2O 620 og kommer med en skarp pris på 469,-


    http://www.dustinhome.dk/pd_50…mforelse_Pricerunner_1230


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Tvivler på at væsken (hvis du skulle få hul på kablerne) ikke skader dine komponenter.


    Der gik hul på mit "gamle" vandkøling, både gfx og bundkort var smurt ind i blåt vand/væske som ikke var ledende og det fejler den dag i dag intet. Ved dog ikke om det er ikke ledende væske der er i H50/70.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet en gang, sidst af dasjap ().


  • Ikke tosset, Sam. Tror sgu jeg napper sådan én, fremfor den planlagte H70 :)


  • Tror da vidst lige jeg napper sådan en i stedet. :D


  • Det er da bare Antecs version af Corsair H60, i en billig udgave?
    Den har også H50s radiator + fan samt kølerhovedet fra H70 - det bedste fra begge.
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=628604


    Angående skader på dit hardware, ja så dækker Corsair det, men kommer selvfølgelig an på om du selv klipper hul på slangerne eller at det er en fejl i produktet, da Corsair har en fantastisk RMA service (er de kendt for).


    Der er en her http://www.squidoo.com/computer-motherboards + du kan google dig frem til flere :)


  • Det er det så bare ikke alligevel. H60 er et samarbejde mellem Corsair og Cool-it og læser du anmeldelsen på hardwareheaven.com, så ville du vide netop det :).


    http://www.hardwareheaven.com/…-review-introduction.html


    Cool-it´s kølehoved har det med at brumme noget højere end den fra Asetek og ikke mindst så er den 150,- dyrere, for samme temps. der er da ikke noget at betænke sig på overhovedet.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.