Valg af skruemaskine

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SSDfreak
    Jeg skal ikke bruge slag til noget som helst da den skal bruges som alm arbejds/hus maskine.
    Bestilling er også taget, så det er spild af tid at snakke om den Makita. Hitachi opfylder fint de krav vi har i hustanden


    Hehe... Spild og tid og spild af tid. Nu har jeg jo bare hijacket din tråd lidt til at "diskutere" med Simonthk... :T Kunne jo være han reelt havde en maskine i den prisklasse som kunne være bedre, men det ser desværre ikke sådan ud.

  • Det er ganske fint at Hitachien opfylder dine krav, men få lige tjekket op på om du får 1,5 ah eller 3 ah fra Harald Nyborg for her kan du blive snydt grusomt.


    Her er forskellene:


    -Makitaen har over dobbelt så hurtig ladetid.


    -Makita har slagbor, Hitachi har ikke.


    -Makitaen har flere omdrejninger og Hitachi har gearet deres maskine ned for at nå op på samme moment. Samlet set vil det efter specifikationerne gøre Makitaen 15% mere effektiv


    -Buksekrog er en dejlig feature og Makitaen giver en i stærk metal, ved ikke med Hitachi.


    -Af egne erfaringer er Makitaens borepatron langt bedre at stramme med håndkraft end den noget aldrene Hitachi borepatron som også ses på billigere og ældre maskiner. Dewalt bruger samme system som Makita i dette tilfælde.


    -Ser man på toppen af makitaen lige før man når til bitsen, så har den et stykke jern placeret lige foran borepatronen. Det drejer ikke rundt med borepatronen og derved kan man holde den helt ude i toppen med fingrene og stabilisere boremaskinen. Meget handy feature som jeg umiddelbart ikke kan se at Hitachien har.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Frankovic


    Hehe... Spild og tid og spild af tid. Nu har jeg jo bare hijacket din tråd lidt til at "diskutere" med Simonthk... :T Kunne jo være han reelt havde en maskine i den prisklasse som kunne være bedre, men det ser desværre ikke sådan ud.


    hmm får han 2 * 1,5 ah batterier til hitachien så er det jo samme batteripakke som et 3 ah til Makita. Det er det jo nok når de vælger ikke at skrive det...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Simonthk


    hmm får han 2 * 1,5 ah batterier til hitachien så er det jo samme batteripakke som et 3 ah til Makita. Det er det jo nok når de vælger ikke at skrive det...


    Er der en grund til du bliver ved?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SSDfreak


    Er der en grund til du bliver ved?


    Hvad snakker du om? Du vil da ærlig talt ikke fortælle mig at du nu bliver pigesur over at få hjælp og fordi du har købt en med 1,5ah batterier fra Harald Nyborg

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Simonthk


    hmm får han 2 * 1,5 ah batterier til hitachien så er det jo samme batteripakke som et 3 ah til Makita.


    Ja det er 2 x 1.5 Ah... Det er det alle steder når du ser det præcise modelnavn. :) Også selv om den er købt hos en prof. forhandler (se fx http://www.sbribe.dk/upload/v-avis/djavismar-april09.pdf)


    Men hvordan får du det til at være det samme som ét 3 Ah batteri? Tror du ikke han kan nå at lade det ene batteri, før det andet løber tør - det tager jo altså "kun" 30 min at lade det lille batteri? Han er en almindelig bruger... Ikke håndværker der skruer 24/7 :D Når det store batteri i Makitaen er fladt, så er han pinedød nødt til at sætte sig på sin flade røv og vente 24 min. :D


    Og ja Makiaten er stærkere og har flere finesser og det kommer man til at betale for. :D



    @SSDfreak: Jeg må nok hellere stoppe her :P Ellers tror jeg ikke Simonthk stopper :D Han kan åbenbart ikke forstå at ikke ALLE mænd har brug for at have den største SKRUEMASKINE (hint simon; kig i titlen på indlægget) :P

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SSDfreak


    Er der en grund til du bliver ved?


    Er der en grund til du ikke bare lukker tråden? :)) Synes fandme altid du ender i skænderier..


    Men, hey. Denne tråd er jeg sikker på vil hjælp andre end kun dig, og hvorfor skulle andre ikke måtte diskutere og dele deres meninger? Skader det dig på nogen måde?

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Simonthk


    Hvad snakker du om? Du vil da ærlig talt ikke fortælle mig at du nu bliver pigesur over at få hjælp og fordi du har købt en med 1,5ah batterier fra Harald Nyborg


    Pigesur er for bøsser.
    På ingenmåde sur, men fat for fandne da, at jeg ikke vil have den Makita, eller bruge så meget på den!!
    Det fremgår i trådens start, hvad jeg søger, så hvad ind i hel**** hjælper det mig du viser mig et produkt i et andet segment eller prisklasse.


    Lad det nu snart sive ind!


  • det er lidt noget pjat. Han spørger selv til råds herinde og har jo valgt maskinen før han starter tråden (stortset). Der er skam også andre der foreslår Makitaen.
    Er han først ordentligt i gang med at arbejde, så vil de 1,5ah batterier blive tømt før der er gået 30 min og næste batteri er klar. 3 ah batteriet vil også blive tømt, men tager dobbelt så lang tid og kan lades til 75% kapacitet på 15 minutter.


    han siger en pris på omkring 1500 og mit forslag er 1750 kr og hans er 1300 kr og der er meget stor forskel på de to maskiner. Jeg har gjort hvad jeg kunne og det har intet at gøre med hvem af mænd der skal have den største skruemaskine, det har noget at gøre med hvad der er bedst og hvad der ikke er.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SSDfreak


    Pigesur er for bøsser.
    På ingenmåde sur, men fat for fandne da, at jeg ikke vil have den Makita, eller bruge så meget på den!!
    Det fremgår i trådens start, hvad jeg søger, så hvad ind i hel**** hjælper det mig du viser mig et produkt i et andet segment eller prisklasse.


    Lad det nu snart sive ind!


    det har jo intet at gøre med prisklassen. Det eneste du læser er at jeg skriver Makita, du tænker Hitachi og svarer ligegyldigt på det med radioen.


    Jeg studerer elektronik og også batteri teknologi, opladning og afladning. Og som tidligere skrevet så vil en Nimh maskine i MANGE tilfælde til en privat person være bedre end en ion maskine, da ion batteriet vil dø om 2 år og så skal du som privatperson investere i et nyt batteri da ion batteriernes levetid måles i år og nimh batterierne måles i forbrug (selvfølgelig lever de ikke evigt).

  • Skidt pyt... Lad os tage det sidste, nu vi trods alt har nærmet os hinanden, så andre også kan få noget ud af tråden. :D


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Simonthk
    han siger en pris på omkring 1500 og mit forslag er 1750 kr og hans er 1300 kr og der er meget stor forskel på de to maskiner. Jeg har gjort hvad jeg kunne og det har intet at gøre med hvem af mænd der skal have den største skruemaskine, det har noget at gøre med hvad der er bedst og hvad der ikke er.


    Men hvis vi ser de forslag du nævner og tager de ting vi kan sammenligne ud fra info vi har fundet:


    Makita:
    30 Nm i blødt forløb
    1400 rpm
    3 Ah li-on batteri der kan lades på 24 min.
    Finesser som metal-dims ved snuden og holder til at sætte den i bukser
    Ingen anbefaling fra folk der har brugt den præcise model



    Pris: 1749 kr.


    Hitachi:
    31 Nm i blødt forløb
    1200 rpm
    2 x 1.5 Ah li-on batteri hvor 1 batteri kan lades på 30 min.
    Ikke så smarte finesser som Makitaen
    Anbefaling af tømmermester som ville overveje at bruge den til hverdag


    Pris 1298 kr.



    For mig at se er det de små finesser der skal veje for Makitaen, da jeg vil mene at 2 x 1.5 Ah batterier er lige så anvendelig som 1 x 3 Ah. Det betaler man så de 450 kr. for. Udvid gerne listen til sammenligning eller ret den, hvis du ikke er enig i mine observationer.


  • http://www.youtube.com/watch?v=Xx9LkKr5PkU


    absolut jeg er helt enig. Jeg har skrevet et meget fint indlæg længere oppe af fordelene ved Makitaen og så kan man jo opveje det med merprisen. Forskellene er ikke store men hvad havde man regnet med? Makitaen er klart bedst 15% mere effektiv og med lækre features (som af egne erfaringer er meget lækre), men koster 450kr mere, men set på at prisen skulle ligge omkring 1500 så passer de vel begge.