iPhone 4

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Inderhaten
    Syntes det er så tamt at Apple først nu med deres Iphone 4 gør at man kan ændre baggrund. (Samt iOS4 til 3GS)
    Forbrugeren har bare ikke mange muligheder.


    Formegentlig fordi de ønsker at bruger oplevelsen skal være så god og fejlfri som muligt. Ved at lade brugeren ændre en masse ved telefonen som Apple ikke har meget kontrol over, kan de ikke garanterer at den altid repræsenterer den brugeroplevelse de ønsker iPhonen skal have.


    Nu er jeg ikke selv Apple mand, har aldrig været det, men jeg syntes til gengæld at de har ramt godt ved satse på en solid brugeroplevelse ved iPhonen. Den er altid utrolig lækker og "smooth" i animationerne, og general mere "kvik" en android mobilerne.


    Så nogle youtube videoer med Android's der browsede med flash aktiveret, bare med en række reklamer i siden så hakker scrolling/zooming en pæn del. Jeg kan sagtens se validitet i Apples argumenter imod flash, det ødelægger simpelthen helheds indtrykket af en responsiv og "smooth" mobil oplevelse, udover det er strøm krævende blabla..


    Jeg syntes dog sagtens de kunne lave ting som Flash fx være selvvalgt mulighed, så brugeren selv kan bestemme om han vil se det eller ej.


    Hele problematikken bunder i at Android's og iPhone's henvender sig til to vidt forskellige målgrupper, og den største modstand og hate imod iPhones kommer fra den gruppe Android telefonerne er bygget/lavet til.
    De whiner formegentlig fordi de gerne vil have en iPhone, men er "nødsaget" til at gå af Android vejen fordi den bringer flere konfigurationmuligheder og åbenhed bl.a. Hvorfor skulle der ellers være så stort et decideret had imod Apple fra mange :$


    Nu har jeg aldrig selv haft en iPhone før, kun leget med nogle af vennernes, men jeg køber 4'eren når den kommer d. 30.

  • Jeg kan sgu sagtens undværre Flash i min iPhone..


    Og vi har kunne skifte alle baggrunde siden jeg var på min 3G med version 1.x.
    Jailbreak løser alle dine problemer.. :)


    Kører selv lige nu med min 3GS med den gamle bootrom, og jailbroken iOS 4.0,
    og det kører sgu super.


    Glæder mig meget til at få min iPhone 4.
    Bliver spændende at se hvornår 3 kontakter mig.
    Har skrevet mig op til 2 stk.


    3 har endnu ikke hørt noget fra Apple endnu, meen mon dog ikke det snart sker.

  • Synes altid der har været så meget brok over at iPhone's ikke har kunne dit og dat, men man skal jo også tænke på at de er nye inden for mobil faget, og alt skal jo ikke laves med det samme..


    Jeg synes efterhånden iOS er perfekt, det eneste der mangler er en mulighed for at oprette billedalbum på telefonen, og selv vælge hvilken mappe man vil gemme sine billeder i, men det kommer forhåbentlig i iOS5 :)


    Har ikke jailbroken min 3Gs efter jeg har fået iOS4 ind på, da det jeg egentlig brugte det mest til var hurtig tænd og sluk af Wi-Fi og folders (som ikke virkede særlig godt anywho), nu har vi fået folders fra Apple og wi-Fi kører bare hele tiden i stedet..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Inderhaten
    Jeg tror helt seriøst at når man feks kommer fra 3G eller 3GS så går der lige en uges tid, og så er det som at have den gamle telefon i hånden igen. Fordi de bare ikke kommer med særlig mange nye ting. :rolleyes:


    Helt enig. Og af samme årsag venter jeg også med at købe den nye iPhone 4. For det første så antenneproblemerne kan blive løst, og for det andet for at imødekomme eventuelle børnesygdomme, der er. Herunder glasset der smadrer så let som ingenting, sammenlignet med 3GS. Der er rigtig mange historier fra folk, som bare taber deres telefon på gulvet én gang - og så er løbet kørt. Det er fandme surt, når telefonen koster så mange penge.


  • Det har Apple vel altid været kendt for. Personligt synes jeg det er helt horrible priser for en mobiltelefon. Man kan jo få en rimelig potent bærbar for den pris en iPhone 4 koster. Jeg ved godt det er at sammenligne æbler og bananer, men jeg kan ikke lade være med at sammenligne med hvad man ellers kunne få for pengene.


    Min modvilje skyldes selvfølgelig at jeg i bund og grund ikke har brug for en mobil til andet end standardopgaver som alarm, sms, opkald o.lign. Jeg har aldrig forstået hvorfor de avancerede telefoner er blevet så populære.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Det har Apple vel altid været kendt for. Personligt synes jeg det er helt horrible priser for en mobiltelefon. Man kan jo få en rimelig potent bærbar for den pris en iPhone 4 koster. Jeg ved godt det er at sammenligne æbler og bananer, men jeg kan ikke lade være med at sammenligne med hvad man ellers kunne få for pengene.


    Nu har man jo stort set altid også skulle betale "Apple skatten", det skal jo være lidt eksklusivt at købe produkter hos dem. Så ikke den store overraskelse der. Men ja det er ret mange penge.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Min modvilje skyldes selvfølgelig at jeg i bund og grund ikke har brug for en mobil til andet end standardopgaver som alarm, sms, opkald o.lign. Jeg har aldrig forstået hvorfor de avancerede telefoner er blevet så populære.


    Anders


    Jeg tror nu ikke at jeg kunne leve uden min HTC HD2 nu - det er super nice at have sin mail med sig (har både min arbejdes mail og mine private mails der), samt RSS feeds og streaming af TV hjemmefra :)


    Dog vil jeg også give dig lidt ret i, at jeg ikke helt kan forklare det selv samme spørgsmål, da mange blot køber telefonerne for "at være med" og det giver jo ikke nogen mening at have den så.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Apples egne priser - ifølge mobilsiden - lyder IMO meget fair!


    Uden abonnement:


    32 GB - 5.499 DKK
    16 GB - 4.799 DKK


    Og 8 GB 3GS kommer vist til at koste lidt under 4k..

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

    Rettet en gang, sidst af Dare_Devil ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups


    har også set de priser, men når man så kigger på edbpriser/mobilpriser så skulle man næsten tro at de priser var uden moms :)


    Jah.. EPN og mediamac har også meldt sig som kilder nu, hvilket burde øge troværdigheden en anelse.. Men lad os nu se ;)..

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Tror i de har den samme antenne problem her i DK ?


    For har nemlig læst nogen steder at faktisk en del af dem i USA heller ikke har problemer, men nogen har..

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Simon Bay
    Tror i de har den samme antenne problem her i DK ?


    For har nemlig læst nogen steder at faktisk en del af dem i USA heller ikke har problemer, men nogen har..


    de folk som har fået en her hjemme i dk til test osv, har ikke kunne fremprovokere problemet.. ja signal styrken faldt men den forsvandt aldrig og de har aldrig kunne tabe hverken data eller opkaldet pga den måde at holde den på.. Mange af de fejlmeldninger de fik er jo intet i forhold til hvormange der har købt iphone 4. Det tyder på at det er dækningen i USA der er ringe og det ikke gør det bedre at holde den sådan ;)
    SÅ tror nu lige man skal vente til det kommer ud, og se om de fleste mennesker virkelig har problemer her hjemme..
    Jeg skal have telefonen lige meget hvad.. for at mig at se er det så lille et problem for mig.. hehe

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Simon Bay
    Tror i de har den samme antenne problem her i DK ?


    For har nemlig læst nogen steder at faktisk en del af dem i USA heller ikke har problemer, men nogen har..


    Sådan som jeg har forstået pointen i selve problemet er at for at dræbe telefonen helt skal man have et signal der ikke er 100%, men har man ~80% signal (så viste iOS4.0 også fuld signal, det gør den så ikke med 4.01 længere), men når man så rørte "end call" stedet på telefonen så fik fugtigheden i ens hånd signalet til at blive kortsluttet og dæmpet med ~75% også er der ikke meget signal tilbage til at kunne opret holde data eller voice forbindelse.
    USA har langt længere mellem store telefon tårne end vi har her i DK, så i teorien vil man ikke se det så meget her. Men det vil stadigvæk opstå, da alle udbydere har områder som ikke er 100% dækning.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Simon Bay
    Tror i de har den samme antenne problem her i DK ?


    For har nemlig læst nogen steder at faktisk en del af dem i USA heller ikke har problemer, men nogen har..


    Tror ikke det bliver et problem her i Danmark..


    DKM herinde fra kender flere der allerede har den her i Danmark, og jo, de mister signal..
    Men da signalet er så godt her i Danmark har det ingen betydning overfor udfald osv.


    Jer der har skrevet jer op til en iPhone 4 må forresten gerne give lyd fra jer
    når i hører fra mobilselskabet.


    Også gerne skrive hvilket selskab i hører fra.


    Jeg har selv skrevet mig op til 2 stk. hos 3.
    Men har intet hørt endnu.

  • Jeg har lige hørt fra Telenor..


    Hej Niclas


    Det skal ikke være nogen hemmelighed – allerede nu er folk vilde med at få fingre i den nye iPhone 4! Og da du har skrevet dig op på telenor.dk til at få nyheder om iPhone 4, skal du selvfølgelig have en ekstra god mulighed for at være én af de første!


    Vi gi’r dig en forlomme og adgang til at købe iPhone 4 i vores webshop på telenor.dk via et helt særligt link allerede fra kl. 00.01 fredag d. 30. juli. Vi åbner nemlig først for alle andre kl. 01.00 i webshoppen.


    Men skynd dig, for der er mange, der gerne vil have fat i den, og vi har kun et begrænset antal! Du får en mail med et specielt link, lidt før vi åbner for salget, så vær klar ved computeren. Og vi giver dig 100 kr. i onlinerabat – så er det svært ikke at være glad på forhånd.


    Bestiller du fredag efter midnat, gør vi alt hvad vi kan for, at få den afsted til dig allerede samme dag, så du har den i hænderne mandag.



    den fik jeg :)
    der stod så lidt mere hvis man selv ville hente:



    Få den i hænderne allerede fredag kl. 00.01


    Kan du ikke vente med at modtage din nye iPhone til mandag, eller vil du bare gerne være med til at fejre lanceringen blandt andre mennesker, så kom til open-by-night på Fisketorvet i København og i Bruuns Galleri i Århus torsdag d. 29. juli. Vi åbner for salget når torsdag bliver til fredag, og du er velkommen i køen langt tidligere. Faktisk bør du komme i rigtig god tid, hvis du vil være sikker på at få din helt egen iPhone 4 i hænderne når den bliver sluppet løs, for selvom vi har skaffet en hel del, har vi ikke ubegrænset. Derfor er der også max. 1 stk. pr. person.


    Mens du venter, kan du lytte til sprøde toner fra vores nye musiktjeneste WiMP, som faktisk allerede er blevet kåret til Danmarks bedste. Telenors egen WiMP Wizard, og en af Danmarks absolut bedste dj’s, Kjeld Tolstrup, har sørget for en lækker playliste op mod midnat, så det bliver med garanti en hyggelig aften!


    Du kan også vente til fredag morgen, hvor 11 af vores butikker har et begrænset antal til salg. De har ikke lige så mange, som vores open-by-night butikker, så også her er det altså en god idé at komme tidligt...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Simon Bay
    Vi kan sku da ikke vente til mandag, den skal købes i butikken fredag! :)



    haha, jeg skal ikke have den fra telenor.. fordi jeg kan slet ikke klare deres netværk + deres pakker..
    jeg holder mig til 3..