Ok, jeg har købt denne computer: http://topdata.dk/product.asp?product=7181
Med det "støjsvage" kabinet fra NZXT, og jeg bliver sindssyg. Computeren fungerer perfekt, men den larmer mere end noget, jeg nogensinde har hørt før. Er der noget, jeg kan gøre overhovedet?
Computer = jet-motor. WTF?
-
-
Jeg gætter på at de bare har smidt en stock køler, og valgt den billigste strømforsyning til jobbet (osv osv...)
Hvad du kan gøre? Skifte kølere ud på CPU og evt. grafikkort (ved ikke hvor meget en 5850 larmer). Derudover kan du evt. kigge på anmeldelser af kabinettet og se om de udpeger problemer og løsninger omkring det specifikke kabinet.
-
Jeg tror, det er CPU-køleren, da det i hvert fald er stock. Computeren larmer lige så meget, når jeg kører Prime95. Jeg er ret bitter over det, da jeg for 200 kroner kunne opgradere til støjsvag Arctic Cooling. Hvis jeg skal skifte den, koster det garantien.
-
cpu og kabinet kølere kan oftest kontrolleres i bios eller med speedfan,self hold øje med temps når du sænker rpm
-
Det går ikke. 50 grader loaded med 6500 rpm.
-
Quote
Oprindeligt indlæg af Fusion951
Det går ikke. 50 grader loaded med 6500 rpm.ARGH! 6500RPM.. Jeg kører på ~915RPM med min Noctua P12 blæser som sidder på en TRUE køler.. hehe..
-
Hvad siger du, er den defekt eller bare psykopatisk dårlig?
-
Quote
Oprindeligt indlæg af Fusion951
Hvad siger du, er den defekt eller bare psykopatisk dårlig?Det er en stock køler :)..
De er dårlige, men holder prisen på CPUen nede, men synes nu 6500 RPM lyder lidt overkill -
Nej, vent nu lige!
FANIN0 i HWMonitor er sgu da ikke CPU-køleren.Nu er jeg væk. Er der nogen, der ved, hvordan jeg finder ud af, om det egentlig er CPUen der larmer?
-
Den eneste præcise måde? Åben lortet og kig engang.
Mén vent nu lige - garantien på delene hver især må da være intakt selv hvis du åbner maskinen, eller har Topdata fundet sig et godt smuthul?
-
Det ved jeg sgu ikke. Der er et klistermærke, der brydes, når man tager pladen af. Det er jeg selvfølgelig ikke meget for.
-
Quote
Oprindeligt indlæg af HerrMansen
Den eneste præcise måde? Åben lortet og kig engang.Mén vent nu lige - garantien på delene hver især må da være intakt selv hvis du åbner maskinen, eller har Topdata fundet sig et godt smuthul?
De sælger jo computeren som en samlet enhed, så self må han ikke åbne den op. Sony laver jo heller ikke selv CPU'en til deres PS3, men det betyder ikke du må skifte den ud - det er en samlet produkt..
-
Touché - Havde ikke lige tænkt Dell / Medion gør det samme. Men surt for køberen.
@OP : Du kan prøve at kontakte TopData og klage. Hvis de sælger den som "hyper silent" og den larmer så meget som du siger, så kan det være at de er forhandlingsmodne. Optag evt. støjen.
-
Jeg har sendt dem en e-mail. Så må jeg jo vente og se.
-
Hvor gammel er den? ellers er der jo altid 14 dages returret.. Den er især gældende her hvor du får ikke produkt som du overhovedet ikke virker som du forventer..
-
Ved jeg ikke om folk har skrevet det men nu skriver jeg det igen hvis det er.
6500 RPM ja det er stock kølleren det har jeg også været oppe på, du skal bare skifte den til H50..
Det virkede fint for mig, og det hjalp også for en af mine kammerater. -
Han virker meget flink ham fra topdata angående sådanne ting.
Jeg fik lov at skifte køler på min CPU og mit GFX (da jeg havde et nvidia gtx 285)
Så længe jeg ikke selv skadede nogen af delene .. Det eneste jeg skulle huske på var at hvis lortet gik i stykker skulle jeg sende det ind med stock kølere så han kunne sende det til rep., men fik som sagt lov til at åbne og montere mine kølere. -
står selv og skal til at købe denne computer så er rigtig glad for at høre hvor nødvendigt det er at få skiftet den CPU køler hvis man ikke vil overdøves af ens comp. men ja det bure være nok bare at skifte til ARCTIC COOLING som der er mulighed for ikke ?
-
Quote
Oprindeligt indlæg af gaming-king
De sælger jo computeren som en samlet enhed, så self må han ikke åbne den op. Sony laver jo heller ikke selv CPU'en til deres PS3, men det betyder ikke du må skifte den ud - det er en samlet produkt..
Selvfølgelig må han da det, klistermærket er bare noget de skal sætte på og har intet med garantien at gøre. Hvordan tror du ellers man skulle kunne komme af med støvet? Har både snakket med gutten fra Topdata og dem fra mm-vision og de bekræftede at klister mærket intet har med garantien at gøre.
-
Fedt af dem må man da sige - mén jeg ville nok alligevel lige kontakte dem og få det på skrift. Så er han jo dækket hvis de skifter mening ved eventuel RMA.