Indlæg af Jonx0275

    Hej derude..


    Jeg står foran den store opgave at skulle købe ny pc til mig selv og min kæreste.. Vi er begge aktive inden for MMO-genren, og har tidligere spillet meget WoW og venter nu på SWToR.. Da vores gamle computere ikke rigtig kan følge med længere, har vi valgt at købe nye..


    Vi er dog begge studerende, så vi har ikke frygteligt mange penge, så umiddelbart står valget mellem disse to:


    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=323200
    saml selv sæt fra komplett til 3000,- Fordelen er jo klart at den er billig, og virker til at være et okay køb..


    http://www.sharkgaming.dk/std-amd-80.html
    samlet pc fra sharkgaming til 3600,- dyrere, men er det de penge værd? kan se processoren virker bedre, men hvad ellers?


    Hvilket vil være det bedste køb? det er kun til ting som SWToR og WoW de skal bruges.. Og til tider lidt Assassins Creed fra min side osv :)



    Håber i kan hjælpe med at vælge, eller komme med et helt 3. alternativ..


    - Jon

    Har researchet en del, og allieret mig med nogle kammerater der har samlet før, så tror da det hele næsten passer sammen :) Men det jeg havde i tankerne var:


    Intel Core i3 540 3.06 GHz 4MB 73W Box S1156
    Intel BOXDH55HC ATX Socket1156 BOX
    Sapphire Radeon PCI-E HD5770 1GB DDR5 HDMI
    Antec Basiq BP500UEC PSU


    RAM og Køler er jeg ikke sikker på endnu.. Og det hele er fundet inde på computersalg.dk


    Jeg bruger ligeledes harddisk, dvd-drev og kabinet fra min gamle pc :)




    - Jon

    Hej derude!


    Jeg er ny her på tweak.dk, og står over for den udfordring at jeg skal til at bygge en ny PC, hovedsageligt med det formål at trække WoW: Cataclysm.


    Jeg har mere eller mindre fundet ud af hvad der skal proppes i den, men kommer rigtig i tvivl med hensyn til hvilke RAM der skal i. Jeg har fundet ud af at cirka 4GB skulle kunne gøre det, men om det skal være DDR2 eller DDR3 eller noget helt tredje, aner jeg faktisk ikke? Kommer det an på motherboardet, eller?


    Samtidig er jeg også i tvivl hvad mærke af RAM jeg skal købe? Kingston er jo unægteligt noget af det billigste, og da det også bliver lidt en budget-pc, så er de jo fristende, men mange andre sider nævner både mærker som Corsair osv.. Hvad skal jeg gå efter, for at maskinen skal kunne trække WoW med maks eyecandy?



    Håber der er nogle kloge hoveder her på siden der kan hjælpe :)



    - Jon