Indlæg af AngryJazz

    Jeg har selv haft en del problemer med denne måde at få internet på min ps3. Dog med min iphone som moden, men det du prøver er i princippet det samme.


    Jeg mener den fejlkode du får en timeout på at hente IP adresse, men ret mig hvis jeg tager fejl.


    Har du været inde i dine nætværksindstillinger på PC'en og sætte den til at dele internetforbindelsen når du sætter kabel i ?


    Dernæst bør du kontrollere at alle flueben er sat i advancerede indstillinger, det hjalp mig dengang mit bøvlede.


    http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=126508&sid=


    Til sidst bør du bruge brugerdefinerede indstillinger når du sætter nætværk op på ps3'en.


    Vælg brugerdefineret -> kabel og ellers bare trykke X indtil den kommer frem med tester forbindelse(altså vælg de indstillinger den selv forslår).


    Dernæst burde du have net på ps3'en, hvis ikke så skriv endelig.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af kasper1233
    AngryJazz du har vist ikke læst tråden. Som Cynicalzaq siger med at jeg ikke har et tv udløste problemet i første omgang. Har et tv, vil bare hellere sidde med min ps3 ved min computer skærm.



    Kan man virkelig gå PS3 > højtaller > TV? Vidste ikke at signalet der giver billede kunne gå igennem et sæt højtaller eller forstærker.


    Ah ja misforstod problemet :oops:


    Ang. HDMI til forstærker, så ja ville det være mere rigtig - men der er desværre ikke HDMI i min gamle NAD forstærker.
    Men lydsignaler osv. er vist en længere diskution i sig selv :roller:

    Jeg har et HDMI fra PS3 til mit tv og fra mit tv har jeg et sæt phonokabler.


    Disse phonokabler kører fra audio out (på tv'et) og ned til forstærkeren.


    Dermed kan du gøre hvad du vil med lyden :)


    Men ved selvfølgelig ikke hvad du har af tv / hifi ? løsningen afhænger lidt af hvad du andet udstyr.

    Ja det kunne måske godt være problemet hvis der er byttet rundt på nogle ledninger - men burde der så ikke også være andet der heller ikke virkede så ?


    Der kan måske også være set en fejl som følge af statisk elektricitet...


    Men kan ikke komme på bedre bud eftersom jeg ikke selv har prøvet at skifte glasset i min iPhone..

    Det lykkedes mig efter en del timer at løse problemerne :clap:


    Jeg genstartede ps3, bærbar og iPhone - derefter slog jeg internet sharing fra og til... Samt satte internet delingsmulighederne (via local forbindelse) til on under internet sharing... (se billede)


    Dette gav mig fuld internetforbindelse på ps3'en igen - så håber det holder denne gang og at andre med samme problem kan bruge denne løsning også ;)



    [Blocked Image: http://img231.imageshack.us/img231/7016/internetvq.png]

    Hey ;)


    Jeg har lidt spørgsmål til netværk på min ps3, som jeg håber i kan hjælpe mig med at afklare :)


    Min ps3 er koblet op til min PC via kabel patch-kabel. På min Pc har jeg delt netværket således at ps3'en burde få net, Det skal hertil siges at jeg bruger min iPhone som 3g modem (3net).


    Jeg har ofte brugt denne løsning helt uden problemer og kan komme på nettet via ps3 og spille online. Men så den anden aften ville den ikke mere. Jeg har efter min bedste overbevisning prøvet alt, men den siger timeout i at få ip. Ps3'en har fået opdateret systemsoftware, iPhone er blevet opdateret og itunes er opdateret (softwaren gør jeg kan bruge nettet).
    Men ak stadig timeout på IP...


    Derefter har jeg prøvet at lave statisk ip på ps3'en for at tvine den online, men det giver heller intet resultat - men får nu en fejl for DNS.


    Måske bruger jeg for IP / DNS ?


    Eller kan jeg være så uheldig at man deler x-antal IP adresser i et område (3g) og alle er opbrugt og jeg derfor ikke kan komme online ?



    Det hele virker meget mærkeligt eftersom det har fungeret rigtig godt i flere uger og så pludselig ikke vil mere.


    Håber i kan hjælpe


    //Benjamin

    Jeg er begyndt på de online lektioner, fandt et sted hvor jeg kunne "låne" alle lektionerne ;)


    Skal igang med lektion 15, men synes ikke der har været mange øvelser endnu.. Håber de dukker op så man kan få afprøvet de variabler og konstanter :)

    Et lille side spørgsmål ;)


    Efter at ha' været rundt på nettet lidt kan jeg se at der findes c- programmering og c++programmering-
    Bør man lære begge dele eller kun koncentrere sig om det ene ? Måske endda springe direkte til c++ ?

    Puha det c-programmering ser svært ud, men det bliver nok lidt nemmere når man kommer rigtig igang.
    Kunne da lave små hjemmesider i notepad engang, så med lidt indsats og frustration skal jeg nok fange det - hehe !



    Tak for svarene, det er lækkert at høre at uddannelsen rent faktisk indeholder de elementer jeg interessere mig for :)


    Ang. opbygningen af elektronik - så er det vel små komponenter i forholder jer til ? Eller kan det også indeholde større installationer hvor man kommer over 24VDC ? ;)

    Tak for de gode svar :)


    Har længe ledt efter nogle svar og det er lækkert at kunne få lidt info fra folk der er på uddannelsen.


    Simonthk - havde også skrevet en PM til dig, men lækkert du svarer herinde ;)


    Jeg havde også regnet med at tage elektronik delen fordi jeg synes opbygning af komponenter er spændende og at kunne lave programmer til det ville være ekstra bonus :)


    - Tak for rådet ang. at være på forkant med C-Programmering, det vil jeg helt sikkert følge op på.


    Har selv alarm kursus og programmere lidt PLC / lysstyringer af og til - og ja håber denne IT-teknolog uddannelse vil give min uddannelse mere vidde så jeg kan slippe væk fra det sure arbejde som elektriker (Jeg hader rockwool efterhånden). :)


    Så derfor satser jeg på denne uddannelse giver mig det ekstra til at få et spændende arbejde hvor man kan skabe nye løsninger og produkter ;)


    S.STAACK - I Århus vælger man linie efter 10 uger.


    Du kan læse mere om de 2 linier samt jobmuligheder på deres hjemme side
    http://www.akademiaarhus.dk/vi…k/it-teknolog/uddannelsen


    Håber det er en lille hjælp

    Fik mit kursus i alarm for en månedstid siden, så kan da lige komme med lidt info.


    Alarmer er som sådan ikke et krav for privatbolig, med mindre det er krævet af forsikringsselskabet. Derfor kan du frit vælge din alarmløsning og få lavet en installation der dækker dine behov.
    Så du kan vælge at opsætte trådløse enheder hvis du ikke ønsker at få lavet en kabel installation (kabel er selvfølgelig at fortrække).


    I privatbolig kan udrykningstiden for vægter være helt op til 40 min og til den tid er tyven og dine ejendele længe væk. Om videolink vil virke bedre tror jeg ikke, dine ting vil stadig blive nappet og det er ikke sikkert billederne er gode nok til at fælde en tyv.


    Så for at opsumere kan du enten selv vælge at "bygge" en løsning selv eller måske finde et selskab med et godt kampange tilbud.


    Ville nok kun vælge at sikre stue etagen da det er her du har dine værdier og tyven vil sikkert bevæge sig ind i et alarm område her på et tidspunkt.
    Ellers vil det selvskab som tilbyder en løsning sikkert kunne vejlede dig til en optimal løsning.

    Data-Tekniker var nok også den retning jeg burde ha' valgt dengang istedet for alm elektriker... Men det er desværre lidt sent at opdage nu hvor der kun er ½ år tilbage af min uddannelse.


    Derfor håber jeg på at IT-Teknolog uddannelsen vil give mig den ekstra IT overbygning til min uddannelse.


    Men kunne godt tænke mig lidt råd / erfaringer fra folk der har været på uddannelsen eller hvis der er nogle der kender til andre IT uddannelser for elektrikere ?

    SSDfreak - Har også tænkt samme tanker og det er derfor jeg søger lidt mere info om uddannelsen fra folk der har taget den / er ved det.


    Jeg havde tænkt mig at vælge elektronik retningen på uddannelsen for på den måde at "bruge" min viden som elektriker, med et twist af IT.
    Det som interessere mig er opbygning af elektriske systemer der kan fungere via programmering eller andre former for netværk.


    Netværk er også noget af det som virker rigtig interessant ! Især trådløs teknologier synes jeg er meget spændende. ;)

    Ja har også forstået at man skal være meget motiveret for at få "nok" ud af uddannelsen, så en del selvstudie forventer jeg :)


    Har også hørt at nogle er blevet fanget i en overgangsordning, hvilket er ret uheldigt... Håber dog der bliver rettet op på det inden jeg evt. starter.


    Hvilken linie har du valgt ? IT eller elektronik ?


    Jeg er lidt nysgerrig på om der er en god sammenkobling mellem It og selve elektronik delen ? Får man lov til at bygge og programere intelligente komponenter ?


    Er også lidt nysgerrig på om uddannelsen giver lov til lidt produkt udvikling ?


    Hvilket arbejde satser du ppå at kunne få :)

    Hej derude ! :)


    Har brugt en del tid på at læse på siden her og tænkte i måske kunne hjælpe mig videre.


    Jeg overvejer at starte på uddannelsen som It-Teknolog i Århus og overvejer det det fordi det måske er en mulighed for at binde mine uddannelser / interesser sammen.


    Mine uddannelser er en HHX, Sergent og snart uddannet elektriker.


    Mine interesser er meget inden for IT og kunne rigtig godt tænke mig at kombinere det med min viden indenfor el faget (evt hardware, større opbygninger, trådløs teknologier) og måske med tiden være med som projektleder / produktudviker.


    Derfor har jeg læst alle de sider om uddannelsen jeg kunne finde samt været til informationsmøde på skolen.


    Det jeg savner er dog mere konkret hvad man kan bruge uddannelsen til ? Om der er nogen som har været i samme båd som mig og gerne ville have noget IT bygget i sin elektrikker uddannelse ?


    Hvad er jeres erfaringer med uddannelsen og er det reelt noget der er efterspurgt ude i erhvervslivet ? Har i følt i kunne bruge uddannelsen til noget ?


    Og til dem som tænker Ingeniør, så tror jeg ikke det er mig. Der er simpelten ikke lyst eller penge nok til at studere så lang tid.


    Det var meget tekst og mange spørgsmål, men håber virkelig i har tid og lyst til at hjælpe mig lidt på vej ;)


    //Benjamin