Nokia N8 - Skal, skal ikke?

  • Jeg kunne virkelig godt tænke mig en ny mobil, men iPhone er ikke lige sagen for mig, HTC virker lidt plastic agtigt (selvom de fleste er i alu) og Samsung/LG virker på mig som discount brands.


    Nokia N8 virker ret seriøs - men hvad siger folk på Tweak?



    Hvorfor skal jeg vælge den?
    Hvorfor skal jeg ikke vælge den?


  • U lost me........

  • Symbian^3 er ikke så langt bagud mere som Symbian^1 var det, det mangler dog stadig nogle tweaks og en bedre browser, ville aldrig købe en iPhone 4, HTC Desire er en god mobil, har aldrig prøvet HD versionen, men HTC er så også kendt for ikke altid at lave de bedste mobiler når man ser på kvaliteten, de har noget med at gå i stykker, specielt USB stikket er gået på mange.
    Men hvad skal du bruge den til?
    hvis det "bare" er til normalt telefoni og lidt mail og sådan noget så er N8 et rigtigt godt valg, den har også en god batteritid, hvis du vil ha en mobil med et godt kamera, så får du ikke bedre end N8, men hvis du vil ha en masse apps og lidt smartere UI så skulle du nok kigge på noget Android.

  • Jeg har i snart mange aar haft en Nokia E71 der har fulgt mig trofast, den er bare begyndt at kede mig lidt med alle de nye alternativer der er kommet paa banen.
    Samtidig er mit Sony snapshot kamera ogsaa roeget lidt i baggrunden og bliver sjaeldent brugt laengere, saa overvejer at kombinere practical with pleasure og taenker derfor N8, netop fordi det er en kedelig back to business Nokia mens den samtidig har et ret serioest kamera.
    Til apps, sjov og leg har jeg en iPod Touch jeg naesten altid har med mig alligevel.


    Saa er der nogen herinde der har en N8 selv - og hvad siger I?

  • Har ikke erfaring med N8, men har selv en Desire.
    Men hvis pengene er ligemeget, så er det jo også en mulighed at vente på Samsung Nexus S? :)
    Den har Android 2.3 fra start, og muligvis en dual core?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af X3N4T3
    Har ikke erfaring med N8, men har selv en Desire.
    Men hvis pengene er ligemeget, så er det jo også en mulighed at vente på Samsung Nexus S? :)
    Den har Android 2.3 fra start, og muligvis en dual core?


    Jo men, jeg spoerger ikke om erfaring med andre mobiler. Jeg spoerger specifikt om hvad jeg skal forvente hvis jeg koeber en Nokia N8.
    To ting der ogsaa tiltaler mig ved den er MKV understoettelse og HDMI ud, saa jeg faktisk har en HD afspiller med mig i lommen...


    Ser ikke ud til at nogen her har noget daarligt at sige om N8, saa maa nok bare vente paa den kommer paa lager igen foer jeg bestiller.

  • Har prøvet at afspille en mkv file (Top Gear i 720p) på en N8 og det virkede perfekt, har også prøvet at afspille en 720p mkv fra en usb flash disk gennem USB On The Go også uden nogle problemer, dog skal man lige huske med det at pt. så understøtter Symbian^3 ikke NTFS eller exFat så det er en file størrelse begrænsning, de skulle dog arbejde på support af exFat og så er det problem løst.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups
    Har prøvet at afspille en mkv file (Top Gear i 720p) på en N8 og det virkede perfekt, har også prøvet at afspille en 720p mkv fra en usb flash disk gennem USB On The Go også uden nogle problemer, dog skal man lige huske med det at pt. så understøtter Symbian^3 ikke NTFS eller exFat så det er en file størrelse begrænsning, de skulle dog arbejde på support af exFat og så er det problem løst.


    Der skulle komme en stor update til den i Februar, hvor mange af de her smaa glitches er loest.
    Saa overvejer lidt om ikke jeg egentlig bare skal vente med at koebe, den er alligevel ikke paa lager nogen steder nu.


    Har du en Nokia N8?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af AT0MAC
    Jeg har i snart mange aar haft en Nokia E71 der har fulgt mig trofast, den er bare begyndt at kede mig lidt med alle de nye alternativer der er kommet paa banen.
    Samtidig er mit Sony snapshot kamera ogsaa roeget lidt i baggrunden og bliver sjaeldent brugt laengere, saa overvejer at kombinere practical with pleasure og taenker derfor N8, netop fordi det er en kedelig back to business Nokia mens den samtidig har et ret serioest kamera.
    Til apps, sjov og leg har jeg en iPod Touch jeg naesten altid har med mig alligevel.


    Saa er der nogen herinde der har en N8 selv - og hvad siger I?


    Ud fra hvad du skriver, så er en N8 lige dig. Jeg har den ikke selv, men har faktisk kun læst godt om den.

  • Ja HDMI har den andre ikke, men MKV kan både WinMo og Android mobiler i hvertfald afspille i 720p kvalitet.
    Min HD2 kan afspille det både når jeg køre WiMo 6.5.x og Android.


    Men en kammi skal snart af med sin N8, så hvis du er int kan jeg da lige høre ham hvad han skal have for den.

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • Synes du også, at den er sløv i interfacet og laver nogle trister "stutters"?


    Efter at have prøvet min fætters N8, fik jeg bekræftet, at jeg ikke skal have Symbian nogensinde igen :)


    Han siger dog at der skulle være en kæmpe opdatering på vej, som skulle ordne meget af det.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Efter at have prøvet min fætters N8, fik jeg bekræftet, at jeg ikke skal have Symbian nogensinde igen :)


    Det er en hård dom :) prøv at tænk på hvordan en mobil med Android version 1.0 ville være?, Symbian^3 er altså kun i ProgramRelease 1.0, alle som får fat i en Android mobil med 1.5 (Cupcake) syntes den er såå langsom og selv de simpleste funktion som man har haft en "normale" mobil i mange år findes ikke, ja Symbian^3 er langsommere end iOS og Android, men om et halvt år og en bunke opdateringer og tweaks senere så kan det være at det ikke ser så dumt ud.