Kan jeg få jeres mening?

  • Hej allesammen..
    Jeg har endelig fået det set up jeg selv er meget tilfreds med, eller retter jeg mangler lige at de sidste dele kommer med posten i morgen.. Jeg samlede en forholdvis god computer i starten af december, men jeg er blevet ramt af en trang til at gøre mit set up så kraft fuld så muligt, inden for rimlighedens grænser og hvad min økonomi kan tillade.. :)
    Men vil i ikke være søde at give et par ord med på vejen.. Gerne positivt som negativt, så længe det ikke bare er "tomme" ord for at nedgøre andre.. :D


    Mit set up er så som følgende
    Det hele er bygget op i et Bitfenix Colossus kabinet (som jeg godt kan anbefale selvom det er tosse stort)


    ASUS Crosshair IV Formula AMD890FX S-AM3
    AMD Phenom II X4 965 Black Edition
    CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 Dual Channel PC12800 1600MHZ (2X4GB)
    2 XFX Radeon HD 6870 1GB GDDR5 CrossfireX
    SEAGATE MOMENTUS XT HYBRID 2,5# 500GB 7200RPM S-ATA/300
    COOLER MASTER SILENT PRO ATX12V 2.3 1000W
    Crosshair H70 Hrydo CPU Cooler, 2 x 230mm Fan, 1 x 120 mm Fan,
    CORSAIR DOMINATOR AIRFLOW FAN (Ram Cooler Air),
    NZXT SENTRY LX ALUMINIUM DUAL BAY FAN CONTROLLER


    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


    Projektet er ikke helt færdigt, jeg vil meget gerne have en SSD på 128 Gb til OS, når de bliver lige lidt billigere.. :) Også er jeg også på vej til at tage springet og købe to skære mere af BenQ V2420 således jeg kan lave eyeinfinity.. :D


    Men kom frisk med jeres bedømmelser, og fortæl mig hvad jeg kan gøre bedre, og hvad der sidder lige i øjet.. Og der skal også ny CPU, efter sommeren når de nye er blevet skippet ud på markede..


    Hilsen Elessar / René

  • Hvad har den stået dig i ca? uden skærm

    Cpu: i5 2500K @ 4.5ghz
    Motherboard: Asus Sabertooth
    Cooler: Noctua nh-d14
    Ram: 8gb Mushkin Redline @ 1866mhz 8-9-7-24
    Gfx: 2x Sapphire 6950 2gb shaders unlocked @ 900/1325

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af khorngor
    Hvad har den stået dig i ca? uden skærm


    Delene er købet over lidt tid, men hele systemet har indtil nu ca. kostet 12,500 kr..
    Hvilket jeg faktisk selv synes er ret billigt, iforholde til hvad det vil koste i en butik.. :D

  • Du kan kigge på mit system, i5 2500K ved 4.5 ghz, mushkin redline ram og 2x6950 kort unlocked til 6970 kort, og har kostet mig 12k med det hele.


    Dog ikke købt nogen harddisk til buildet da jeg synes det blev lidt dyrt, har dog lidt kig på Corsairs nye Preformance 3 128gb ssd, det deres helt nye lavet til sata 6gbit standarden, koster lidt en 2100kr~ iøjeblikket, du kan jo tage et kig på den, dog ville jeg vente lidt til Sandforce 2200 diskene kommer på marked senere på året.


    Du må da næsten have købt 6870 kortene lige da de kom ud, for kort efter kom 6950 kortene med 2gb ram til en pris på kun 200kr mere.

    Cpu: i5 2500K @ 4.5ghz
    Motherboard: Asus Sabertooth
    Cooler: Noctua nh-d14
    Ram: 8gb Mushkin Redline @ 1866mhz 8-9-7-24
    Gfx: 2x Sapphire 6950 2gb shaders unlocked @ 900/1325

    Rettet 3 gange, sidst af khorngor ().

  • Nej faktisk ikke, jeg startede med at købe først et 5770 inden jeg byggede mit nye set up, men der gik kun et par uger så blev jeg træt af min mange årige computer, og jeg syntes ikke at et gfx opgradering var nok..
    og til det nye set up, tænkte jeg så at jeg vil køre crossfire, med 2 5770, men det var jo heller ikke lige nok.. hehe..
    også fik jeg lige en aftale istand med min lokale computer butik hvor jeg smed mine to 5770'er i puljen og fik så to 6870'er for små 2000.. og det synes jeg var en fin pris..
    Dit set up ser nu også virkelig godt ud.. :P

  • Noget andet jeg godt lige vil snakke om, er at for at køre PCIe x16 på begge kort et det godt nok port 1 og 3 ik?? Det er fordi så har jeg et stort problem, så er det medfølgende crossfire kabel ikke langt nok.. hvordan kan det så lige lade sig gøre??
    Ved nogen af jer så om man kan købe CrossfireX kabel i andre længder??



    Elessar/René

  • måske denne kan bruges


    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=586924


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Forskellen på 2x 16 og 2x 8 er ca 3-4% ydelse, så ikke et tab du skal græde snot over, dog er det fede ved at have dem adskilt at de bedre kan få luft til at holde temps nede.


    Mine kort ligger lige op af hinanden, top kortet har ca 3mm fra dens blæser til bagpladen af det andet kort, så bliver bare 10-15c varmere under load >.<


    Og ja 2x 6870 kort til 2000kr er en rigtig god pris, så kan jeg godt se det pengene værd, har dog svært ved at se hvordan dit system løb op i 12k når du fik grafik kortene til spotpris, er normalt dem som trækker tåre i budgettet.

    Cpu: i5 2500K @ 4.5ghz
    Motherboard: Asus Sabertooth
    Cooler: Noctua nh-d14
    Ram: 8gb Mushkin Redline @ 1866mhz 8-9-7-24
    Gfx: 2x Sapphire 6950 2gb shaders unlocked @ 900/1325

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af khorngor
    Forskellen på 2x 16 og 2x 8 er ca 3-4% ydelse, så ikke et tab du skal græde snot over, dog er det fede ved at have dem adskilt at de bedre kan få luft til at holde temps nede.


    Mine kort ligger lige op af hinanden, top kortet har ca 3mm fra dens blæser til bagpladen af det andet kort, så bliver bare 10-15c varmere under load >.<


    Og ja 2x 6870 kort til 2000kr er en rigtig god pris, så kan jeg godt se det pengene værd, har dog svært ved at se hvordan dit system løb op i 12k når du fik grafik kortene til spotpris, er normalt dem som trækker tåre i budgettet.


    Jamen det kan sku da osse være at det har vært billigere alt i alt.. Altså du skal jo lige huske på at jeg så også har købt to 5770'er, det er så lige 1100 stk.. men et godt tal vil nok være omkring 10.000 så.. jeg ville bare dække mig fuldt ind første gang.. og sagen er jo at jeg har udbygget og købt nyt sådan løbende siden start december.. Men nu er jeg også tilfreds, når jeg har fået en ren SSD til OS.. haha..

  • Ah okay, synd du har 5770 kort liggende så som du ikke rigtig bruger, men de jo stadig fine kort som du kan lave en billig gamer rig med.


    Men kig på corsair preformance 3


    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=623149


    Ellers så vent til at SF-2200 diskene kommer ud, ville jeg personligt gøre, også selvom det betyder at leve uden en ssd i 4-5 måneder mere.

    Cpu: i5 2500K @ 4.5ghz
    Motherboard: Asus Sabertooth
    Cooler: Noctua nh-d14
    Ram: 8gb Mushkin Redline @ 1866mhz 8-9-7-24
    Gfx: 2x Sapphire 6950 2gb shaders unlocked @ 900/1325

  • Nej det er de to 5770'er jeg lagde oven i handlen for at få de to 6870'er så billigt..
    Dejligt når den lokal computer handel er så fleksible at handle med.. :)
    Og ja et 5770 kort, er et ganske udemærket middel kort, men det sætter ingen rekorder.. Desværre.. :)
    Nu er alle dele kommet med posten, mangler bare et længer Crossfire kabel, men det er bestilt, så regner med at have det i starten af næste uge.. :P Så skal der godt nok til at games, og ikke mindst laves benchmark tests..

  • Hvis du vil have lidt at sammenligne med, så har jeg 31500 3dmark 06 score på min og 9530 i 3d mark 11.


    Det er dog uden at mine kort er overclocket andet end til max i ccc.

    Cpu: i5 2500K @ 4.5ghz
    Motherboard: Asus Sabertooth
    Cooler: Noctua nh-d14
    Ram: 8gb Mushkin Redline @ 1866mhz 8-9-7-24
    Gfx: 2x Sapphire 6950 2gb shaders unlocked @ 900/1325

  • Din cpu er vel overclocket, ikke? Ellers så skal du da se at få den op på 4ghz ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Din cpu er vel overclocket, ikke? Ellers så skal du da se at få den op på 4ghz ;)


    Ja den skal til og OC's for hårdt.. Havde den oc'ed til 3.8 GHz, men ville ikke gå meget længer, med den medfølgende blæser.. Men nu når der er kommet ordenlig "udluftning" på, er det jo en hel anden sag.. Så ja, regner bestemt med at skal OC til lidt over 4.0 GHz.. :D



    /Elessar