Hvornår kører et spil "flydende"

  • Et lidt underligt spørgsmål, men hvorfor ik' :)


    Hvornår synes I, et spil kører flydende!


    Jeg har nemlig tit set posts med folk, der mener de kører et spil helt flydende. Længere nede læser man så, at flydende faktisk betyder 50 fps. Det mener jeg ikke, er flydende :)


    Personligt ligger mine fps på mellem 65 og 70, før jeg vil kalde det flydende (det skal høre HELT smoooooooth, når man kører musen fra side til side)...


    Hvad synes I? Er jeg for krævende, og hvor sætter I jeres "flydende" grænse? :D

    Bundkort: Intel
    RAM: 4 GB DDR 1666 mhz
    CPU: i7 860 (2,8 ghz)
    Grafikkort: Radeon 5770 1GB

  • Sætter min min. fps-grænse ved omkr. 45. HVis jeg f.eks. spiller ut2003 med alt på max i 1280-1024 med en fps på omkr. 60 i gennemsnit og derefter sætter settings lidt lavere og opnår fps på omkr. 75, kan jeg ikke mærke en skid forskel.
    Og kan lige nævne, at hjernen, så snart der er mere end 24 fps opfanger det som et flydende billede uden hak. Der kan dog være lidt lag i musen osv, der gør spiloplevelsen dårligere.

  • Jeg vil nok mene at det køre udenmærket ved 40fps, men flydende ved 60, og rigtig smoooooth ved over 80...
    Hader at spille spil når den kører ved 40 eller under!

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • HVis min Computyer ikke kan køre Alle spil i 1280x1024 med MAX Detaljer så gør jeg noget ved det.


    For at det skal køre flydende hos mig, skal det kunne køre 1280x1024 med MAX detaljer.. i ALLE SPIL...

  • "Flydende" kommer helt an på ens syn og det spil man spiller.... Kunne aldrig selv finde på at sætte tal på en oplevelse jeg har. ;) ... ( okey, de fleste oplevelser så :)) )


    Svarer vel lidt til at sige til kæresten (hvis man har én) : "Skat, du får kun et 7-tal i aften for det du lavede der til sidst kan du gøre bedre" .... 8o

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    "Flydende" kommer helt an på ens syn og det spil man spiller.... Kunne aldrig selv finde på at sætte tal på en oplevelse jeg har. ;) ... ( okey, de fleste oplevelser så :)) )


    Svarer vel lidt til at sige til kæresten (hvis man har én) : "Skat, du får kun et 7-tal i aften for det du lavede der til sidst kan du gøre bedre" .... 8o


    he he.. :clap:


    Så blir hun glad..

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • ja den virker sq altid, så er man sikker på at få dobbelt så meget dagen efter ;) :))

    __________________________________________
    AMD FX8350
    Corsair Vengeance 2x4GB DDR3
    MSI 990FXA-GD65
    MSI R9 390X 8GB
    3*27" Samsung syncmaster A350

  • Jeg mener at det afhænger af hvilket spil du spiller, hvor mange fps du har brug for.


    Diablo fx udnytter vist nok kun 35 fps, mens et spil som halflife kan køre 100 fps. Diablo er 100% flydende ved 35 fps naturligvis. Men halflife godt kan føles lidt hakkende og sløvt ved 35. Her synes jeg det er vigtigt at jeg har en høj fps, fx 85 fps (Kører 85 hz). Jeg kan ihvertfald godt se forskel på 60 og 85 fps, selvom den er lille.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af scully
    Og kan lige nævne, at hjernen, så snart der er mere end 24 fps opfanger det som et flydende billede uden hak. Der kan dog være lidt lag i musen osv, der gør spiloplevelsen dårligere.


    Det vil jeg slutte mig til... jeg vil påstå at at du ikke kan se forskel på ca. en 30-40 og 80 fps... Der er da fulstændigt latterligt at nogen siger det først kører glidende ved 100 fps.... Ja hvodan skulle man nogen sinde kunne se det hvis man havde en dårlig skærm på 60-80 hz

    P4 Northwood 2 2.53 Ghz/FSB 533
    Asus Nvidia Geforce 6800 128 MB
    ECS L4S8A2 Bundkort
    1024 MB DDR PC2700 Kingston value ram
    512 MB DDR PC 2700 Samsung ram
    500 W Akasa PSU

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af [FDB] FifaFrazer
    Det vil jeg slutte mig til... jeg vil påstå at at du ikke kan se forskel på ca. en 30-40 og 80 fps... Der er da fulstændigt latterligt at nogen siger det først kører glidende ved 100 fps.... Ja hvodan skulle man nogen sinde kunne se det hvis man havde en dårlig skærm på 60-80 hz


    Jeg mener stadigvæk at jeg godt kan se forskel på 60fps og 85fps. Prøvede at lave så at jeg skiftede mellem max 60 og max 85 på en knap i CS. Jeg kunne godt se forskel, men det krævede at jeg koncentrerede mig om det.


    Synes også at man let kan se forskel på 30 fps og 60 fps.

  • I filmens verden er det 24 fps men det gælder desværre ikke i 3d.


    85+fps skulle give et eller andet specielt med at det hele bare ser meget bedre ud.


    Men jeg mener det kommer lidt an på hvilket spil det er. Diablo 2 kræver ikke å mange som feks. Call of Duty eller quake3.

  • Prøv at køre CS, eller for den sags skyld et hvilket som helst andet FPS-spil, med max fps på 50!


    Du vil let kunne se forskel på det, og om det kører med 100!


    http://www.100fps.com/


    Der kan man læse om "fænomenet" :)

    Bundkort: Intel
    RAM: 4 GB DDR 1666 mhz
    CPU: i7 860 (2,8 ghz)
    Grafikkort: Radeon 5770 1GB