Batterilevetid på ny bærbar

  • Jeg har netop købt en Asus UL30A QX393V. Jeg fik afvide at batterilevetiden var meget lang, måske 8 timer eller noget i den stil. Når jeg holder markøren over batteriet i proceslinjen står der: 86% (2 timer og 24 minutter)


    Jeg fik den igår og jeg har ikke haft ladet den MENS jeg bruger den. Skal batteriet lige have lov til at lade op nogle gange før det kan holde i længere tid?


    EDIT:


    Det hjalp lidt at skrue ned for lyset, nu står der: 84% (3 timer og 28 minutter) Det er da bedre, men stadig ikke helt som lovet. Skal jeg godt nok skrue HELT ned for lyset og fjerne desktop baggrunde og alt for at få den til at leve den tid de lover?

    WINDOWS 7 64
    CORSAIR SSD FORCE SERIES 3 120GB
    INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155
    ASUS P8P67 DELUXE B3 P67 S-1155 ATX
    8GB CRUCIAL DDR3 BALLISTIX TACTICAL 1600MHZ
    GIGABYTE GEFORCE GTX 580 1536MB
    CORSAIR TX 750W
    XIGMATEK DARKNIGHT CPU KØLER
    AOC 24"

    Rettet 2 gange, sidst af MadsHilde ().

  • Man kan desværre aldrig rigtigt regne med levetiden på batterier.
    Det afhænger meget af hvad man laver på PC'en, hvor meget lysstyrke man har i skærmen osv. osv.


    Jeg tror når producenterne tester batteritiderne, lader de en bærbar så tændt, uden at den laver noget overhovedet, og med så lidt lys i skærmen som muligt.
    Når de så finder en tid, runder de sikkert lige op til nærmeste hele time.

  • har du sat den på lav ydelse? vil ikke regne med 8 timer på performance setting.

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

  • Efter at have rodet lidt kom jeg vist op på omkring 4 timer og et eller andet på 82% batt. tilbage. Det er selvfølgelig nogenlunde, men købte jo netop maskinen for dens meget lange batt. levetid.


    Kunne se, at man ikke præcis med det samme efter at have ændret lidt i strømstyringen kunne måle hvor meget mere batt. tid man fik, men dte kom lidt efter lidt. Når jeg kommer hem fra arbejde har jeg tid til at lade den stå lidt og så må jeg se hvad den siger.



    Batt'et tager ikke skade af at lade op i længere tid end nødvendigt så længe den er slukket, vel?

    WINDOWS 7 64
    CORSAIR SSD FORCE SERIES 3 120GB
    INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155
    ASUS P8P67 DELUXE B3 P67 S-1155 ATX
    8GB CRUCIAL DDR3 BALLISTIX TACTICAL 1600MHZ
    GIGABYTE GEFORCE GTX 580 1536MB
    CORSAIR TX 750W
    XIGMATEK DARKNIGHT CPU KØLER
    AOC 24"

  • Man kan sjældent regne med de oplyste timer. Min holder også 3,5-4 timer med lav lysstyrke og på lav ydelse. Den er også oplyst til at ligge langt over det, men som sagt passer det også sjældent.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Alt skal deaktiveres.


    Ting som:


    Bluetooth
    Wireless
    Harddisk aktivitet
    Lyset skal ned på minimum
    Sluk eventuel tastaturlys
    Strømstyring på bærbar


    osv


    Man kan godt regne med producenternes tider - mere eller mindre, men de tester i kliniske miljøer, så alligevel kan du ikke.


    Er den opgivet til 8 timer, og holder 4, så gør du noget forkert.
    Husk du IKKE må røre den, når du tester.
    Hent evt. batteryeater, og leg med det.


    De moderne batterier kan du lade og aflade som du lyster.

  • Ærligt talt så tror jeg OP bare skal teste det selv i stedet for at nøjes med hvad windåse siger omkring resterende batteritid.


    Lad computeren helt op og se hvor lang tid der reelt går før den er afladt.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    Ærligt talt så tror jeg OP bare skal teste det selv i stedet for at nøjes med hvad windåse siger omkring resterende batteritid.


    Lad computeren helt op og se hvor lang tid der reelt går før den er afladt.


    Hørt!


    Når det så er sagt så uden at være nogen bærbar guru så tvivler jeg på der nogen bærbar der holder 8 timer tændt ved normal brug, med lidt youtube surf osv.


    Selv i best case scenario med speed stepping og ssd harddisk og alt lys slukket med lav lysstyrke etc.

    Cpu: i5 2500K @ 4.5ghz
    Motherboard: Asus Sabertooth
    Cooler: Noctua nh-d14
    Ram: 8gb Mushkin Redline @ 1866mhz 8-9-7-24
    Gfx: 2x Sapphire 6950 2gb shaders unlocked @ 900/1325


  • Når producenter tester, så er det som jeg skriver - idle med alt slået fra, og ikke mens man surfer, ser yortube osv.

  • Ja okay, og husk altid at en ting er hvad de skriver, en anden ting er hvordan det reelt er ^^


    Kan ikke se hvad man kan bruge batteri idle tider til, hvis den er idle på batteri kan man jo ligeså godt slukke/sætte den i dvale.


    Men som sagt, lad den fuldt op, slå alt fra, wifi etc, sæt en alarm på 5 timer og check op på den ^^

    Cpu: i5 2500K @ 4.5ghz
    Motherboard: Asus Sabertooth
    Cooler: Noctua nh-d14
    Ram: 8gb Mushkin Redline @ 1866mhz 8-9-7-24
    Gfx: 2x Sapphire 6950 2gb shaders unlocked @ 900/1325

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af khorngor
    Ja okay, og husk altid at en ting er hvad de skriver, en anden ting er hvordan det reelt er ^^


    Kan ikke se hvad man kan bruge batteri idle tider til, hvis den er idle på batteri kan man jo ligeså godt slukke/sætte den i dvale.


    Men som sagt, lad den fuldt op, slå alt fra, wifi etc, sæt en alarm på 5 timer og check op på den ^^


    Det er jo sådan man måler levetiden på en opladning,
    Idle og load

  • EDIT: Ikke noget alligevel

    WINDOWS 7 64
    CORSAIR SSD FORCE SERIES 3 120GB
    INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155
    ASUS P8P67 DELUXE B3 P67 S-1155 ATX
    8GB CRUCIAL DDR3 BALLISTIX TACTICAL 1600MHZ
    GIGABYTE GEFORCE GTX 580 1536MB
    CORSAIR TX 750W
    XIGMATEK DARKNIGHT CPU KØLER
    AOC 24"

    Rettet en gang, sidst af MadsHilde ().