Valg af skruemaskine

  • En tråd nok henvendt til håndværkerne på Tweak


    Skal bruge en skruemaskine, og sidder fast på valget mellem Borsch, Dewalt og Hitachi


    Prisen skal gerne ramme omkring 1500kr og den skal bruges som all-round grov værktøj
    Gerne med Nano batterierne.


    Evt denne Hitachi DS 14DFL 14,4 li-ion

  • Har selv lige været med til at lægge tag over to uger, og der brugte vi to Hitachi maskiner. Den ligner den du selv viser på en prik, og den var virkelig lækker at arbejde med. Lidt tung, men siger man ikke at kvalitet vejer? :P

  • Kan kun anbefale DeWalt - eller Makita huhej hvor det går nemt når man har ordentligt værktøj. Jeg har sat en overetage i stand med et akusæt fra makita - sættet var desværre kun til låns, men hold da kaje det var godt. købte så en DeWalt 14v for ikke så længe siden og kan slet ikke undvære den.

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus66
    Jeg kan anbefale en Makita BDF452RFE.


    [Blocked Image: http://www.makita.dk/Files/Billeder/MediaDB/Thumbs/9/BDF452RFE_jpg.jpg]


    Den er lille og handy men stærk som bare fanden også holder den rimelig længe på en opladning :)


    Denne punkes ellers godt i rabatten og andre steder.
    Hvor finder jeg den Hitachi billigt? Hvor meget betyder batteri teknologien. Ser at Dewalt komme med Nano

  • Jeg ville KLART hoppe på Hitachi.
    De laver sgu kram. Har ikke prøvet deres små, men har lavet tag med deres 18'volter, og det er jo lige før man ryger med rundt hvis man ikke passer på.


    Mener de har maskinen med største moment.


    Dewalt og Bosh er da også ganske fint, uden tvivl.


    Makita... Dem vi har haft på arbejdet, har ikke været noget at råbe hurra for.


    EDIT:
    Sidder næsten selv og overvejer efter jeg fandt den til en god pris..
    http://multikoeb.dk/elvaerktoe…cl_14_4_volt_6570_da.html

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af urbananen ().


  • Præcis den jeg overvejer

  • Det er så dog deres pro-version jeg selv har arbejdet med, og der er jo lidt forskel.


    Men det er uden tvivl stadig en god maskine

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af urbananen
    Det er så dog deres pro-version jeg selv har arbejdet med, og der er jo lidt forskel.


    Men det er uden tvivl stadig en god maskine


    Hvor finder jeg denne Hitachi DS 14DFL 14,4 li-io

  • Uden garanti, ville jeg sige ja.
    Kan som sagt ikke umiddelbart se forskellen på DFL og DCL - modellen.
    Ofte er det tilbehør som det står for. Eksempelvis et greb, et ekstra batteri, en hurtiglader, eller noget allá det. Men ved det ikke med sikkerhed.


    EDIT:
    Dog synes jeg ikke den ligner det på billedet, når man søger.
    Den ser noget anderledes ud, så ved sgu ikke rigtig alligevel :))
    Sorry, men må jo lige undersøges

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af urbananen ().

  • jeg ville sige Makita eller Dewalt. Batterilevetiden er stort set ens på en dewalt 2ah med nano teknologi som en makita med 3ah. Nogle modeller har den funktion at de fra fuld speed pludselig stopper fuldstændig og ikke gider køre mere og det er for at skåne lithium batterier som ikke må aflades for meget, den funktion er vigtig at få med sig.


    Makita er kun 20 min om at oplade hvor dewalt er 30, men det er så kun ved de modeller jeg kender.


    Bruger du derimod slet ikke boremaskine særlig meget, kan du med fordel gå efter en med nimh batteri. Selvfølgelig er lithium batterierne bedre, men så stor forskel er der ikke. Forskellen er at lithium er super stærkt de første 2-3 år så dør batteriet hvor et nimh kan leve længere end 2-3 år hvis man behandler det ordentligt.


    Det vigtigste ved disse boremaskiner er batteriet og teknologien i at skåne og oplade batterierne. Vælger du et nimh batteri er det meget vigtigt at det aflades fuldstændig og man kan med fordel have en pære der kan aflade yderligere efter det er løbet tørt for at det aflades fuldstændig.


    Lithium batterier behøver ingen afladning og man kan begynde ny ladning når som helst, hvorimod nimh ikke holder til at lades når de er halvfulde osv



    Makita sælger til gengæld den absolut fedeste radio. Den er lille, vejer intet men spiller kanon godt og kan bruges til båd, stranden, haven, arbejdet, køkkenet eller hvor faen man ønsker den og den virker med makitas batterier. Dewalts er derimod meget mere klodset og slet ikke lige så sjov at have med på stranden, det næsten en boomblaster. Det er jo også en lækker ting. Hitachi har vist en radio der minder meget om.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SSDfreak


    Denne punkes ellers godt i rabatten og andre steder.
    Hvor finder jeg den Hitachi billigt? Hvor meget betyder batteri teknologien. Ser at Dewalt komme med Nano


    batteriteknologien er hele boremaskinen :) så det betyder alt


  • hvad skal jeg med en radio når jeg skal bruge en skruemaskine!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SSDfreak


    Hvor finder jeg denne Hitachi DS 14DFL 14,4 li-io


    Den model står også på min ønskeseddel, så kan fortælle at den findes billig her: http://www.harald-nyborg.dk/me…asp?varenr=7845&Grp=&n=10 (modelnavnet ses på maskinen, når du zoomer ind på billedet ;) )


    Da jeg skrev den på min ønskeseddel for et halvt år siden stod den godt nok til 1198, så den er steget lidt i pris, men var det billigste sted dengang.


    Var den her test jeg læste som overbeviste mig dengang: http://politiken.dk/tjek/bolig…artikel/article820732.ece




    PS. Er ikke specielt Hitachi "fan", men jeg ville prøve den, hvis jeg selv skulle købe en maskine i dag der er lidt mere handy end min borehammer, som jeg ellers bruger til alt "maskin-drevet". :D Det er en Makita og den funker dælme noget bedre en de fesne slagboremaskiner jeg har prøvet :P, så kiggede egentlig først efter en akku maskine fra Makita, men faldt ikke over en med ordentlige reviews. :rolleyes: