Hvilke RAM skal puttes i en gaming maskine?

  • Hej derude!


    Jeg er ny her på tweak.dk, og står over for den udfordring at jeg skal til at bygge en ny PC, hovedsageligt med det formål at trække WoW: Cataclysm.


    Jeg har mere eller mindre fundet ud af hvad der skal proppes i den, men kommer rigtig i tvivl med hensyn til hvilke RAM der skal i. Jeg har fundet ud af at cirka 4GB skulle kunne gøre det, men om det skal være DDR2 eller DDR3 eller noget helt tredje, aner jeg faktisk ikke? Kommer det an på motherboardet, eller?


    Samtidig er jeg også i tvivl hvad mærke af RAM jeg skal købe? Kingston er jo unægteligt noget af det billigste, og da det også bliver lidt en budget-pc, så er de jo fristende, men mange andre sider nævner både mærker som Corsair osv.. Hvad skal jeg gå efter, for at maskinen skal kunne trække WoW med maks eyecandy?



    Håber der er nogle kloge hoveder her på siden der kan hjælpe :)



    - Jon

  • Kingston eller Corsair DDR3 RAM med minimum hastighed på PC3-10600
    Mindste hukommelse er efter min mening 4GB.


    Tænk over om din PC bruger dual- eller triplechannel RAM og om det er DDR2 (ældre maskiner) eller DDR3 RAM.

  • Forskellen på Dual og Triplechannel ram kan du se på bundkortet.
    Dual channel er hvor du har 2 ram slots eller 4 hvis det er nyere bundkort
    og triple channel er hvor der enten er 3 slots eller 6(hvis det er et nyere kort)

  • Bowling der findes altså dual channel bundkort med 6 ramslots og der findes Trichannel bundkort med 4 slots så din lille regl gælder ikke altid, men næsten =)


    Generelt så læs i specs på bundkortet så står det der, der står hastighed DDR xxxx som bundkortet understøter og der står noget med hvor mange V det understøtter til ram.


    Til dit bundkort skal du bare have nogle billige DDR3 10600 som kører på 1.35-1.65v så er du kørende og det skal være dualchannel.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    Bowling der findes altså dual channel bundkort med 6 ramslots og der findes Trichannel bundkort med 4 slots så din lille regl gælder ikke altid, men næsten =)


    Generelt så læs i specs på bundkortet så står det der, der står hastighed DDR xxxx som bundkortet understøter og der står noget med hvor mange V det understøtter til ram.


    Til dit bundkort skal du bare have nogle billige DDR3 10600 som kører på 1.35-1.65v så er du kørende og det skal være dualchannel.


    Men den var så heller ikke helt ved siden af. Har dog ikke set nogle dual channel mobo's med 6 slots eller triple channel med 4 slots(Med mindre dem til S1156 er Triple channel)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bowling25


    Men den var så heller ikke helt ved siden af. Har dog ikke set nogle dual channel mobo's med 6 slots eller triple channel med 4 slots(Med mindre dem til S1156 er Triple channel)


    Det er så bare fordi du ikk følger godt nok med mester.. =P


    Socket 1156 bundkort med 6 ram slots:
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=640367


    Socket 1366 bundkort med 4 ram slots:
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=478676


    Og så er der også shuttles og sikkert flere hvis man gider lede efter dem.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • hejsa


    jeg tror det ville være en rigtig god ide at du lige listede hvad du havde tænkt dig at smide i den maskine. så undgår du at du får købt ting der ikke passer sammen.


    jeg sidder og tænker at du med dine spørgsmål ikke ved at motherbord, cpu og ram SKAL passe sammen.


    hvis det er et billigt setup du er på udkig efter så var det måske også værd at overveje om du skulle købe den samlet. der er ikke så meget at spare hvis det skal være i den billige ende....og så slipper du for at sidde og rive totter ud af håret når den er samlet og ikke vil starte :$


    men hvis du er fast besluttet på at samle selv så smid op hvad du har i tankerne...så kan vi bedre hjælpe dig

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

    Rettet en gang, sidst af Dyas ().


  • de sidste du linker til er da hvist nogle laptop ram? ^^

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

  • Har researchet en del, og allieret mig med nogle kammerater der har samlet før, så tror da det hele næsten passer sammen :) Men det jeg havde i tankerne var:


    Intel Core i3 540 3.06 GHz 4MB 73W Box S1156
    Intel BOXDH55HC ATX Socket1156 BOX
    Sapphire Radeon PCI-E HD5770 1GB DDR5 HDMI
    Antec Basiq BP500UEC PSU


    RAM og Køler er jeg ikke sikker på endnu.. Og det hele er fundet inde på computersalg.dk


    Jeg bruger ligeledes harddisk, dvd-drev og kabinet fra min gamle pc :)




    - Jon

  • Jeg ville tage en I5 760 som cpu istedet for, den har 4 kerner nyere spil er begyndt at udnytte flere end 2 kerner og din I3 har kun 2 kerner og så hypertreathing.


    Og så skal du bare have 4 gb DDR 1066 så er du kørende =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • wow er lige netop et af de spil som jeg mener der udnytter mere end 2 kerner og derfor vil drage fordel af 4 kerner =) Nu her første i januar kommer det nye cpu'er fra intel på socket 1155 så hvis du er vågen kan du nok være heldig og få dig en brugt I5 - 760 rimelig billigt =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • hvis jeg var dig købte jeg de samme Ram som jeg selv har da de kører med en command rate på 1t eller nogen steder står der 1n det er noget bedre og hurtigere end dem med 2t/2n der får du noget perfomance....


    link


    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4191038


    men er du ligeglad så kig her


    http://www.memoryc.com/compute…ty=4GB&Standard=PC3+16000


    ang cpu


    så hellere købe en i7 760 de har 8mb cache og 4 kerner så er du godt kørende til gaming


    sidst husk den socket til den i7 hedder jo 1156 og de bruger dual channel Ram


    socket 1366 kører med triple channel

    Msi big bang trinergy
    Core I7 875K
    corsair dominator Gt
    2000mhz 8-8-8-24 1T 1600mhz 6-6-6-15-1T
    Msi 470gtx Twinfrozr II power edition
    corsair F60 ssd disk 1 tb disk 500 gb disk
    coolermaster silentpro 1000watt
    Coolermaster Haf 922