Indlæg af bowling25

    Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    Bowling der findes altså dual channel bundkort med 6 ramslots og der findes Trichannel bundkort med 4 slots så din lille regl gælder ikke altid, men næsten =)


    Generelt så læs i specs på bundkortet så står det der, der står hastighed DDR xxxx som bundkortet understøter og der står noget med hvor mange V det understøtter til ram.


    Til dit bundkort skal du bare have nogle billige DDR3 10600 som kører på 1.35-1.65v så er du kørende og det skal være dualchannel.


    Men den var så heller ikke helt ved siden af. Har dog ikke set nogle dual channel mobo's med 6 slots eller triple channel med 4 slots(Med mindre dem til S1156 er Triple channel)

    Overclocking mæssigt (dog kun hvis det minder om mit board lige pt.) så ved jeg godt hvad jeg skal skrue på dog ikke voltene over cpu og ram da jeg ikke har de muligjeder på mit board. Jeg skal nok lige læse de guides du linkede (skriver fra mobilen) så når jeg kommer hjem checker jeg det. m -Bowling25

    jeg siger det samme. så er der jo også en mulighed for at opgradere GFX til et kraftigere på et senere tidspunkt hvis han nu ønsker det.


    Jeg det er jo erfaring fra en gammel WoW spiller(Er godt nok holdt op lige inden Cata kom da de har fucked spillet op) men jeg tvivler stadig meget på at de opgraderer grafikken, selvom det kunne være fed med den grafik de har i deres trailers.

    Double post::::::



    Jeg kan næsten garantere han kan køre med max settings.
    Blizzard opgraderer ikke WoW, de laver expansions med nyt indhold men ikke grafik opdatering. De har jo kørt med den grafik der er lige nu siden vanilla hvilket strækker sig 5 år tilbage.

    Nu nævner han at han skal spille wow. Jeg har selv spillet wow og mit 9600GT har funket upåklageligt så gad vide om den 5770 ikke også kan trække det bedre. begge setups er fine hvis det kun er wow

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Hvis GTA er en CPU-killer, men kører fint på dit system, så indikerer det vel at din cpu har kræfter nok og at dit gfx kan følge med der, fordi det er mere cpu-intensivt.
    Virker mere som et argument for end imod din cpu :)


    Kører fint og kører fint. Det kan spilles men der er sku også til tider en ordentlig spandful lagg med i hvilket jeg ikke magter, det tager hele gejsten og ens lyst til at spille. Spillet skal køre flydene og det samme gælder for alle de andre spil jeg nu også spiller. og efter hvad jeg har målt ud fra så er det cpu'en det er galt med. Min cpu ville garanteret godt kunne yde bedre hvis den blev OC'ed, og det så jeg også meget gerne, men mit mobo er ikke designet til overclocking og det ærger mig.

    Jeg ved delvist hvad jeg snakker om da jeg har arbejdet meget med computere.
    Min cpu halter bagefter og det er jeg 99,9% sikker på. Mit GFX tager F.eks. GTA IV fint med alt på high og no shadow. Det siges at GTA IV skulle være en CPU killer og ike særlig meget gfx. Jeg kan se når jeg sidder inde i spillet på mit LCD display at min CPU's ydeevne ligger i toppen og hvis man så hurtigt tabber ud til MSI afterburner så kan jeg se mit GFX ligger på de omkring 70% Stabilt. Ang rådene så har jeg da hørt efter syntes bare lige det er lidt noget lort du lukker ud når jeg kan sidde og se det på min skærm, hver en processor er forskellige overclocking og ydelses mæssigt men der er ikke én der er identisk med en anden ihvertfald ikke 100%. Sagen er at en I7 såvel som en I5 vil gøre at der er nok kraft at tage af så det ikke er CPU der mangler noget af. Jeg har ledt i enhver afkrog på google for at finde noget til mit Mobo for at overclocke CPU'en ifølge af at man også har internet bagefter. Spillene vil først køre glat efter de 4 GHz, men jeg skal da nok give feedback når jeg har installeret det halve system jeg køber her i slutningen af måneden.


    -Bowling25

    Ja i en OC'ed. Hvis du læser i et af mine indlæg finder du hvor jeg siger jeg har et P5KPL-VM Board som slet ikke er beregnet til OC. Ja jeg kan få den op til 4050 Mhz men så er det mit internet hopper af. Mit internet ryger når den går over 3.33Ghz sååå. Ang min cpu anyways så er det den der er slow i optræk. jeg kan se på mit lcd display at den går næsten hele tiden op på 100% i forbrug og så kan den ikke levere mere og mit gfx kører fint indtil videre. det er cpuen der mangler power

    Selve dit build er okay til de spil du skal spille, men der er dog en ting jeg vil sætte finger på(Som jeg også selv har fået at vide) Den PSU der leverer ikke nok strøm og hvis jeg kender den helt korrekt så er det en Energon 750W PSU og PSU'en er den vigtigste del i din computer. Hvis den går ned gør hele dit system også, så hellere købe en for omkring 300kr mere som leverer den strøm den siger og som er sikret mod overstrøm og det hele så du undgår at stå med en sammenbrudt computer(Jeg siger ikke det sker, men det kan det) Ellers er der sku ikke noget at sige, kun at det er et fint build til det du skal bruge det til

    Som jeg skrev i starten så kommer det over nogle måneder med de grafikkort, jeg kan jo lige se om 1 ER nok når jeg har fået mit 3D men igen jeg kan ikke lide lag så derfor ville jeg vælge 2 men starter self med 1 og ser så på det derfra(Tvivler stadig meget, de nye spil er jo krævende og så når der kommer 3d ind i billedet så skambider man sku næsten sit kort)

    Må skuffe dig at jeg ikke kører 3 skærme i full hd, men jeg skal have 3d vision samt en 23-24" fladskærm og måske have fat i en mere på et tidspunkt.
    Mit nuværende GFX bliver ikke udnyttet helt fuldt ud(Mener jeg ikke) men den kan kun køre mine spil på omkring medium i de nyere spil såsom BFBC2 og sådan nogle som er vildt krævende derfor et 580 og for lige at vende tilbage til skærmen så beholder jeg min nuværende skærm indtil jeg køber den med 120 hz så jeg både kan spille og have et skrivebord ved siden af men på et tidspunkt bliver det 2x 120Hz jeg skal bruge med full hd. Jeg skal også have 3D vision, derfor vælger jeg 2 både for at fremtidssikre min pc en smule og sikre mig at jeg ikke får det mindste af en lag spike(selvfølgelig kan der godt komme en på et tidspunkt) men pointen er jeg hader når noget lagger derfor ville jeg have det bedste af det bedste som kan opfylde mine ønsker. Jeg starter selvfølgelig med 1x gtx580 hvorefter jeg køber en 120hz skærm og 3d og hvis det ikke er nok smider jeg penge efter gfx nr 2

    CPU'en er flaskehalsen. Mit nuværende GFX fejler intet. Min cpu ryger op på 100% og ligger melem 96-100% inde i spillet(G15). Mit gfx ligger dog kun på de 70-80 stykker(MSI Afterburner til at måle).
    Ang. Core I7 og GTX580 i 2way SLI er fastsat. det bliver ikke lavet om da jeg har ønsket det i meget længe.

    Jeg har ikke særlig meget forstand inden for ATI GFX, men efter hvad jeg ved så ville jeg også sige du skal højere op, eller i det midnste skrive hvad du vil spille. Hvis det er CSS så er det rigeligt men hvis det er de lidt mere krævende som Battlefield Bad Company 2 så ville gtx 460 nok være et minimum(Ja jeg er nvidia tilhænger)

    Jeg har lige fundet et sæt Corsair Ram til dig Her
    Et sæt 4x2 Gb moduler XMS3 serien fra corsair og det er ikke det HELT vildt vilde som du siger du ikke ønsker. De fungerer meget godt til en rimelig solid LAN computer.