Hej allesammen. Jeg er i den uheldige situation at jeg har en Zepto Mythos M15, som for nogle dage siden simpelthen ikke længere gad starte - den kan simpelthen ikke komme forbi skærmbilledet hvor der står Starting Windows med et windows-logo over. Jeg kunne selvfølgelig sende den til reparation, men har efterhånden haft så mange problemer med den siden jeg købte den for omkring halvandet år siden, og det føles som om jeg bare smider penge ned i et sort hul (medmindre der selvfølgelig er nogen der kan være behjælpelige med hvad der kan være problemet. Jeg har forsøgt med system recovery, som ikke virkede og forsøgt at boote på en windows 7 disk, men der sidder den simpelthen fast i installationen).
Af denne grund er jeg begyndt at se mig om efter en computer, da jeg ikke kan være den foruden alt for længe. Går på uni og vil egentlig meget gerne kunne bruge den der, så batteritid og vægt må gerne gøre den ordentligt mobil, men det er ikke en absolut nødvendighed, eftersom jeg muligvis vil vælge også at købe en lille netbook til det formål. Den skal meget gerne kunne klare nogle pænt krævende spil, så jeg kan holde mig kørende på den front de næste par år og samtidig må den da gerne være relativt pæn, da mange af de gamerbærbare jeg umiddelbart har fundet, skærer mig noget i øjnene. Findes der overhovedet bærbare derude, der kan leve op til mine forhåbninger? Et umiddelbart gæt for mig kunne være en Envy, men har hørt en del dårlige ting om den, bl.a. fra en af mine venner som ikke har haft andet end problemer med sin, som dog var en del af første generation Envy. Er jeg helt forkert på den med envy?
Udover en Envy synes jeg, at MM-visions "Vision NB599" ser udmærket ud, både fysisk og specifikationsmæssigt.. er MM-vision nogen der kan anbefales? Jeg er lidt bange for at købe fra en mindre producent igen, da jeg brændte nallerne ved Zepto sidst, eftersom de gik konkurs kun et lille halvt år efter jeg købte min nuværende maskine - lige omkring det tidspunkt hvor jeg begyndte at få problemer med den.
Er der eventuelt andre mærker og modeller, som er unsluppet min opmærksomhed, men som jeg burde tage en lille kigger på?
Håber at nogen har lyst til at læse hele dette indlæg, og give mig en hjælpende hånd. Jeg har efterhånden brugt en hel del penge på computere i min korte levetid, da de fleste bærbare synes at have en levetid på 1½-2 år hos mig (måske var det dumt at mig at købe ved Zepto optil flere gange), og nu vil jeg ærligt talt gerne til at have noget ordentligt kram!
På forhånd tak for hjælpen.