Studie bærbar hvilken ??

  • Jeg er ved at prøve og finde en bærbar til julegave.


    Det er en som skal bruges på studie så der er lidt krav her...


    God batteri tid
    Lav vægt
    MAX 13,3" - gerne 12" - 10" bliver for småt så 11-13"
    Fornuftig ydelse men behøver ikke være et monster, skal trække surf, office, video, musik.


    Prisen skal selvfølgelig gerne være lav men det skal også være en ordentlig maskine og ikke noget totalt plastik pis der falder fra hinanden.


    Kom med jeres bud :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Den er godt nok ikke på lager før tæt på nytår, men jeg synes den nye Asus U36 ser ret fed ud!
    Tynd, let, udmærket design og fine specs.


    Ellers kunne Lenovos Edge, både 11" og 13", samt Acer TimelineX være mulige bud. Asus har også en del 13" med lang batterilevetid, men synes de er meget plastik-agtige.

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • Ja jeg har godt set den Asus og den ser sgu nice ud. Det er dog ikke til mig selv men til kærsten. Jeg tror måske den er lidt overkill og prisen er også lige hissi nok.


    Nogen der kender noget til asus 1215N ??


    Jeg ved ikke med acer har sådan lidt en frygt for det er noget bilka pjat... nogen der kan afkræfte det ??

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Jeg har ikke selv haft sådan en Acer, men umiddelbart synes jeg de virker bedre bygget end Asus maskinerne.


    Men til i forhold til den 1215N, så ville jeg til hver en tid vælge denne Asus UL30A. Ydelsen på denne sparker jo en Atom pc langt ind i sidste uge... :)


    Uanset opgave (stort set), så ville jeg undgå Atom og vælge en Intel SUxxxx/Core ix i stedet!

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • Ja jeg har også kigget på den UL30A det der bekymre mig er bare hvordan batteri tiden er på den...


    Batteri betyder rigtig meget da det gerne skulle kunne tages med i skole uden laderen skal med. Alstå holde sig kørende en 5-6 timer til skole brug....


    Hvilke acer maskiner kan anbefales hvis vi skal ligge i området 3500-4500 ???

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Jeg har rigtig gode erfaringer med Lenovo. Jeg har selv 3 stk. Thinkpads (T41 gl. sag, SL500 og T60P arbejde). Og de er endnu ikke gået i stykker for mig (har haft, LG, Zepto og HP, der alle er gået bort)


    Ligeledes har min kæreste en Ideapad S10, som også fungerer rigtig godt.


    Som en studiebærbar skal det være noget der kan tåle lidt tæsk, for den skal jo transporteres hver dag - og sandsynligvis sammen med en masse bøger. Her har Lenovo (tidl. IBM) et godt ry.


    Nu giver du ikke nogen pris - andet end at den skal være billig og det er jo et relativt begreb. Så fra toppen:


    Thinkpad x100 eller x200 (6000-10000kr), ikke super billige med til gengæld er det fuldblods lenovo maskiner. Det fungerer!!!!


    Thinkpad edge 11" eller 13" (4000-5000kr) - min absolutte anbefaling, da der stadig er tale om thinkpad maskiner. De har også fået gode anmeldelser rundt omkring. Fornuftig pris.


    til sidst
    Ideapad s10 (10", så den er lidt lille) eller s12 som er rigtig fine maskiner til pengene. (3000-3500kr)


    Det var mine bud.. håber du kan bruge det.


    btw. første post... done

  • må også støtte op om en Lenovo X200 eller X201 har ført haft en X200 og har nu en x201 med 9 celle batteri og det er altså en super maskine til studiet.


    Mvh

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Ja jeg har også kigget på den UL30A det der bekymre mig er bare hvordan batteri tiden er på den...


    Batteri betyder rigtig meget da det gerne skulle kunne tages med i skole uden laderen skal med. Alstå holde sig kørende en 5-6 timer til skole brug....


    Hvilke acer maskiner kan anbefales hvis vi skal ligge i området 3500-4500 ???


    med det prisleje og behov synes jeg UL30A er svær at komme udenom,kan godt være den virker lidt plastik nogle steder,men byggekvalitet blir for det meste fremhævet som positivt og sammenligner du med netbooks,som i også har kig på,tror jeg den er klasser over i kvalitet,det er den ihvertfald i hastighed,og prisen nu er ikke meget højere end dual atom netbook.Mht batteri fås det større end den jeg linker til.Har dog ingen prsonlig erfaring :(
    http://www.dustinhome.dk/pd_5010470274.aspx


    Handberg,respekt for at oprette sig og gi et godt og detaljeret svar 1´st post :9xo

  • http://www.pricerunner.dk/pl/2…Premium-Sammenlign-Priser


    Sådan en bruger jeg til dagligt på uni, og den er fantastisk! Rigtig hurtig, sindssygt god batteritid, 6-7 timer ved normalt brug har jeg da fået den op på. Og så vejer og fylder den ingenting, når man tænker på at den har fuld størrelse tastetur. Den kan ihvertfald anbefales herfra :D


    Kan ivøvrigt trække ægte (ikke YouTube) 720p HD video (har ikke haft mulighed for 1080p endnu) og har HDMI udgang. Desuden en rigtig god opløsning ift. skærmstørrelsen.


  • +1!


    Har nu haft min x200 i 3år (alle år blevet brugt til skolebrug på DTU). Den har aldrig været til rep. og har stadig en batteritid på over 1½-2 timer, ved normal brug. (Maple, Matlab, Texniccenter, word osv osv.)


    Eneste minus er faktisk skærm størrelsen. Jeg er hen af vejen blevet lidt ked af at jeg ikke har mere end 12.1" at gøre godt med, da man ved brug af multi-vinduer nærmest skal bruge lup. Samt hvis man skal have overblik over en hel pdf side eller lignende. Derfor ville jeg overveje T4XXx eller T5XXx serierne i stedet. (Så får du også en lidt større skærm at game på :T )

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aka_-J-
    Eneste minus er faktisk skærm størrelsen. Jeg er hen af vejen blevet lidt ked af at jeg ikke har mere end 12.1" at gøre godt med, da man ved brug af multi-vinduer nærmest skal bruge lup. Samt hvis man skal have overblik over en hel pdf side eller lignende. Derfor ville jeg overveje T4XXx eller T5XXx serierne i stedet. (Så får du også en lidt større skærm at game på :T )


    T410Seren er godt nok lidt større men vejer kun 1.8kg hvilket så vidt jeg husker ikke er ret meget mere end X20x maskinerne. Jeg ville til enhver tid vælge sådan en for at få full size tastatur og en større skærm.
    Hvis det skulle være X20xx så ville jeg som minimum have en dock og et full size tastatur + skærm at sætte det til, forudsat man bruger pcen derhjemme selvfølgelig...:) Men det er smag og behag.


    Mht. batterierne så kan et batteri i en IBM/lenovo dø lige så hurtigt som stort set alle andre - det er vist bare et spørgsmål om brugeren:) Mon ikke de er næsten ens i mange af pcerne bortset fra boksen de sidder i:)


    Edit: Jeg må vist se mig rettet af "Stubkier" jeg forvekslede muligvis størrelsen på X200 med de gamle X61 modeller. X20xx serien har "full-size" tastatur det havde de gamle ikke. Men det ændre ikke på at en dock er u-unværlig hvis man skal arbejde seriøst på skidtet - sammen med et tastatur:)

    /Steffen


    IBM T60
    Intel T7200@2.0 GHz
    Intel X25-M - 160 GB
    2 GB Ram

    Rettet en gang, sidst af Tecza ().

  • Jeg har for ca. 1 månede siden købt mig en ASUS U35JC som bare virker perfekt..
    I forhold til prisen på omkring 5500 kr. så får du rigtig meget for pengene vil jeg mene..
    Ekstra fedt er det at låget mm. er af børstet stål og 2 grafikkort.. Så du kan spille lidt forskellige spil skulle du komme til at kede dig i skolen.. :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Ja jeg har også kigget på den UL30A det der bekymre mig er bare hvordan batteri tiden er på den...


    Batteri betyder rigtig meget da det gerne skulle kunne tages med i skole uden laderen skal med. Alstå holde sig kørende en 5-6 timer til skole brug....


    Hvilke acer maskiner kan anbefales hvis vi skal ligge i området 3500-4500 ???


    Jeg har en ul30vt (stort set samme model, bare med lidt mindre batteri end ul30a, tilgengæld for lidt bedre grafikkort).. Jeg kan godt få sparket min op på 8-9 timer ved normalt brug, altså word, firefox, og andre ikke så krævende ting.
    Så mon ikke ul30a kan komme op på de 12 timer asus påstår?


    Udover det vil jeg sige at jeg er super glad for min ul30vt. Tynd, meget batteri tid, overraskende god ydeevne (sidder og spiller black ops på den :O). Kan egentlig ikke komme på noget dårligt, andet end webcamet.


    Og hvis man vælger at købe den kan man jo også lave et lille mod ;)
    http://forum.notebookreview.co…backlit-keyboard-mod.html

    E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

  • Har kigget lidt mere på det nu og tusind tak for jeres input.


    Jeg har bange for at de Lenovo maskiner bliver for dyre. Personligt ville jeg helt sikkert gå efter sådan en, men nu er det jo til kærsten og hun har ikke så hårde krav som vi andre :)


    Værste spil den kommer til at trække er flash baseret og det kan de fleste nok klare, ellers vil det være web, office og små film.


    Hvis vi siger maks 4000,- er det så den asus man skal gå efter ??


    Nogen der kan rise op hvad forskellen er på dem er jo klart den med batteritid jeg skal have fat i.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy


  • Hvis det er med batteri tid ville jeg helt klart tage ul30a, som nævnt tidligere.. Selv de nye eee har ikke så meget batteri + eee's atom cpu er en del langsommere end ul30a's dualcore på 1,7 (hvilket meget nemt kan oc op til 1,9, uden brug af ekstra strøm!, alt der skal til er bare en lille fil i startup mappen)

    E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

  • Hmm den billige ul30a er med det lille batteri :(


    Skal man have det store batteri i ryger den op på ~4700,-

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Hmm den billige ul30a er med det lille batteri :(


    Skal man have det store batteri i ryger den op på ~4700,-


    Damn.. øv, så røg den ide

    E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

  • Hva er der af bud på bærbar til under 5000,- som kan klare de 10 timer eller derover i batteri tid ??


    Er der andre end den asus ???

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy