Ny mobil :D

  • Hejsa Tweaks


    Jeg står i dilemmaet, at jeg skal have en nyt abonnoment :D
    Også fik jeg på en måde, kringlet en ny telefon ind i samtalen :D :9xo



    Så lige nu står jeg imellem


    Iphone 4


    Nokia N8


    Htc Desire HD



    I må meget gerne sige hvorfor i stemte på den telefon i valgte.
    eller om i har nogle erfaring med nogle af dem :)


    Og det positive og negative omkring dem :)


    Hvis i svare andet, så må i gerne sige hvilken og hvorfor ligesom ved ovennævnte :D

    Thermaltake Armor # Moded
    AM3 Phenom II 955 3.6 Ghz # Std Cooler
    Msi 790GX-G65
    Gainward GTX 285 # 702MHz / 1285 MHz / 1599 MHz
    Corsair XHMS3 1333 MHz DDR3 2Gbx2 # 1500 MHz
    Samsung 160 GB Ide
    Hitachi 320Gb

  • Stemte ud fra hvad jeg personligt vil vælge af de 3, så valgte HD.


    Er Androidfan (hader Apple..), og kan ikke lide mobiler med fysisk tastatur :)

  • Hold dig fra N8 - den virker ikke særligt færdig....


    Du bør også kigge efter HTC desire, jeg ville faktisk vælge denne over Desire HD, da HD er for stor fysisk. Af Desire eller iPhone afhænger det meget af hvad du er til, bling-bling og meget smooth eller stor fleksibilitet.


    /ask

  • Valgte Desire HD, ejer den selv.


    Har bevidst fravalgt Iphone da jeg kategorisk hader firmaet og deres politik mht til deres markedsplace, og itunes.


    Og så er jeg godt tilfreds med den store skærm på desire hd, nogle mennesker synes den er for stor, er den måske også hvis man har små hænder.


    Tag ud i butikken og prøv den, hvis den er for stor til dig så vælg den alm. Desire imo.

    i5-2500K @ 4.5GHz | GTX580 oc'ed | Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz 8-8-8-24 | Asus P8P67 Pro | Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 | X25-M G2 80GB | 2 x Samsung Spinpoint F3 1TB raid0 | Corsair AX850

  • Valget faldt på Desire HD, bl.a. fordi jeg selv gerne vil eje en sådan fætter ;) Android er gud indenfor smartphones iflg. mit hoved. Bryder mig ganske enkelt ikke om apple. Jo deres produkter er gode og kvali osv. Men de er stort set kun kompatible med noget af deres eget s*** fx iTunes som jeg aldrig har brudt mig særlig meget om, fordi det trækker markant mere end fx MediaPlayer 11, Winamp og andre afspillere jeg har prøvet - i hvert fald med mine setups. Desuden er der hele apple fælden, som også kommer af kompatibiliteten - så vidt jeg ved er der ikke noget anstændigt firma, der kan få lov til at lave elektronik og software til deres produkter - ud over på de punkter, hvor apple halter gevaldigt (office-suits)
    Til sidst er der hele historien om apple og deres højhelligheder, som jeg ikke vil komme ind på.


    Desire HD, fordi den er knald lækker og jeg kun har hørt godt om den!


    Mht. N8 - så virker den MEGET halvfærdig i de anmeldelser jeg har læst - symbian systemet er ganske enkelt ikke særlig godt udviklet i forhold til Android og OS

  • Jeg stod i samme dilemma, undtagen jeg slet ikke ville have N8 :) Jeg valgte en htc desire, som jeg ikke har fortrudt. En desire hd bruger alt for meget strøm, og selvom de kalder den en hd er der IKKE hd skæm i. I en desire er der ligeså mange pixels i skærmen som på en Desire Hd, men skærmen er lidt mindre. Og det giver bedre billede. Jeg hader derimod ikke mac, men hvis du vil have en telefon der ikke bare kan bruge apps til mange penge så vælg en android telefon. Og gerne Desire ;)


    N8 synes jeg heller ikke virker færdig, som ham den anden sagde. f.eks Symbian 3 er slet ikke lige så gennemført som android eller i OS4. Og mener ikke at Symbian marked er åben endnu :)



    Held og lykke

  • N8 kan jeg ikke kommentere på


    men hvis valget skal falde mellem iphone 4 og desire HD, så bliver det straks sværere. Hardwaremæssigt står det meget lige og for den almindelige bruger udgør de begge to nogle ganske fine smartphones.


    men hvis du vil bruge din kommende telefon mere seriøst og elsker at pille, lege med funktionerne og udvikle programmer til dem, så vil jeg klart hoppe på android. Apple's udstyr, software og marketingpolitik er en gummicelle for at sige det lige ud. For at udnytte deres funktioner skal du bruge deres software (itunes), deres kompileringsprogrammer og så skal du gerne have en mac. Desuden når man skriver apps til dem er det ikke engang sikkert at din app kommer på markedet hvis den ikke lige falder i god jord hos Apple.


    Android og android marked er noget mindre restriktivt (bl.a. kan man finde godt med emulatorer og engine remakes til gamle spil, fx. doom, quake osv.) og der er IMO mindre bøvl med at føre data mellem tlf. og computer, da telefonen bare genkendes som et alm. USB drev, du skal derfor ikke installere ekstra ting for at føre data mellem computer og telefon og bekymre dig om at Apple ånder dig i nakken.


    Åh, ja og Flash får man også :P

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200