Nye HDR billeder :)

  • Har godt nok ikke ret meget forstand på sådan noget, men jeg synes at de er fede (:


    Det ligner at billede 3 er photoshopped, at bilen er taget fra et andet sted og sat ind :D
    BTW, er det din nummerplade xD?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af X3N4T3
    Har godt nok ikke ret meget forstand på sådan noget, men jeg synes at de er fede (:


    Det ligner at billede 3 er photoshopped, at bilen er taget fra et andet sted og sat ind :D
    BTW, er det din nummerplade xD?


    Haha.. Det er ikke photoshopped, men nummerpladen er xD Ville ikke poste min rigtige nummerplade på nettet ;)

  • Tag lige og læs vores retnings linjer for billeder.


    Lav så en resize så billederne overholder størrelse og sæt dem ind igen. De her kæmpe billeder sløver sitet meget helt unødvendigt.


    Jeg har fjernet img tags her så folk ikke skal vente på det. Når du har fikset størrelsen er det super fint at smide img tags på igen :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Tag lige og læs vores retnings linjer for billeder.


    Lav så en resize så billederne overholder størrelse og sæt dem ind igen. De her kæmpe billeder sløver sitet meget helt unødvendigt...


    Jeg kan ikke finde de der retnings linjer for billeder som du snakker om, men jeg har resized dem til en max bredde på 650 pixels. Håber det er ok?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Heinzie


    Jeg kan ikke finde de der retnings linjer for billeder som du snakker om, men jeg har resized dem til en max bredde på 650 pixels. Håber det er ok?


    Det er helt ok :)


    Det er nu ikke så svært finde de står øverst når du tager Regler på Tweak....


    http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=47493&sid=

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Ahh.. Der var det. Jeg så kun overskriften "Ingen frastødende Billeder / Videoer". I mit hoved handlede det ikke så meget om størrelser, men så læste jeg det lige igennem og så det med 735x600. Men jeg lader dem bare være som det er nu ;)

  • Jeg synes de alle er en smule mislykkede..


    Der skal ikke gerne være sådan en lysende kant rundt de ting man tager billeder af.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    Jeg synes de alle er en smule mislykkede..


    Der skal ikke gerne være sådan en lysende kant rundt de ting man tager billeder af.


    Det er da lige meget? Der er ikke korret/forkert eller for den sags skyld mislykket i disse billeder. Et HDR billede indebære ikke i at en kant ikke lyser (Halo som nogle kalder det). Det er bare smag og behag. Mit mål var at tage 5-8 billeder med hver sin kontrast indstilling sådan at man får så meget detalje med så muligt i skarp solskind. Så jeg synes da ikke du kan tillade dig at sige at det er mislykket :pokey:


    Jeg har med vilje skruet op for noget ratio og detail på de sliders i Photoshop får at opnå denne effekt. Det kan godt være at det ikke ser realistisk ud, men det var heller ikke pointen da jeg tog dem :) Min pointe var bare at få det til at se fedt ud. Om der er halo omkring ting eller ej det er jeg ligeglad med.


    Men det er dejligt at se at der er nogen der kan lide billederne :)

  • Ikke nogle specielt fede billede efter min mening.
    ALT for overdrevet! Og som du kan se, så er der i billede 1 og 2 gået noget fuldstændig galt oppe i venstre hjørne.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Phoque
    Ikke nogle specielt fede billede efter min mening.
    ALT for overdrevet! Og som du kan se, så er der i billede 1 og 2 gået noget fuldstændig galt oppe i venstre hjørne.

    Hvis du ikke har lagt mærke til det, så SKAL det også være overdrevet. Det er som jeg tidligere har sagt, ikke meningen at det skal være 100% realistiske billeder. Men det er fint nok at du ikke kan lide dem. Andre kan ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Heinzie
    Hvis du ikke har lagt mærke til det, så SKAL det også være overdrevet. Det er som jeg tidligere har sagt, ikke meningen at det skal være 100% realistiske billeder. Men det er fint nok at du ikke kan lide
    dem. Andre kan ;)


    Læs nu lige hvad folk skriver. Dette er en sektion til at poste og kommentere billeder!


    HDR kan laves på rigtigt mange måder, hvoraf din er en af dem. Definitionen af HDR er ikke at det skal være overdrevet - det er der nogen der kan lide og nogen der ikke kan. 2 af dem der ikke kan er så gaming-king og Phoque.


    Hvis du ikke vil have kommentarer til dine billeder hvor folk siger hvad de syntes, så skal du lade være med at poste.


    En ældre tråd med et godt eksempel på hvor stor forskel det går, hvis man arbejder lidt på at kontrollere sin HDR:


    http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=115172


    En anden tråd med en del gode eksempler:http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=116121


    Problemet ved HDR er ofte at det sværeste faktisk er at "holde sig på måtten". Det er så let at skrue på billederne og det bliver hurtigt for meget.


    /ask

  • Læs hvad folk skriver? Jeg læser skam hvad folk skiver. Det er fint hvis man ikke kan lide dem? Jeg har ikke sagt at jeg ikke vil have dårlige kommentar? Det er bare lidt irriterende at folk siger det er overdrevet når det er meningen at det skal være overdrevet. Måske er der så bare min skyld at jeg ikke skrev det til at starte med. Sorry for det.


    HDR er ikke så svært som du tror. Jeg kan sagtens lave ordenlige billeder, men det er ikke mit mål her. Så det er helt ok at folk skriver at de ikke kan lide det pga Halo osv. Jeg svare så bare igen og siger at det ikke er meningen at de billeder skal være 100% professionelle.


    Jeg har tænkt mig at lave et ordenligt billede, men tror det skal være nede på stranden. Hvad synes i? Nogle gode steder/motiver hvor man virkeligt kan nyde HDR effekten?