Processor til video redigering

  • Hey


    Vil igang med video redigering men desvære har jeg en flaske hals nemlig min Processor.
    Eller faktisk kunne hele maskinen godt trænge til en opgradering. Men starter først med processoren. Der er tale om en Intel core 2 duo 1.8 Ghz. Og den kan slet ikke klare det.


    Jeg havde set lidt på en: AMD Phenom II X4 965 6 MB 3.4 Ghz
    Vil den kunne klare opgaven? Og er den stærk nok.
    Ellers havde jeg tænkt på at OC den og måske sætte en Cooler Master V8 på :D



    Jeg skal primært arbejde i Sony vegas samt Adobe After Effects.
    Jeg ved ikke om disse programmer udnytter alle 4 kerner.

  • Det kan sagtens klare det, jeg klare mig fint med min. 955 BE

    Thermaltake Armor # Moded
    AM3 Phenom II 955 3.6 Ghz # Std Cooler
    Msi 790GX-G65
    Gainward GTX 285 # 702MHz / 1285 MHz / 1599 MHz
    Corsair XHMS3 1333 MHz DDR3 2Gbx2 # 1500 MHz
    Samsung 160 GB Ide
    Hitachi 320Gb

  • Der er ingen tvivl om at både en Q9xxx og en Phenom II X4 vil være noget bedre til videoredigering end din nuværende cpu.
    Du skal bare være opmærksom på at hvis du vil have en Phenom II skal du også skifte bundkort, og med stor sandsynlighed ram ;)


    Personligt ville jeg gå efter en Q9550 som dit bundkort, alt efter model, kan bruge som det er, (ellers vil en biosupdate højst sandsynligt være nok).


    ...og så evt finde 8GB ram brugt, hvis du ikke har ret meget i nu ;)

    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.


  • Når du skal i gang med video redigering, så skal en 4 kerners cpu på banen, om du så tager en AMD eller Intel er i for sig ligegyldigt samt masser af ram, det æder ram som slik. sådan en 6-8 GB er ikke for meget når du skal til at lave det der.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Tmpgenc Xpress understøtter CUDA.


    Cuda bruger Physx engine.


    Så hvis du har et nvidia grafikkort af nyere dato, så går det endnu hurtigere :D


    edit: så ikke hvad du sagde til sidst.. kender intet til vegas.
    Men den bruger encoder som alle andre går jeg stærkt ud fra og de kan godt bruge alle fire kerner.

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

    Rettet en gang, sidst af Azjo ().

  • Jeg ville tage en Phenom 965 eller en i5 750 som minimum. De er rigtig effektive og fås for under 1500kr (husk bundkort og ram skal passe).


    Hvis dine programmer understøtter multicores i den helt vilde forstand, så er en 1090t måske en ide.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Jeg ville tage en Phenom 965 eller en i5 750 som minimum. De er rigtig effektive og fås for under 1500kr (husk bundkort og ram skal passe).


    Hvis dine programmer understøtter multicores i den helt vilde forstand, så er en 1090t måske en ide.


    bare lige en side bemærning kerner er ikke alt amd 6 kernet taber her til nolge af inte 4 kernet I7 med laver clock og det er ikke fordi programet ikke kan bruge 6 kerner for intel 6 kernet liger som nr1 http://www.guru3d.com/article/…-x6-1055t-1090t-review/13

  • Rigtigt at det ikke altid er kerneantal der tæller :)


    men Intel x6 er vist for dyr at tage med i betragtning her ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Rigtigt at det ikke altid er kerneantal der tæller :)


    men Intel x6 er vist for dyr at tage med i betragtning her ;)


    ja men da også derfor det er vær af se amd 6kernet også taber til de 4 kernet fra intel

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kasper1233


    I7 er også et monster når det kommer til at knuse tal, men bundkort og ram er som regel også dyrere.


    p55 er nu ikke så dyr og vis det skal være X58 så kan de fåest helt ned til under 1k

  • Quote

    ja men da også derfor det er vær af se den også taber til de 4 kernet


    Den vinder alle tests.. Det er phenom II X6 der taber

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kasper1233


    Den vinder alle tests.. Det er phenom II X6 der taber


    du har vist blanet citaterne samen det er amd 6 kernet der taber til intel 4 kernet :D


    edit har ratet så det ikke er til af misfåstå