Valg af alarm til hus

  • Grundet utal af indbrud i det kvarter vi er bosat i ( selvom folk er hjemme) så er valget at indbrudsalarm kommet nærmere.


    Jeg bor i et hus på 310kvm fordelt på kælder, stueplan og 1 sal. Min tanke er, at jeg kun vil sikre stueplanet da de skal gennem dette for at komme til 1 salen.
    Dog aner jeg ikke, hvad man bør sikre sig i denne jagt på en god alarm.


    - Skal man have alarm på ruder, døre, rumalarm osv
    - Skal man sikre kælderen og 1 sal også
    - Skal man have en standalone alarm - dvs en løsning uden tilkøb af vagt ved indbrud
    - Skal man selv sætte den op, eller få en autoriseret til det


    Ja, spørgsmålene er der nok af, og det er en jungle at hitte rundt i.
    Derfor søger jeg folk med personlig erfaring eller viden, og ikke bare links uden medfølgende forklaring, eller personlig erfaring.

  • en indbrudstyv skal ikke nødvendigvis igennem stueplanet, men det er usandsynligt de tager en stige med.


    ruder og døre er det der har højest prioritet, hvis i har døre med store arealer af glas (som ikke er hærdet glas), så skal der også rumalarm ind...


    kælderen skal sikres også, især hvis der fx. ligger værdifuldt værktøj dernede.


    Det er for sig bedst at få en autoriseret til det, granted, det koster mere, men så er du også 100% sikker på at det virker... medmindre du får et eller andet snusket selskab til at gøre det.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200


  • What he said.


    Husk, at hvis du får reduktion på din forsikring pga. installeret alarm, så skal du endelig sørge for at slå alarmen til hver gang du forlader huset.


  • Nej, jeg skal ikke bruge noget på 1 sal.
    Det er her vi sover, og jeg skal kun bruge alrm på stueplanet. Kælderen indholder intet jeg ikke kan undvære. Alarm skal bruges som en slags person sikkerhed m.v.

  • Husk at lav det så der er trukket kabler rundt. ingen problemer med radio støj eller jamming, samt ingen batteri skift.


    En dørkontakt af dem man borer ind i karmen på yder døre (så man er sikker på de er lukket) og så ellers PID for resten af pengene.
    en aftale med G4S er ok hvis man ikke selv har mulighed for at blænde et vindue af hvis der har været indbrud. men ellers er det spild af penge. fra alarmen kommer går der så lang tid at G4S vagten ikke risikerer at møde tyven. Jeg ved ikke hvordan dansikring arbejder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool
    Husk at lav det så der er trukket kabler rundt. ingen problemer med radio støj eller jamming, samt ingen batteri skift.


    En dørkontakt af dem man borer ind i karmen på yder døre (så man er sikker på de er lukket) og så ellers PID for resten af pengene.
    en aftale med G4S er ok hvis man ikke selv har mulighed for at blænde et vindue af hvis der har været indbrud. men ellers er det spild af penge. fra alarmen kommer går der så lang tid at G4S vagten ikke risikerer at møde tyven. Jeg ved ikke hvordan dansikring arbejder.


    Tror ikke der er den store forskel på G4S og Dansikring. Men pointen er vel også i første omgang at indbrudstyven skal lave sit bræk i et andet hus, da det er for besværligt.

  • den bedste tyverialarm er den firbenede med meget skarpe tænde og hedder en hund, de fleste går langt udenom et hus hvor der er hund især hvis hunden er opdraget ordenligt til at vogte huset...


    det er de færreste som tør gå ind til en større hund hvor børsterne er rejst og tænderne blottet :) verdens bedste klapfælde :D


    den eneste slags alarm jeg har haft og den eneste jeg ville anbefale :) ud over en flok gæs, de er faktisk bedre end hunde...



    men ellers har jeg ingen erfaring ud over G4S skulle være et godt firma har jeg hørt...


  • Jeg er ret sikker på jeg ikke vælger 20 gæs i huset.
    Hvad angår at købe en hund jeg har de næste 10 år med hundeluftning osv hopper jeg også over.

  • haha nu skal de jo ikk gå inde i huset men uden for selvfølgelig :)



    de lære deres område og kende og kommer der nogen ind i nattens mulm og mørke som ikk høre til er de der med det samme :) larmer og bider og blive bidt af dem gør nas :)



    tja en hund kræver jo lidt, men den er nok billigere end et selskab som G4S og den skal du ikk vente på kommer kørende ;)



    men jeg kender ikk andre firmaer end G4S og Dansikring, tja ud over Falck måske :)


  • Stop nu!
    Jeg skal ikke have gæs i et villakvarter!
    Dertil ej nogen former for hund.



    Tråden går på en alarm, og ikke valg af gæs eller hunde

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BPM
    relax boy... take a :drink:



    ring til en konsulent fra et af firmaerne og voila så den ged barberet :ph34r:


    Man har da først problemer hvis man indgår en pagt med djævlen.
    den erfaring jeg har fra arbejdet er at G4S kun er gode til at sende regninger. alarmerne er ustabile og vægterne kommer først når de er helt sikker på at tyven er væk. det er også tilfældet når man kan se tyvene på video overvågningen.
    vægterne er heller ikke specielt skarpe. her har ikke været indbrud, for der sidder jo en lås. men at låsen var brækket fra der hvor den gik i indgreb havde de ikke lige set.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool


    Man har da først problemer hvis man indgår en pagt med djævlen.
    den erfaring jeg har fra arbejdet er at G4S kun er gode til at sende regninger. alarmerne er ustabile og vægterne kommer først når de er helt sikker på at tyven er væk. det er også tilfældet når man kan se tyvene på video overvågningen.
    vægterne er heller ikke specielt skarpe. her har ikke været indbrud, for der sidder jo en lås. men at låsen var brækket fra der hvor den gik i indgreb havde de ikke lige set.


    Jeg køber en standalone

  • Fik mit kursus i alarm for en månedstid siden, så kan da lige komme med lidt info.


    Alarmer er som sådan ikke et krav for privatbolig, med mindre det er krævet af forsikringsselskabet. Derfor kan du frit vælge din alarmløsning og få lavet en installation der dækker dine behov.
    Så du kan vælge at opsætte trådløse enheder hvis du ikke ønsker at få lavet en kabel installation (kabel er selvfølgelig at fortrække).


    I privatbolig kan udrykningstiden for vægter være helt op til 40 min og til den tid er tyven og dine ejendele længe væk. Om videolink vil virke bedre tror jeg ikke, dine ting vil stadig blive nappet og det er ikke sikkert billederne er gode nok til at fælde en tyv.


    Så for at opsumere kan du enten selv vælge at "bygge" en løsning selv eller måske finde et selskab med et godt kampange tilbud.


    Ville nok kun vælge at sikre stue etagen da det er her du har dine værdier og tyven vil sikkert bevæge sig ind i et alarm område her på et tidspunkt.
    Ellers vil det selvskab som tilbyder en løsning sikkert kunne vejlede dig til en optimal løsning.

  • Jeg vil gerne stille mig en alarm derhjemme. Jeg havde ikke meget værdigenstande derhjemme, men nu er mit hus begyndt at samle udstyr og teknologi, jeg tænker også på at installere kameraer, men hvordan kan jeg indstille en alarm, hvis jeg har en kat derhjemme?

  • Hvad er der galt med den gode gammeldags dørklokke? Den plejer nu nok at holde svigermor på afstand ;) Spøg til side. Du kan som regel bestille sammensatte pakker ved alarmselskaberne. Dog er det ofte dyrt da du løbende betaler 3-500 kroner for et løbende abonnement. MEN du kan sagtens købe diverse alarmer selv, uden udrykning. Spørgsmålet er, om du oprigtigt ønsker fuld skalsikring, eller bare overvågningen/billeddokumentationen? Og hvad siger din forsikring til kravene? Nogen forsikringer sænker jo selvrisikoen eller den månedlige ydelse med alarm. Det er jo også værd at have med i overvejelserne. Men hvad er jeres behov? Det er jo svært at sige igennem en skærm