Indlæg af Nitten

    Har været lidt ude af pc gamet, så ved sku ikke helt hvad en brugt pc går til efterhånden.


    Så hvis der er nogen der kan pege mig i den rigtige retning vil det være super.


    Kabinet - Coolermaster cosmos s

    CPU - Ryzen 5 3600x - std køler

    GPU - Gigabyte 5700xt 8gb OC edition

    RAM - 16 gb ram DDR4 3200 Corsair

    Motherboard - Gigabyte Aorus X470 Ultra gaming

    SSD - 500gb WD nvme

    PSU - 750w Corsair

    Har lige prøvet papirklips tricket.


    Aller blæserne kører, men så stopper psu blæseren, men det mener jeg altid den har gjort, tænker det er en silent mode? Corsair hx650i.
    For kabinet blæserne kører alle sammen stadig, selvom psu blæseren stopper.

    Tr

    hvis det ikke har kun mulighed tilbage forslag
    på bundkortet sidder der 8pol stik fra strømforsyning der give 12 volt
    2x4 stik tag 1x4 stik sæt dem i et af gangen ikke begge 2 prøv dem hver for sig


    Tror jeg er ude i et defekt bundkort, da psu blæseren hvertfald kører.


    Og hvad jeg kan google mig til, så er der andre med samme bundkort, hvor der er en lille blå LED der blinker, hvor de heller ikke kan boot.


    Tak for alle forslagene. :)

    hvis powerknappen i kabinettet er kortsluttet. kører pcen i ring.
    prøv tage leding fra reset brug denne, og start den fra, resetknappen på kabinettet.
    jeg har set det før


    Tror ikke det er det, da jeg tager stikkene fra til styring af tænd og sluk knappen gær den det stadig, der er ingen reset knap på mit coolermaster Cosmos case. :)


    Når jeg prøver med ram, osv.


    Når jeg aktivere strømmen igen, kontakten bag på strømforsyningen. Så prøver den at boot op. Uden jeg har rørt noget.
    Ærligtalt forvirret 🤷🏼

    Hej Alle


    Da jeg efter længere pause har taget min stationær i brug, eller forsøgt.
    Så har jeg fået et problem med at få den til boot.


    Da jeg først tændte den gik det fint, og kom ind på startskærmen, og pga en fejl på bundkortet (MSI Gaming 5)
    Er jeg nød til at bruge throttlestop softwaren, da min CPU ( i5 4690k) ellers kun kører på 0.8 GHz.


    Efter jeg gjorde som jeg altid havde gjort, så slukkede pc’en og begyndte at tænde og så slukke, kom aldrig forbi bios skærmen.


    Idag har jeg så forsøgt at få liv i den igen, da jeg troede det var måske var noget harddisk fejl.
    Men selv uden nogle harddiske tilsluttet, så kører den bare og cycler og kommer aldrig frem til hvor jeg kan komme ind i BIOS.


    Det prøver også at tænde selv, uden jeg har trykket på noget, måske det kan være en kortslutning et sted?
    Da mit kabinet har touch knap man tænder på?


    Jeg er lidt på bar bund, måske nogle af jer har en ide hvad der kan forsage det? :)

    Hej Tweakers


    Er igang med at hjælpe en bekendt med at samle en pc, men da jeg har været ude af markedet længe.
    så har jeg prøvet at samle noget som jeg mener sagtens kan køre CS:GO :)


    han har omkring 5300 kr til dele, også vil han også have et kabinet, men omkring 5300 til delene.
    så hvis i har nogle forslag, tages de imod med kyshånd.


    jeg tog FX6300 - istedet for 6350 BE, da jeg ikke så nogen forskel :)


    MSI 970A-G43, Socket-AM3+
    AMD FX-6300 Black Edition
    MSI Radeon R9 270X Gaming 2GB
    Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB
    Kingston SSDNow V300 120GB 2.5" OEM
    Corsair CX 500M, 500W PSU


    Vh Thomas

    Har denne Stationær jeg skal af med, da jeg har opgraderet. YAY ;)
    Den mangler HDD og CD- Drev, men hvem bruger stadig CD-drev..


    NZXT Tempest
    500W
    AM3 Phenom II 955 # Corsair H50
    Msi 790GX-G65
    MSI Twin Frozr HD 7750
    Corsair XHMS3 1333 MHz # 1500 MHz


    Har umiddelbart ikke nogen pris ide, men har en der vil give 750 kr. lige pt.
    Billeder


    Befinder sig i Herning.

    Nu har jeg købt en Noctua NH - D 15


    da jeg udelukkende har været på AIO Vand. :D


    Så det vidst på tide at prøve noget nyt ;)

    Hej Tweakers


    Nu har jeg købt lidt opgradering til min pc


    Intel i5-4690k
    MSI Z97 Gaming 7


    men uden at have prøvet standard køleren på CPU'en har jeg en ide om den larmer.


    Så umiddelbart tænker jeg på noget Corsair H100,105,110.
    Det gør jeg fordi jeg har haft en rigtig dejlig oplevelse med min H50 som stadig fungere upåklageligt.


    Så tænkte jeg lige ville vende den med jer kloge hoveder.


    Grunden til jeg er på vand, er fordi jeg nyder stilheden, selvom der flyttet en del luft igennem min Cosmos s.


    På forhånd tak.


    Thomas Frederiksen

    Om det er nyindkøbt skal jeg ikke kunne sige, men nyt er det ikke :) CPU + MB giver da nok lidt, men det er først og fremmest grafikken, du skal satse på :) Et R9 280 eller R9 270X ville nok være at foretrække i din maskine.


    Ja, det nyeste indkøb i maskinen ;)


    super, det vil jeg se nærmere på! :D


    EDIT: hov for pokker, jeg har en 7950...

    Vertical Sync hvis du ikke er klar over betyder du låser din 60 30 eller 15 FPS.


    Anyway nok om det hvis du ikke vil opgradere GPU hvorfor så ikke købe en SSD med mere end 128 GB plads, SSD´ere koster ingenting i dag i forhold til hvad de har gjort.


    Kan huske den første jeg købe tilbage i 2010 kostede 2500 kr og det var en 120 GB SATA II SSD.


    Gpu'en er forholdvis ny, derfor tænkte jeg en ny cpu og bundkort, ville give et boost :D

    Det giver ingen mening.. Skærmen viser vitterligt ikke mere end 60 FPS, så det har ikke noget at gøre med "den måde dine øjne virker på" :-) Det er nok nærmere netop Screen Tearing, som Shilka er inde på, hvis du fornemmer "lag"..


    Jamen skal ikke gøre mig klog på det, ved bare problemet ikke opstår når jeg er 200 fps+.


    Men det er også underordnet forhold til at opgradere den, da jeg ikke er kommet videre, i hvilke valg der kunne tages ;)

    Hvis du ikke har en 120 eller 144 Hz skræm så er det lige meget at du ikke kan komme over 100 FPS for din skræm kan ikke vise mere end 60 FPS.


    Din skræm kan slet ikke vise de FPS over 60 og du får faktisk screen tearing fordi din FPS er for høj i forhold til hvad dig skræm kan vise.


    Problemer er når jeg spiller, og min fps er på 120 ca, så føler jeg billedet lagger, så jeg skal helst spille med en 200 +.
    Det er bare den måde mine øjne fungere på.

    Altså med CAD arbejde er en i7-4790K og et NVIDIA GTX kort jo at foretrække, så du får Hyper Threading fra CPU'en og CUDA support fra GTX kortet, men det magter dit budget desværre ikke fra nyt :/ Så skal du overveje at købe brugt.


    men i5 vil vel stadig være en opgradering forhold til dette :)

    Er systemet så ikke fint nok?


    CPUen er gammel, men lidt overclock ville hjælpe en del. CS:GO kræver meget lidt, jeg spiller det med ultra setting med +100 fps hele tiden med et HD6870.


    Jeg ved ikke helt hvad CAD er, men medmindre du spiller meget CPU-tunge spil (som f.eks. RTS eller MMORPGs) så synes jeg det giver bedre mening at skifte GPU.


    Jeg har problemer med at køre stabilt over 100 fps, og det irriterre mig maksimalt.


    Cad 3D tegning program.

    Hej Tweakers


    Har set lidt rundt på forummet, men har ærligt talk haft svært ved at danne et overblik.


    så derfor håber jeg de kloge hoveder kunne være lidt behjælpelige her.


    Cooler Master Cosmos S
    Corsair TX750W
    AM3 Phenom II 955 # Corsair H50
    Msi 790GX-G65
    AMD Radeon 7950
    GeIL EVO CORSA Series DDR3-1600
    Corsair F120 SSD # OS
    Seagate Hybrid disk 500Gb # Lager


    Umiddelbart tænker jeg kun på at skifte CPU og Bundkort
    evt. til I5-4670K og bundkort har jeg ikke rigtigt en ide om hvad er det rigtige valg.


    Penge mæssigt så er maks 4000 kroner :)


    men lytter meget gerne efter om i har andre forslag!


    Den bliver umiddelbat brugt mest til CS GO og engang imellem noget Cad modellering og rendering.


    på forhånd mange tak


    Vh Thomas