Nyt tastatur & mus

  • jeg overvejer nyt tastatur & mus, da det jeg har nu var et gigantisk spild af penge.
    jeg har selv tænkt på logitech illuminated & razer deathadder. hvad synes i om dem, og har i nogen bedre bud ?
    *tror jeg foretrækker laptop tastatur, fremfor det store her som samler masser af støv..

  • [Blocked Image: http://www.h8ter.de/wp-content/uploads/2009/02/razer_lycosa.jpg]


    Razor Lysosa?


    - Flade taster
    - Gummibelægning
    - Bagbelyste taster
    - Har macro, men skal opsættes på forhånd :rolleyes:


    Skal dog ikke sige hvor tæskestabilt det er. Jeg passer utroligt godt på mine ting. :roller:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg kender ikke rigtig noget til de to produkter du nævner :) - men jeg har selv købt ny mus og nyt tastatur i sidste uge.
    Musen jeg købte mig er en Steelseries Xai som jeg ganske tilfreds med. Den ligger godt i hånden, og har en god vægt.


    Tastaturet jeg købte blev et Logitech g110 som jeg også er ganske tilfreds med. Havde også kigget lidt på g19, men blev enig med mig selv om ikke at smide så mange penge efter et tastatur. Så det blev g110, fordi jeg havde prøvet det hos en ven, og det virkede som det skulle :D - så det køre bare


    Venlig hilsen
    jaNz

    "Hvis man ikke skal springe over hvor gæret er lavest, hvor fanden skal man så?!"

  • Har selv Logitech Illuminated, og det er det bedste tastatur jeg nogensinde har prøvet at skrive på, men! Det kan ikke rigtig holde til button-mashing, da det jo strengt taget ikke er et gaming tastatur. Hvis du spiller meget spamming spil, såsom WoW ville jeg altså anbefale dig at købet et G15/19/110, da de tastaturer bare er super holdbare. Hvis ikke vil jeg klart anbefale Lycosa. Næsten lige så godt at skrive på som Logitech, men langt bedre til gaming.


    Mus; jeg har selv en Deathadder, og jeg kan kun anbefale den! Den ligger godt i hånden, koster meget lidt, er utroligt sensitiv (hvis man vælger det), er super holdbar og altid stabil. So far min favorit gamer mus.


    /Gehenna

    Selvbyg PC: 4 GB DDR2 1060, Geforce GTX285, AMD Phenom 2,4 x3, Samsung Spinpoint F1 1 TB.


  • tja, det ville passe en del bedre til musen, men tror logitech er bedre at skrive emd. regner med at game team fortress og lignende spil, men hvis jeg kan bruge min controller, vil jeg gøre det (:
    og jeg passer MEGET godt på min hardware.
    *hva med mirror edition ? den er en del pænere

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Gehenna
    Har selv Logitech Illuminated, og det er det bedste tastatur jeg nogensinde har prøvet at skrive på, men! Det kan ikke rigtig holde til button-mashing, da det jo strengt taget ikke er et gaming tastatur. Hvis du spiller meget spamming spil, såsom WoW ville jeg altså anbefale dig at købet et G15/19/110, da de tastaturer bare er super holdbare. Hvis ikke vil jeg klart anbefale Lycosa. Næsten lige så godt at skrive på som Logitech, men langt bedre til gaming.


    Mus; jeg har selv en Deathadder, og jeg kan kun anbefale den! Den ligger godt i hånden, koster meget lidt, er utroligt sensitiv (hvis man vælger det), er super holdbar og altid stabil. So far min favorit gamer mus.


    /Gehenna


    Så tror jeg det blir deathadder :D blir altid skuffet af de dyrere mus, specielt fra logitech, derfor ligner den her et meget godt..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jaNz
    Jeg kender ikke rigtig noget til de to produkter du nævner :) - men jeg har selv købt ny mus og nyt tastatur i sidste uge.
    Musen jeg købte mig er en Steelseries Xai som jeg ganske tilfreds med. Den ligger godt i hånden, og har en god vægt.


    Tastaturet jeg købte blev et Logitech g110 som jeg også er ganske tilfreds med. Havde også kigget lidt på g19, men blev enig med mig selv om ikke at smide så mange penge efter et tastatur. Så det blev g110, fordi jeg havde prøvet det hos en ven, og det virkede som det skulle :D - så det køre bare


    Venlig hilsen
    jaNz


    xai musen ser meget komfortabel ud, men vil ik købe den fordi jeg simpelthen ik ka se hva man betaler så meget for ved steelseries. tastaturet kommer med i overvejelserne :)

  • I sidste uge var prisen nedsat med 33 % inde på komplett for musen :). Så jeg gav heller ikke fuld pris, ellers havde jeg nok også fundet på noget andet ;)


    Venlig hilsen
    jaNz

    "Hvis man ikke skal springe over hvor gæret er lavest, hvor fanden skal man så?!"

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Xx-Razmuz-xX
    hva med mirror edition ? den er en del pænere


    Tjoo...hvis du ikke er ræd over at hele dit pianolak blanke tastatur ligner noget fra CSI's fingeraftryksscanner :))

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg bruger et Razor Actosa keyboard, det er magen til lycosa bare uden bagbelyste taster.


    Det er et rigtig fedt keyboard at skrive på, det er flat, lynhurtig responstid på knapperne, opsætning af macro i driveren og det kan holde til en del "tæsk" i FPS spil.
    Det er det bedste keyboard som jeg endnu har haft fingrene i, jeg skulle dog lige bruge et par dage til at vænne mig til at tastaturet var en smule mindre end det som jeg havde før, men det virker bare.


    Deathadder?, tjjaaaa min har nu holdt lige siden den kom på markedet for nogle år siden efterhånden, og den kører stadigvæk ligeså godt som den første dag.


    jeg har haft Razor mus siden boomslang-diamondback-copperhead og nu deathadder og der er deathadder så absolut den bedste for mig, den passer i min hånd, som Hans i Grethe. Der har aldrig i den tid været nogen som helst problemer med den overhovedet, sådan skal hardware bare virke ;).


    Har dog tænkt på at sende den på pension og hoppe på en Mamba, men den er næsten for god til bare at ligge i skuffen eller sidde tilsluttet min backup maskine.



    Så Razor all the way, som de selv siger: Made by gamers, for gamers ;).


    Så må du gerne kalde mig fanboy, men produkterne holder vand hele vejen igennem.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.


  • så er det afgjort at det blir deathadder :D den ska godt nok ik kun bruges til gaming, faktisk ik så meget endda. den ska bar ligge godt i hånden. mamba er Alt for dyr, men ellers vil jeg Rigtig gerne ha den. minder meget om deathadder.
    tror jeg ville tage den med belysning. det lyder en del bedre

  • Den er så præcis, at du tror det er løgn, og jeg bruger den gamle med "kun" 1800" dpi, tager du den nye med den nye lazer som ryger helt op på 3500 dpi, jjjaaaaammmeeennnn, mere præcis bliver en mus altså ikke.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

    Rettet en gang, sidst af Ebo ().

  • Jeg ser dine 3500dpi og forhøjer dem med 5700 på min G9x :))

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ebo
    Den er så præcis, at du tror det er løgn, og jeg bruger den gamle med "kun" 1800" dpi, tager du den nye med den nye lazer som ryger helt op på 3500 dpi, jjjaaaaammmeeennnn, mere præcis bliver en mus altså ikke.


    Mvh
    Sam


    forstår ikke helt dpi. når man skruer op for dem bliver musen hurtigere, ikke mere præcis ?

  • En højere DPI betyder jo at den kan læse flere bevægelser per sekund, hvilket jo også får musen til at køre hurtigere. Såvidt jeg husker er tommelfinger guiden at man skruer helt ned for Windows og Spillets DPI og så knalde op for musens DPI. Min G9x har et program der kan lave op til 5 DPI indstillinger som musen så husker - flere kan dog laves og skiftes i programmet. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Xx-Razmuz-xX


    forstår ikke helt dpi. når man skruer op for dem bliver musen hurtigere, ikke mere præcis ?


    Nu bliver det hele, for at sige det, rigtig teknisk ;)


    DPI står for: dots pr. inch altså præcision, men det er kun ½ delen af det hele, så afhænger det af med hvilke Mhz som din lazer udsender sit lys for at kunne opnå sin præcision.
    Der er Razor alle de andre overlegne og ikke mindst innovative, da Logitech startede DPI racet, som HerrMansens mus ganske rigtig er udtryk for, skulle der findes på noget nyt.

    Først kom de med den røde lazer i rigtig høje DPI kendt fra gode gamle diamondback og som de allerførste lavede de en mus med en lazer der bruger blåt lys, nemlig Deathadder og grundet at blåt lys ikke svinger ved samme frekvens som rødt lys gør, nemlig lavere så er den ikke nær så følsom overfor påvirkninger udefra som en lazer der er bygget op på rødt lys, noget Logitech typisk gør.


    Nu er Razor endda gået skridtet videre siden deres sidste nye mus Pyro nok er den som er, den mest præcise mus nogensinde bygget endnu hvilket er lidt af en mandfolke præstation, da deres lazer kører ved højere Hz end der naturligt muligt for blåt lys at kunne opnå hvordan de har fået spekteret til at udvide sig, må sgu give Logitechs ingeniører grå hår på hovedet, men de har kunnet gøre det som de allerførste og de eneste indtil nu.


    Der er mere i vente, får Pyro den succes som den rent faktisk er udtryk for, så er alle andre sat til vægs godt og grundigt og lysår bagefter, det er sgu da godt gået og vil komme slutbrugeren til gode over hele linien.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Informativt. :9xo


    Skal da så også lige nævne at jeg selv ikke bruger mere end 2200DPI som den allerhøjeste. Mit sigte bliver alt for random ved højere hastigheder :baby:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Informativt. :9xo


    Skal da så også lige nævne at jeg selv ikke bruger mere end 2200DPI som den allerhøjeste. Mit sigte bliver alt for random ved højere hastigheder :baby:


    Spørgsmål om tilvænning ;)


    Jeg bruger 1000 Mhz ved 1800 DPI, jeg behøver ingen musemåtte, et frimærke er nok ;), til gengæld skal jeg ikke nyse så ryger det bare rundt omkring, både irriterende og ganske sjovt i en intens firefight :crazyeyes:.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.


  • jeg ku ik google mig til at finde noget om razer pyro ?

  • uuuppps måtte jeg faktisk slet ikke kalde den Pyro, den hedder noget mere ondt til slutbrugeren


    Kig lige


    http://store.razerzone.com/sto…08800/categoryId.35210600


    Så har Logitech fået lidt at tænke over hvad angår præcision.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

    Rettet en gang, sidst af Ebo ().