Hey står nu i den situration hvor jeg har købt Rockstar Collection pakken..
Grundet at jeg gerne ville genleve GTA 3 frem til GTA 4 - Også prøve den nye Episodes of Liberty City..
Men da jeg kom til at skulle starte GTA 3, så var der ingen lyd.. Og søgte så frem til deres forum, og fandt så ud af at de for godt en måned siden ændrede spillet til 1.1 opdatering, og derfor mangler der 2 filer.. Der er så flere brugere på Steam's forum som har haft kontakt med både Steam og Rockstar, men kun Rockstar har givet det svar at spillet kun supportes af Windows XP, derfor vil de ikke yde nogen support på det (Personen kørte med Windows 7 Home)... Dog er det jo ligemeget hvilket system man køre i, så vil lyden jo ikke være der pga. de manglende filer...
Dog fandt jeg et link hvor jeg kunne hente de 2 filer, og kunne så med glæde spille spillet, langt om længe..
Så kom man igennem spillet, og ville så til at spille Vice City, jeg håbede på at det bare var en fejl fra Steam's side med det ene spil.. Men jeg knap nok starte spillet op, før den crasher til desktop uden fejl meddelse.. Har så forsøgt at gøre spillet kompatible med Windows XP, og klikke alle de andre muligheder til dog uden held, spillet lukker stadig ned hvor der kan være alt fra 1 sekund til 10 minutter...
De eneste spil jeg umiddelbart har prøvet fra pakken er GTA 4 som kun en enkelt gang har crashed.. også Episodes of Liberty City som har kørt fejlfrit indtil nu.
Nogen som har erfaring med at beklage sig til Steam og den manglende support, i og med at man altså sidder i en verden nu hvor at det ikke hedder XP mere men Win 7.. Men alligevel sælger de spil som kun virker på ældre systemer..
Synes da i mine øjne at det virker utrolig misvisende, men nu er firma'et jo ikke dansk anlagt så de går selvfølgelig ikke under dansk lovgivning.. Men er der nogen som ved hvor man kan se de rettigheder man har, vil blive gude taknemlig over det, da jeg føler jeg er til sin vis blevet snyt at man køber fuldt lovlige spil som bare ikke virker..
-------------------
Vil lige tilføje de ting jeg har læst mig til:
GTA 3, VC, SA står alle sammen som værende Minimum requirement med: Windows 2000/XP - Dog er det minimum, og ikke et must...
Og at GTA 4, EPLC står til at værende Minimum requirement med: Windows Vista (SP1 til og med SP3).
Og specs på den computer jeg køre det på står i min signatur
- Man kunne jo have den forventning at når man købte spil på steam forvente at de var blevet tuned til at følge med (så vidt muligt) de nyeste teknologier..
Men har jeg overhovedet noget at klage over her, eller mener I at det er forsvarligt at give got 67,5 euro(lidt over 500kr.) for en pakke spil som ikke virker til Windows 7, eller for den sag skyld kompatible systemer ?..
På forhånd mange tak