program der kan se hvor mange der er på ens net?

  • Hey...


    Finder der et program der kan gå på ens netværk og se hvor mange bruger der er på ens trådløs net?


    Jeg syntes nemlig mit net er en del ustabil, og til tider lagger mine spil en hel del over nettet.


    Men findes der et program der kan se hvem der er på ens net?


    toby

  • Ja og nej. Medmindre at firmaet som har lavet din router har sådan et værktøj, så skal du logge på den via din internet browser og så kigge på dens' statusside. Der burde du kunne se alle de MAC addresser der er aktive på dit netværk - og altså antal brugere. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Hvis dine "gæster" benytter sig af dhcp kan du i din routers interface normalt se hvem der har fået tildelt adresser. Kig eftr noget ala client-table.


    Eller burde Airsnare kunne klare det (jeg har ikke selv prøvet det programmet).


    /ask

  • Oki, tænkte nok jeg skulle noget med det der routher pis noget hehe...


    Jeg er sq en dør til det her netværk pis :)


    Ved jeg har en Yousee trådløs Routher... så må jeg lige se om jeg kan finde ud af noget igennem det :)