Canon G11 alternativ?

  • Jeg er i gang med at undersoege markedet for digitale semi-pro kamera.
    Min "oenske liste" er egentlig ikke saa lang:


    Kompakt / nemt at tage med
    God optik
    Hoej brugervenlighed
    God ISO / noise reduction



    Som udgangspunkt har jeg kigget paa to, Sony NEX-5 eller Canon G11.
    G11 tiltaler mig lidt mere paa baggrund af knaplayoutet - en ting jeg finder ekstremt vigtigt er hvor nemt det er at arbejde med, uden at skulle tosse rundt i menuer hele tiden.
    Naar der saa skal bruges menuer er der en lille feature jeg virkelig godt kan lide, et "knap hjul", en cirkel dims der baade bruges til at vaelge med og dreje med.


    Baade NEX-5 og G11 har den feature, men jeg kan ikke lige finde andre alternativer der goer det paa den maade.



    Se her hvad det er jeg mener:


    G11
    [Blocked Image: http://img51.imageshack.us/img51/1374/screencapturem.jpg]


    NEX-5
    [Blocked Image: http://img517.imageshack.us/img517/5430/screencapture1o.jpg]

  • Jeg kender ikke sony kameraet så det skal jeg ikke udtale mig om. Canon kameraet har en af mine kamerater lige købt og det er satme lækkert.


    Så lækkert så jeg selv overvejer et som lomme kamera :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Et alternativ som du kan overveje, og som jeg selv overvejer kraftigt (jeg venter dog lige på nye modeller), er 4/3-kameraer. Her kan nævnes Olympus PEN E-PL1 og Panasonic DMC-GF1.


    Jeg har selv haft DSLR i mange år efterhånden, men jeg bruger det ikke fordi jeg ikke gider slæbe rundt på det. Det fylder og er tungt. Men jeg synes at kompaktkameraer har haltet en del på billedkvalitet, specielt ved lidt højere iso. 4/3-kameraerne kombinerer de 2 verdener ret godt synes jeg.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Sony's nye NEX serie, er også ret lækker! Præcis samme "koncept" som DNA skriver.. du kan læse mere om dem her: http://www.sony.dk/hub/dslr


    Fik lige prøvet det i Sony centeret i Berlin, og det var sgu et lille og utrolig lækkert kamera!
    Nåede også lige at lege med Sony A-900. Det var fandme kram! :D

  • I mit tilfælde vil Pen og tilsvarende størrelse blive for store. Så kan jeg lige så godt tage med dslr med. De er små men kun hvis man bruger dem med fast objektiv og der mister man sgu en del fleksibilitet.


    Det hele kommer jo an på ens behov :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Micro four-thirds teknologien som olympus/panasonic og nu sony bruger er jo spejlrefleks uden spejl og tager billeder på højde med Nikon D5000/Canon EOS 500d.


    og her kan Canon's G11 altså ikke helt være med, selvom det er et godt kompakt kamera :)

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jK^
    Micro four-thirds teknologien som olympus/panasonic og nu sony bruger er jo spejlrefleks uden spejl og tager billeder på højde med Nikon D5000/Canon EOS 500d.


    og her kan Canon's G11 altså ikke helt være med, selvom det er et godt kompakt kamera :)


    Det siger jeg skam heller ikke, men for mig er det størrelsen der skulle afgøre det :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy