Indlæg af NinjArne

Har du overvejet en stol fra Secretlab?

Jeg har selv deres Titan stol. Den ligner ganske vist lidt et racersæde, som du helst ikke ønskede - og det var også grunden til, at jeg tøvede med at købe den.

Men jeg købte den med gråt stofbetræk og synes faktisk ikke, det ser for 'gamer-agtigt' ud.

Men vigtigst af alt er det suverænt den bedste kontorstol jeg har haft - og prøvet. Den kan indstille på tusind måder, er enormt behagelig og meget robust. Og så koster den ikke alverden. Jeg mener, den koster 400 britiske pund - og deres valuta er lav for tiden.

Jeg kan virkelig ikke anbefale den nok. Jeg var endda i en situation, hvor jeg kunne få en hvilken som helst stol, jeg ville have, gratis. Jeg valgte den, og jeg har bestemt ikke fortrudt det siden.

Hvis ikke, du har noget imod, at controlleren er forbundet med kabel, kan du blot installere InputMapper. For mig er det virket uden videre konfigurering. Det skulle bare installeres.

Held og lykke med det, og god bedring!

Hej Tweakerz! :rules:

I andelsforeningen har vi netop fået lagt fibernet, og jeg skal sende min gamle router tilbage til Telia (tidl. udbyder), så derfor står jeg og mangler en ny. Det er ingen skam, for den gamle kunne ikke hamle med hastigheden af internettet, så den fungerede som en flaskehals på forbindelsen og skulle af den grund udskiftes alligevel.

Men det leder mig til mit spørgsmål.
    Hvad skal man kigge efter, når man vil anskaffe sig en router?
    Vi har en garanteret hastighed på 200/200Mb, og når jeg kabler har jeg op mod 950/950Mbit. Med den gamle router opnår jeg kun cirka 25/25Mb eller noget i den retning, dvs. væsentligt lavere.
    Dyrere er ofte bedre, men mit budget er ikke ubegrænset, så jeg så gerne, jeg kunne finde et kompromis. Er der nogen, der kunne forklare mig, hvad man skal kigge efter? Det er til hjemmebrug: gaming, streaming, downloads med et par enheder på ad gangen. Bor alene, men kunne tænke mig at holde LAN en gang i mellem. Der er rigtig mange routere i området (etageejendom), så det kræver muligvis også en stærk signalstyrke.

Hvis nogen kunne hjælpe mig, ville jeg sætte rigtig stor pris på det!
    God dag til jer derude!
    Christoffer.

Hej Tweakere!

Jeg kigger i øjeblikket efter en ny PC, der skal bruges til gaming og studier - dvs. ingen videoredigering el. lign. Jeg kunne tænke mig at finde en til en 7-8000 kroner, men jeg er lidt i tvivl om, hvor meget en sådan PC egentlig kan i praksis, og om den er for svag eller overkill.
    Det er længe siden, jeg sidst har fulgt med i udviklingen, og der er tilsyneladende sket en masse.
    Personlige præferencer er bl.a. intel CPU og Nvidia grafikkort, og nødigt larme mere en nødvendigt.

Jeg har kigget på følgende sammensætning fra extremegaming.dk:
    http://www.stratek.dk/extremeg…9-8186445-1;247-8188763-1

Jeg har lavet et par tilvalg herunder bl.a. en lidt større CPU og ekstra RAM. I må meget gerne komme med jeres tanker, anbefalinger mv.

Jeg spiller for tiden primært WoW, og jeg vil meget gerne køre stabilt på ca. 60 fps (Full HD - ikke 4k) med Ultra (evt. minus de allermest krævende settings (AA osv.), men jeg kunne også tænke mig at spille Witcher 3, BF4 og fremtidige udgivelser på høje indstillinger, omend jeg er klar over, at man naturligvis ikke kan få alt, hvis ikke man er villig til at betale for det, så: Godt forhold ml. pris/kvalitet, så langtidssikret så muligt.
    Hvis I kan give mig en idé om, hvor kraftfuld ovenstående PC ville være i forskellige spil el. andet, ville jeg også sætte pris på det.

Hvis I mangler yderlige detaljer, må I endelig sige til.

Tusind tak! :rules:
    Christoffer.

Jo, det er RUC tilfældigvis, men det er en firmarabat, som jeg kan benytte mig af.
    Der er formentlig tale om noget omkring halv pris. Så det er jo en slat, når man taler om disse priser.

Altså jeg må indrømme, at jeg er lidt vild med stærke computere. Der er bare det, at jeg ikke har så forfærdelig meget forstand på batterilevetiden, deres effektivitet. Jeg var meget tiltrukket af de kraftige xps'ere, som der ser ud til at være noget mere gods i - men hvis ikke batteriet holder, så er det helt ligegyldigt. Men måske jeg kunne tænke mig at game på den engang, og så ville det jo være lækkert med en lidt stærkere pc.
    Hvordan holder xps'erne på batteriet? Nogen, der har haft én eller som har erfaringer med dem?

Når jeg kigger på de pc'er, I har linket, så slår det mig, at deres hardware er betydeligt svagere end xps'erne, men til omkring samme pris. Såfremt jeg ikke tager meget fejl ihvertfald ;) Det er godt nok længe siden, jeg har fulgt med i udviklingen, må jeg indrømme ^.^
    Hvis det er tilfældet, er det så for at maksimere batterilevetiden, eller hvordan?

Mange tak for svarene indtil videre! Det er super! :rules:

Hej, Tweak!
    Jeg starter snart universitetsstudium og søger i den forbindelse en ny laptop. Da jeg kan få rabat på Dell pc'er ville det klart være en fordel, hvis det bliver en Dell pc; kan det alligevel ikke betale sig, så går det også.
    Da det er længe siden, jeg har været på markedet, og jeg ikke har megen erfaring med laptops, ville jeg sætte stor pris på jeres hjælp!
    Da den er studiebrug er der et par ultimative krav:
    15'' skærm,
    godt batteri - dvs. Skal kunne holde en 6-8 timer på lav belastning (strømbesparende tilstand og tekstbehandlingsprogrammer og en smule internetbrowsing),
    Og uden at have nogen som helst erfaring med det, så går jeg ud fra, at en SSD er det, jeg vil have(?); sandsynligvis med Hard drive til lagring.

Jeg ønsker at have en så stærk pc, som det er muligvis ( men uden at den bliver uforholdsmæssigt dyr, naturligvis).
    Hvis I ellers har nogen anbefalinger, så skriv endelig!
    Håber I kan hjælpe mig lidt, eby. Dele erfaringer.
    Jeg har naturligvis kigget på hjemmesiden. Jeg kender ikke meget til deres serier, men deres xps'er ser fede ud, men er lidt mistænksom overfor batterilevetiden og temperaturen på dem- men som sagt: del endelig erfaringer!
    På forhånd tusinde tak, guys!
    Ps. Da min rabat er ret god, er prisen mindre vigtig så længe der er tale om en Dell pc, som har et fornuftigt pris/kvalitets forhold.
    Er der ikke tale om en Dell pc, så kunne jeg forestille mig at betale op til en 8.000,- højst. Skulle der være et fund, som koster mere, så vil jeg overveje den alligevel.

Hej, Tweak!
    Jeg kigger på en ny smartphone - i den dyreste ende!
    Jeg skifter fra iPhone 4. Jeg kunne godt tænke mig at prøve Android, men ved ikke, om det er det værd. Det, at man kan customize Android mere, lyder meget interessant. Desuden er flash-support umiddelbart også et kæmpe plus.
    Jeg vil gerne have en hurtig telefon uden en alt for stor skærm. Som sagt er jeg gået fra en iPhone 4, som efterhånden er gået hen og blevet en 'lille' telefon.

Jeg har fundet frem til følgende telefoner:
    HTC One (/mini?), Samsung S4 (/mini?) og iPhone 5s. Jeg ved ikke, hvor stor forskellen er (hardwaremæssigt) på mini-udgaverne og originalerne. Jeg har læst nogle anmeldelser, sammenligninger og andet. Er man så heldig, at der måske er nogen af jer, som har prøvet en af disse telefoner, eller kender en telefon, som jeg helt har overset?

På forhånd mange tak!
    Mvh. Christoffer.

Hej Tweak!

Jeg er i den uheldige situation, at min iPhone 4 ikke længere kan oplade? Jeg har selvfølgelig trick no.1 at genstarte, hard reset og et eller andet vodoo med slukknappen, men jeg er ved at løbe tør for idéer. Jeg ved virkelig ikke, hvad der er sket med den. Den dag, jeg opdagede, at den ikke ville oplade, havde jeg bare været hjemme i lejligheden og havde ikke lavet noget specielt med telefonen. I bunden er der en lille indikator, som lyser. Det er en meget lille vandskadeindikator, men hvis jeg har forstået det ret, så kan det være fra en tidligere skade og ikke nødvendigvis have noget at gøre med den fejl, jeg oplever nu?

Det skal måske lige nævnes, at jeg ved at vrikke lidt med stikket i den, kan få den til at reagerer på opladning i et splitsekund - intet mere! Men det er måske et godt tegn?

Ellers kigger jeg efter en ny telefon. Jeg tror, jeg er færdig med iPhone af forskellige årsager. Jeg kigger på Android-telefoner u. abonnement. Jeg synes bare de nye som S4 og LG G2 mv. er så store og klodsede i det. Jeg kunne rigtig godt tænke mig en relativt hurtig telefon (opgradering fra iPhone 4), som ikke er alt for stor og som har Android. Forslag er mere end velkomne!
    Og hvis der er nogen, som ved noget om, om der er nogen problemer mht., at købe en smartphone i udlandet (Frankrig) så må I /meget/ gerne fortælle mig om det, for jeg tror, det er nemmest for mig at købe den fra Frankrig.

Det haster lidt, da jeg bor i Frankrig i en periode og er meget afhængig af en telefon!

På forhånd tak!
    Mvh. Christoffer L. Nielsen

Hej Tweakere! :)
    Min bærbar er død. Jeg kan tænde den en gang i mellem, men lykken er kort, for den vil hurtigt dø af 'Blue screen of death' eller anden 'crash'. Når den tænder, men den vel at mærke ikke starter, blinker 'Caps lock' og 'Num lock' i intervaller; to blink ad gangen.
    Jeg har søgt på nettet, og det ser ud til, at blinkene peger på en fejl: 'BIOS Corruption Failure'. Det tyder på, at jeg skal flashe' (reinstallere/op- eller nedgradere?) min BIOS. Jeg har vist anført de nødvendige oplysninger nedenfor og formentlig lidt til.
    Jeg har kigget på HP's(producentens) hjemmeside, men jeg kan kun finde en BIOS version til download, som er ældre end min(?!).
    Jeg står og skal på et længere ophold i Frankrig, hvor jeg meget gerne vil have min computer med; jeg håber virkelig, det kan løses). Skal jeg bare downloade' den BIOS, jeg kan finde på deres side, eller må man ikke downloade en ældre version?

På forhånd tak,
    Mvh. Christoffer.
    Ps. Arbejder midlertidigt kun i fejlsikret tilstand (med netværk)
    :rules:

Info:
    Serial: CNF0165GC1
    Product: VY563EA#UUW

Model: dv7-3126eo

BIOS version/dato: Hewlett-Packard F.14, 22-03-2010

Processor: AMD Turion(tm) II Dual-Core Mobile M540, 2393Mhz, 2 kerner, 2 logiske processorer.

BIOS Corruption failure
    (Blink code 2)

BIOS download: http://h10025.www1.hp.com/ewfr…&product=4126489&sw_lang=

Davs. Jeg har en computer fra Topdata.

Min HDD lader til at være ved at gå i stykker. Jeg får ihvertfald meget hyppigt beskeder herom fra Windows. Den fortæller mig, at Windows har fundet en fejl på harddisken, og at jeg ikke bør bruge computeren før harddisken er udskiftet. (Disknavn: SAMSUNG HD103SJ ATA Device)

Hvad skal jeg gøre? Skal jeg købe en ny af dem; Jeg kan ikke finde dem nogensteder. Jeg tænkte på, om I vidste hvilke andre harddiske, jeg ville kunne bruge? Den skal jo helst passe til bundkortet og sådan, og det er ikke noget jeg ved så meget om igen.

Et ekstra spørgsmål. Hvis man for nyligt har installeret Windows 8 og bliver nødt til at udskifte harddisken, kan man så få en ny version af windows 8 'gratis' eller overføre den gamle licens?

I skulle gerne kunne se mine hardwarespecifikationer vha. den uploadede fil. Skriv endelig, hvis I mangler yderligere info!
    På forhånd tusinde tak!
    Mvh. Christoffer.

Files

• DxDiag.txt

(65.73 kB, downloaded 320 times, last: )

Hejsa!
    Min computer er for nyligt begyndt at larme, og jeg vil mene, at den også er blevet langsommere, men det kan nu skyldes så meget.
    Jeg har et Antec-Ninehundred cabinet, eller hvad det nu hedder med gennemsigtig side og lys i computeren. Jeg kan se, at der ligger et betydeligt lag støv, min processor og køling generelt ser pænt ulækkert ud. Men øhm.. Hvordan renser man sådan en sag?

Jeg ville meget nødigt ødelægge noget på den jo - og den er vist overskredet garantien da den er fra 2010 ca.

Håber I kan hjælpe mig! :)

Hilsen Christoffer.

(edit. Her er et par billeder, hvis det kan gøre noget. Billederne var svære at tage, og er derfor lidt mindre gode :) )

http://imageshack.us/photo/my-…91/photo130313210222.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-…41/photo130313210350.jpg/

Hejsa!

Min stationær computer er blevet mærkelig på det seneste. Lyd og lydkort er nok det, jeg ved mindst om, så jeg håber, der er nogen af jer derude, som kan hjælpe mig :)

Når jeg afspiller en sang, hvad enten det er en mp3-fil, Spotify, YouTube eller andet, så er der utroligt meget støj på, og den går i ned i hastighed og skratter helt vildt. Det er ulideligt at høre på. Når computeren belastes kan jeg også høre en knasen i højtalerne, som er virkelig irriterende.

Anlægget spiller udmærket, når den afspiller lyd fra min iPhone, så det må vel være computeren, den er gal med, selv om mit anlæg er noget prut.

Lyden går naturligvis gennem et aux-kabel, begge indgange har samme problemer. Jeg kører Windows 7, og computeren er rigeligt hurtig. Det er som sagt et problem, som er opstået - men den dér knasen har nu altid været der.

Håber I kan hjælpe :) Jeg er en nød til det her ^.^

Mvh. Christoffer

Hejsa Tweak :)
    Jeg kigger i øjeblikket efter en ny computer for min kæreste, som har et par krav.

Prisen må gerne være op til ca. 7000,-, men meget gerne billigere :)

Den skal være stationær og meget gerne fremtidssikret, så hun ikke behøver at købe en ny computer foreløbigt. Hun har ikke brug for særligt meget kraft, så jeg leder efter en computer uden alt for meget kraft(gamer), men som heller ikke bliver forældet alt for hurtigt :)
    Jeg har kigget på topdata, komplett og Edbpriser foruden forskellige butikkers hjemmesider, som sædvanligvis ikke kunne svare sig. Den skal være samlet, når hun får den. :)

Jeg har indtil videre kigget på noget med i5 / i7 (turbo), min. 6GB RAM, mid-highend grafikkort og USB 3.0.
    Ellers en HDD på min. 500GB. Hun vil gerne have den skal være hurtig at betjene. Jeg har aldrig kørt med en SSD til OS, men overvejer, om det ville være smart? Den skal selvfølgelig også have et diskdrev. Gerne blu-ray, men ikke noget krav. Meget gerne støjsvag :)

Jeg har fundet http://topdata.dk/product.asp?product=8260 - med trådløst netværkskort, Windows 7 premium (64bit).

Den skal primært bruges til billedredigering i Photoshop mm., lidt Sims og så ellers alm. arbejdsopgaver.

Er der noget, I kan anbefale?

På forhånd tak!
    Hilsen Christoffer :rules: