Valg af system (NEED HELP)

  • Jeg sidder og gamer på min bærbare fra BILKA, og jeg bliver stresset over alle de nye fede spil, der begynder at komme.
    Jeg har valgt at købe en stationær computer. Jeg har kigget lidt på http://www.topdata.dk og har valgt at holde mig til et beløb omkring 6000 kroner, helst ikke mere.
    Jeg har ikke meget viden om hardware, så jeg håber på, at nogen kan hjælpe mig i den rigtige retning. Af samme grund er selvbyg ret udelukket.


    Indtil videre har jeg kigget på to systemer (nævner lige essentielle dele):


    http://www.topdata.dk/product.asp?product=7011


    AMD PHENOMII 955 (4x3.2GHZ) (BLACK EDITION), AM3
    - GIGABYTE 770T-UD3 (KUN 199KR FOR GIGABYTE 870A-UD3)
    - 1280MB DDR5 GEFORCE GTX470
    - 500GB SATAII WD HARDDISK, 7200RPM (KUN +149kr for 1000GB)
    - 4GB 1333MHZ DDR3, KINGSTON KVALITETS RAM (10ÅRS GARANTI)



    http://www.topdata.dk/product.asp?product=7181


    AMD PHENOM II, 1090T x6 (6x3.2ghz) 8MB CACHE (AM3)
    - GIGABYTE BUNDKORT 870A-UD3 (KAN KØRE CROSSFIRE)
    - XFX HD5850 1GB DDR5 GRAFIKKORT (2x DVI, 1x HDMI)
    - USB 3.0, SATA3 (600), ESATA, FIREWIRE, GIGABIT LAN OSV...
    - 500GB HARDDISK, 7200RPM (WD)
    - 4GB DDR3 1600MHZ HYPER-X KINGSTON RAM "DUAL CHANNEL"



    Jeg tænker logisk og tænker, at det dyreste system er bedst, men jeg vil være sikker.


    Hvilket system er bedst til gaming? (Hvis der er forslag til andre systemer i det prisleje, bring it on)


    På forhånd tak

  • nu er jeg heller ikke selv 100% inde i tingene endnu men det begynder da at hjælpe lidt på det... :crazyeyes:
    jeg ville ud fra de to du linker til vælge den "dyre" der er jo kun 100kr til forskel hvis jeg lige så rigtigt og du får jo en noget kraftigere processor, et (tror jeg nok) bedre bundkort og så er grafik kortet også lidt bedre, i i hvert fald i forholdt til varme udvikling. ja og så er rammene også hurtigere men det mærker man vidst ikke det store til i hverdagen....det er i hvert fald hvad jeg ville vælge....folk må lige rette mig hvis jeg er helt galt på den

  • Det, jeg tænkte, var, at flere processorkerner end 4 næppe tæller for meget, når man gamer.
    GeForce grafikkortet er væsentligt bedre, så vidt jeg kunne se.


    Når jeg kalder den ene for "de dyre", er det, fordi der er 1500kroner rabat indtil december. Så normalt er der en større prisforskel.


    Hvad jeg skal vide, er bare hvad jeg skal købe for at få den bedste performance ud af maskineriet.

  • GeForce har levet på et gammelt image.. Radeon kort er nice og den kommer til at spille rigtig godt sammen med en kraftig AMD processor. GTX4xx bliver meget varme

  • Tak for info. :)
    Siden du ikke har nævnt andet, går jeg ud fra, at den er i vinkel. Tusind tak for hjælpen! :D


    Et lille bi-spørgsmål: Ville det være pengene værd at opgradere til et af de andre kabinetter?

  • Har du et specifikt forslag?
    Det er en dyr beslutning, så jeg skal være helt sikker på, hvad jeg gør.


    Hvis jeg fx. skulle købe http://www.sharkgaming.dk/inde…ms-amd/ultimatorx90.html, så kan jeg ikke se nogen speciel forskel andet end grafikkortet. Og jeg har lige fået at vide, at GeForce-kortet bliver varmt og ikke er værd at købe i stedet for XFX-kortet.


    Jeg er lidt forvirret.


    http://www.ultimatehardware.ne…_radeon_hd_5850_page3.htm


    Her er benchmark også bedre for 5850 i forhold til GeForce-kortet. Jeg ser ingen grund til at købe sharkgaming.dk's maskine.


  • Det hele er osse lidt forvirrende, men jeg skal da prøve at give bare lidt mere mening i det for dig.


    At Nvidia's GTX 4xx serie der bliver rigtig varme omfatter 3 modeller, nemlig GTX 480,470,465. De bygger alle op den første FERMI chip GF100. De lider alle af høj varme og et rigtig højt strømforbrug samt de larmer en del med standard køleren.


    Nvidia's GTX 460 er en lidt bedre optimeret chip, som hedder GF104. Den har en bedre varmeudvikling samt lavere strømforbrug end sine større brødre, til gengæld ligger ydelsen lige under AMD's HD5850 i overall preformance i spil.
    Ikke at det reelt har meget at sige undtagen du er en benchwhore, da kortet sagtens kan fyre alle de frames af i dagens spil, som du har brug for i langt de mest almindelige opløsninger, som folk spiller i idag.


    At AMD skulle lave skod kort er en rigtig gammel skrøne, som Nvidia fanboys elsker at hive op af hatten hver gang hver gang Nvidia lancerer et kort som ikke lever op til forventningerne, så det passer simpelthen ikke.
    Der er jo en god grund til hvorfor AMD sidder på over 90% af alle grafikkort som kan håndtere dx 11 og Nvidia fik ikke en succes før de lancerede GTX460, som reelt set er det eneste alternativ Nvidia har at byde på, når man tager alle aspekter med, inden man foretager sit køb.


    Jeg ville personlig tage den maskine med 1090T og et 5850 GFX siddende i, så har du en rigtig potent maskine, som sagtens kan følge med det næste lange stykke tid uden problemer overhovedet.


    Hvor du kun skal overveje ganske få justeringer hen af vejen, så som, måske flere ram eller et nyt GFX, når 5850 ikke rigtig kan følge med mere, men det kommer til at tage tid før det kort bliver træt.


    Jeg har haft et 5850 siden den blev lanceret og der findes ikke det spil endnu, som det kort ikke kan klare og mit skal ikke skiftes ud endnu, af flere grunde:


    1. ydelsen er i top endnu i alle spil selv om jeg spiller i en opløsning der hedder 1920x1200 med alt eyecandy slået til.


    2. Kortet clockker ganske godt og mit kører med bedre timmings end et HD5870 gør som standard og kommer stadigvæk ikke over de 68 grader efter en times BFBC2 gaming og det er på luft og standardkøleren.
    Der kan uden tvivl hives mere ud af kortet ved at bruge MSI's afterburner til at finjustere OC af kortet med, men det gider jeg ikke bruge tid på siden kortet sagtens fyre de frames af, som jeg har brug for til daglig.


    Men det var bare lige mine tanker, om dit forestående køb.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Sidder med hd5830 og en X4 oced. Kører en lavere opløsning end Ebo (1680x1050), men kan tage stort set alt jeg kaster efter den. Skal lige siges at jeg kører med vsync forced off.


    Med system nummer to vil du have en rigtig lækker pc, der fremadrettet kan overclockes til fornyet ydelse, hvis man skulle ønske det. Både cpu og gfx har oc potentiale.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Men jeg kan se at du er en af dem der ligger meget stor energi i valget af din maskine.. Hvorfor bygger du ikke selv? Det er ikke svært og det vil give dig en bedre maskine :) ?

  • Jeg orker det ikke. Jeg har aldrig åbnet en computer før, og jeg gider ikke til at sætte mig ind i det.
    Det skulle ikke undre mig, at jeg ødelagde noget.


    Desuden kan jeg altid opdatere den her, hvis jeg ønsker det.

  • Jeg har allerede købt maskinen, og jeg fortryder det ikke.


    Jeg ved, at jeg kan ændre på tingene frem i tiden. Jeg ved også, at det ville tage mig et år at finde ud af, hvilke komponenter jeg skulle bruge.


    Men det er ellers en god video. Det er i hvert fald lettere at installere harddisken end på min gamle computer :P