Bærbar til omkring 10.000 kroner? Hjælp!

• Hej allesammen. Jeg er i den uheldige situation at jeg har en Zepto Mythos M15, som for nogle dage siden simpelthen ikke længere gad starte - den kan simpelthen ikke komme forbi skærmbilledet hvor der står Starting Windows med et windows-logo over. Jeg kunne selvfølgelig sende den til reparation, men har efterhånden haft så mange problemer med den siden jeg købte den for omkring halvandet år siden, og det føles som om jeg bare smider penge ned i et sort hul (medmindre der selvfølgelig er nogen der kan være behjælpelige med hvad der kan være problemet. Jeg har forsøgt med system recovery, som ikke virkede og forsøgt at boote på en windows 7 disk, men der sidder den simpelthen fast i installationen).

Af denne grund er jeg begyndt at se mig om efter en computer, da jeg ikke kan være den foruden alt for længe. Går på uni og vil egentlig meget gerne kunne bruge den der, så batteritid og vægt må gerne gøre den ordentligt mobil, men det er ikke en absolut nødvendighed, eftersom jeg muligvis vil vælge også at købe en lille netbook til det formål. Den skal meget gerne kunne klare nogle pænt krævende spil, så jeg kan holde mig kørende på den front de næste par år og samtidig må den da gerne være relativt pæn, da mange af de gamerbærbare jeg umiddelbart har fundet, skærer mig noget i øjnene. Findes der overhovedet bærbare derude, der kan leve op til mine forhåbninger? Et umiddelbart gæt for mig kunne være en Envy, men har hørt en del dårlige ting om den, bl.a. fra en af mine venner som ikke har haft andet end problemer med sin, som dog var en del af første generation Envy. Er jeg helt forkert på den med envy?

Udover en Envy synes jeg, at MM-visions "Vision NB599" ser udmærket ud, både fysisk og specifikationsmæssigt.. er MM-vision nogen der kan anbefales? Jeg er lidt bange for at købe fra en mindre producent igen, da jeg brændte nallerne ved Zepto sidst, eftersom de gik konkurs kun et lille halvt år efter jeg købte min nuværende maskine - lige omkring det tidspunkt hvor jeg begyndte at få problemer med den.

Er der eventuelt andre mærker og modeller, som er unsluppet min opmærksomhed, men som jeg burde tage en lille kigger på?

Håber at nogen har lyst til at læse hele dette indlæg, og give mig en hjælpende hånd. Jeg har efterhånden brugt en hel del penge på computere i min korte levetid, da de fleste bærbare synes at have en levetid på 1½-2 år hos mig (måske var det dumt at mig at købe ved Zepto optil flere gange), og nu vil jeg ærligt talt gerne til at have noget ordentligt kram!

På forhånd tak for hjælpen.

• Hvilken størrelse skal det være?

Det er selvfølgelig en Windows, ikke? :)

Hvor kraftig skal den være?

Hvad er dit budget ?

Har du et bud på specifikationerne, eller skal jeg bare kigge ?

Hvordan skal den være med batteriet? Er levetiden ligegyldig ?

Jeg vil gerne hjælpe dig med at kigge på det :) :rules:

Stationær-Custom Built -Bærbar HP dv7-3126eo
    Antec Nine Hundred -
    Cougar, 700W
    Gigabyte EX58-UD3R, (INTEL X58)
    Intel i7 920 (Socket 1366), 4x2.67ghz - AMD 2,4Ghz
    6GB DDR3 1333MHZ RAM, Kingston - 4GB
    7.1 Surround Lydkort
    2STK 1GB DDR5 HD5850 Grafikkort i Crossfire - HD 4650
    1000GB M.32MB Cache - 2x500GB
    Samsung 24'' P2450

• Størrelsen skal helst være på 15.6'', i hvert fald ikke større end det og jo, det skal helst gerne være en windows. Mit budget er på omkring de 10.000 kroner, men kan måske godt strækkes en lille smule.

Mht. kraft - så kraftig den nu engang kan være til de penge. Personligt synes jeg at Vision NB599 ser rigtig god ud (http://www.mm-vision.dk/produk…20040&gruppe=PCnotevision), men ved sgu ikke helt om grafikkortet mon er tilstrækkeligt? Den skal jo også gerne kunne spille om et par år endnu.

Levetiden er ikke helt vildt vigtigt, selvom den da meget gerne må have en rimelig acceptabel levetid.. dog bruger jeg mest computeren herhjemme og på uni, hvor jeg i langt de fleste tilfælde vil kunne koble den til noget strøm.

Mange tak for at du vil hjælpe! :)

• Det er sgu en fed maskine du har fundet dig dér :)

Men jeg ville nok kigge lidt efter noget med et lidt bedre grafikkort, men forstå mig ret, det er et rigtig godt kort der er i, men jeg kunne godt forestille mig et bedre i den. Måske hvis man går op i 11.000, der synes jeg at have set et spring hardwaremæssigt :)
    Jeg prøver at kigge lidt rundt :)

Men som udgangspunkt er det en god maskine. Jeg har aldrig prøvet mærket selv, så det kan jeg ikke sådan lige sige så meget om, men du kan evt. prøve lige hurtigt at google' for at se, om folk har haft nogle problemer eller noget.

Jeg kigger lidt rundt. :)

Hilsen,
    Christoffer

Antec Nine Hundred -
    Cougar, 700W
    7.1 Surround Lydkort
    Samsung 24'' P2450

• hvis der er et markant spring i kvalitet, kan jeg også godt strække mig til 11.000 :)

Umiddelbart har jeg kun fundet gode ting om mærket, men hvis der er andre herinde der har erfaringer med dem, må de meget gerne dele dem!

Endnu engang mange tak for hjælpen!

• Nu har jeg lige kigget (meget) kort. Jeg har fundet http://www.edbpriser.dk/Produc…+NB599&sp=all&pid=4313501

Den koster mere og jeg kan da sagtens se, at den er lidt dyrere. Det er fair nok hvis du ikke lige er interesseret i den, men den er god, og jeg ved jo ikke hvor meget dit budget kan strækkes :)
    Jeg vil om alle omstændigheder kigge videre for at finde det bedste.

Den er jo fra samme mærke, men den er lidt nyere (og dyrere) og dermed bedre. Men det er helt forståeligt, hvis den er for dyr. Du har jo skrevet 10.000 ^^ Så jeg kigger selvfølgelig indtil jeg finder noget, der passer, det' klart. :)

Hilsen,
    Mig igen :)

Antec Nine Hundred -
    Cougar, 700W
    7.1 Surround Lydkort
    Samsung 24'' P2450

• http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=715526
    Dens grafik er lidt Crazy :D Men det er jo Envy, som du ikke havde hørt så godt om, forstår jeg :)
    Jeg har ikke noget erfaring med det :)

Antec Nine Hundred -
    Cougar, 700W
    7.1 Surround Lydkort
    Samsung 24'' P2450

• Ja.. Prøv http://configure.us.dell.com/d…25/2010&showleadtime=True

Ved godt det er en gamer bærbar, som du nok ikk' kan lide, men den er altså rigtig god til prisen, hardwaremæssigt. :oops:

Hilsen,
    Christoffer

Antec Nine Hundred -
    Cougar, 700W
    7.1 Surround Lydkort
    Samsung 24'' P2450

• Kig evt. i denne tråd om der er noget du kan bruge.

Skulle jeg ud at købe bærbar nu ville det blive denne MSI. Rigtig god ydelse til prisen. Den er lidt tyk, men det er vi jo så mange der er :$

Anders

---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

• Puha. Jeg synes godt nok det er svært! Den noget stærkere MM-vision bærbare du linker til, er fandme lækker, men dog nok lidt for tung til at have med som studiecomputer, og så skal man pludselig til at bruge ekstra penge på en netbook. Samtidig er Envy'en forbandet lækker, men endnu engang aner jeg ikke om jeg tør smide pengene efter sådan en, da jeg kun har hørt dårligt om dem.. men hvis der er folk med gode erfaringer, skal de endelig sige til!

Endelig er der MSI.. Den er sgu også lækker, men svagere end den MM-vision jeg oprindeligt har kigget på, på alle punkter på nær grafikkortet. Det er virkelig svært at finde ud af, hvor meget jeg mon skal vægte det grafikkort, da det også er virkelig frustrerende at smide 10k efter en computer, som så ikke kan håndtere spil om et år eller halvandet.

Men I skal have mange tak for den foreløbige hjælp!

• Jeg synes, at http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=715526 er fedest.
    Den vejer 2,4 kg, er 15,6'', fuld HD, I7 CPU og et ATI HD5830. Den er perfekt :D

Men.. Der er en del negative (bruger)anmeldelser på den. Flest positive, men det er nogle kradsbørstige af slagsen. Du kan lige prøve at google evt.

Den koster 11k, som er lidt over dit budget^^

HP i det hele taget er vist ok, men jeg har ikke hørt, at de holder så længe. Jeg har selv haft et par stykker inkl. den jeg har lige nu. Jeg kender rigtig mange med HP, og de er glade for det :)

Hvad synes du ? :)

Antec Nine Hundred -
    Cougar, 700W
    7.1 Surround Lydkort
    Samsung 24'' P2450

• NinjaArne >

Det er fint du hjælper, men det skriger igennem, at du er lidt grøn på området :-)

Der er ikke markant forskal på de to MM- Bonen I omtaler. Dvs. jo på den grafiske del, men alt efter om opretter søger en Gamer maskine, så ville jeg glemme alt om NB1590 og stile efter de billigere :

http://www.mm-vision.dk/produk…20020&gruppe=PCnotevision
    http://www.mm-vision.dk/produk…20020&gruppe=PCnotevision

Begge vil dække langt de fleste opgaver du vil stille dem, og du spare dine penge.

Denne http://www.mm-vision.dk/produk…20020&gruppe=PCnotevision

bygges med en super god hybrid disk, som er en "klon" mellem plade diske, som du nok kender, og til Solid State diske, og vil være alm plade diske overlegen.

Mit gode råd til dig er, at du går på kompromis med tunge specs, og satser på et produkt, som du ikke bliver øm i ryggen af at slæbe rundt på. Her til satser på levetid på en opladning, så du ikke skal have en konstant forbindelse til stikkontakten. Larm vil også hurtigt blive et problem på produkter med høje specs i - også under idle.

Begge MM - Visions er testet hos Laptopworld.dk

Kig evt. i den linket tråd, hvor jeg har smidt forslag til MSI. De rammer ret godt i segmentet under 10.000 kr

Kig evt forbi Novabook.dk som også er en dansk "samler"

• Helt enig :)

Ja, jeg kan jo godt lide god hardware, som det det skinner igennem :)

Jeg mangler ikke selv nogen pc, men jeg kan jo godt lide at kigge og købe hardware.. Undskyld hvis jeg har trukket i den forkerte retning(dyrere computere) :)

Jeg er helt enig med ovenstående :)

Antec Nine Hundred -
    Cougar, 700W
    7.1 Surround Lydkort
    Samsung 24'' P2450

• Det handler ikke altid om høje specs