Nu må det stoppe!

  • Hej.


    Læs lige artiklen først.. http://www.bt.dk/udland/muhamm…net-i-fjollet-bamse-dragt


    Nu har jeg trods alt set episoden, som bla. handler om at Muhammed ikke må vises, og derfor skjuler de ham i et bjørnekostume (man ser ham slet ikke på noget tidspunkt, hvilket er pointen)..


    Nu er den så også gal.. Hvor evnesvag kan man være for ikke at se det er humor, ironi, satire, sarkasme osv... ???

    MSI P235 Neo2 FSB 1333 - ATI Radeon HD 4850 512mb DDR3 - Intel Core 2 Duo 2,66GHz -
    Corsair XMS2 2 x 2 & Kingston HyperX 2 x 1 = 6 Gb DDR2 - Antec Basiq 500watt ATX12V - Samsung 320GB Sata2


    _______________

    _TOOL - LATERALUS_

  • Tja det er jo deres tro.


    Men fra det kristne protestantisk synspunkt har du da ret. Det er tåbeligt. Ikke at jeg er særlig kristen overhovedet. :razz:

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Man kan mærkelig nok ikke komme ind på den famøse hjemmeside, google vil ihvertfald ikke være med til det?

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Hmmm sort, hjemmesiden virker fint her.. Artiklen er på bt.dk 's forside nu..


    Nuvel.. Alle har ret til deres tro selvfølgelig, men hvorfor, i dette tilfælde bla., skal den tro gå ud over os andre.. Hvorfor kan de ikke bare ryste på hovedet og sige '' det er deres mening '' og så er den skid slået...


    Hvorfor skal folk trues på livet fordi de har sat en religiøs figur i et fucking bjørnekostume!!


    Går mig virkelig på at folk kan være så afstumpet...


    Det er ikke endnu en hetz mod muslimer eller islam... Det gælder generelt for alle religioner; katolisme, jødedom, kristendom osv... Og personer hvis ære og stolthed åbenbart er hævet over alle andre..


    Hvilket er hvad denne South Park episode, bredt set, handler om!

    MSI P235 Neo2 FSB 1333 - ATI Radeon HD 4850 512mb DDR3 - Intel Core 2 Duo 2,66GHz -
    Corsair XMS2 2 x 2 & Kingston HyperX 2 x 1 = 6 Gb DDR2 - Antec Basiq 500watt ATX12V - Samsung 320GB Sata2


    _______________

    _TOOL - LATERALUS_

  • jeg har en løsning:


    btw. det er faktisk ALLAH (Gud) de ikke må tegne, og ikke Muhammed, men sådan går det når størstedelen af en religion ikke kan/har læst deres religiøse skrifter...

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

    Rettet en gang, sidst af Foxx ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Foxx
    jeg har en løsning:


    btw. det er faktisk ALLAH (Gud) de ikke må tegne, og ikke Muhammed, men sådan går det når størstedelen af en religion ikke kan/har læst deres religiøse skrifter...


    Både og. Her er lidt interessant læsning omkring emnet.
    http://www.answering-islam.org/Muhammad/pictures.html


    Meninger og løsninger vil jeg ind på, folk må sku synes hvad de vil.

  • Det er nu mere mentaliteten jeg hæfter mig ved..


    Det at sprænge alt i luften gør os ikke et hak bedre end dem.. Jeg ved jo også godt at det ikke drejer sig om alle men et mindretal..



    Savner bare at flertallet fra disse kulturer råber højt og tager afstand...

    MSI P235 Neo2 FSB 1333 - ATI Radeon HD 4850 512mb DDR3 - Intel Core 2 Duo 2,66GHz -
    Corsair XMS2 2 x 2 & Kingston HyperX 2 x 1 = 6 Gb DDR2 - Antec Basiq 500watt ATX12V - Samsung 320GB Sata2


    _______________

    _TOOL - LATERALUS_

    Rettet en gang, sidst af Lamajuice ().

  • Stil lortet på ræd og række, og start nakkeskuds ordningen forfra.. Det er ganske enkelt min meing, og længere er den ikke.


    Fandme utroligt om man går en tur på Nørrebrogade eller læser nyheder, så er der altid et hvis folkefærd der tror hele verden er til for dem, og bare skal gøre som de siger.


    Mindre:
    [Blocked Image: http://topnews.us/sites/default/files/Osama-bin-laden5.jpg]


    Mere:
    [Blocked Image: http://www.topnews.in/files/adolf_hitler.jpg]


    Og fis af med rådne kommentarer - Jeg har ytringsfrihed, og har ikke skrevet noget racistisk eller stødende nogen steder i mit indlæg :) Meninger er der flere af, og ingen behøver være ens!

  • Prøv at se det store billed her....


    Det handler om disse typer mennesker, som ikke kun hører til i mellemøsten, men over hele planeten, hvilket ChiliIndianeren selv er med til at bevise..

    MSI P235 Neo2 FSB 1333 - ATI Radeon HD 4850 512mb DDR3 - Intel Core 2 Duo 2,66GHz -
    Corsair XMS2 2 x 2 & Kingston HyperX 2 x 1 = 6 Gb DDR2 - Antec Basiq 500watt ATX12V - Samsung 320GB Sata2


    _______________

    _TOOL - LATERALUS_

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brtlsn


    Både og. Her er lidt interessant læsning omkring emnet.
    http://www.answering-islam.org/Muhammad/pictures.html


    Meninger og løsninger vil jeg ind på, folk må sku synes hvad de vil.


    Godt link i øvrigt...

    MSI P235 Neo2 FSB 1333 - ATI Radeon HD 4850 512mb DDR3 - Intel Core 2 Duo 2,66GHz -
    Corsair XMS2 2 x 2 & Kingston HyperX 2 x 1 = 6 Gb DDR2 - Antec Basiq 500watt ATX12V - Samsung 320GB Sata2


    _______________

    _TOOL - LATERALUS_

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    Tja det er jo deres tro.


    Men fra det kristne protestantisk synspunkt har du da ret. Det er tåbeligt. Ikke at jeg er særlig kristen overhovedet. :razz:


    Er ikke kristen, er slet ikke religiøs for den sags skyld.. Og nej er heller ikke ateist...

    MSI P235 Neo2 FSB 1333 - ATI Radeon HD 4850 512mb DDR3 - Intel Core 2 Duo 2,66GHz -
    Corsair XMS2 2 x 2 & Kingston HyperX 2 x 1 = 6 Gb DDR2 - Antec Basiq 500watt ATX12V - Samsung 320GB Sata2


    _______________

    _TOOL - LATERALUS_

  • Som jeg ser det er islam og den måde det bliver udlevet på et stort problem. De kan simpelthen ikke eksisterer fredeligt i deres nuværende form sammen med andre. Næsten alle religioner har fundet ud af at leve nogenlunde sammen (selvfølgelig er der sikkert gnidninger hist og her, men i det store hele fungerer det), undtagen islam. De kan ikke sammen med kristne. De kan ikke sammen med hinduer. De kan ikke engang sammen med de fredelige buddhister. De kan ikke engang sammen med andre muslimer (Shia og sunni). Mange af de nuværende religiøse konflikter rundt om i verden har muslimer på den ene side af konflikten.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Er selv godt på vej til at blive official ateist (fandt igår ud af at jeg har betalt kirkeskat i 5år...bravo! :boxed: )


    Kan sagtens forstå at den muslimske verden bliver stødt og provokeret over denne slags tegninger/animationer, men de må jo forstå at vi lever i et moderne samfund, hvor demokrati og ytringsfrihed regerer. Hvis de vil klage over episoden må de ty til diplomati istedet for brutale trusler (hvilket burde være strafbart, både her og der)


    At de gemmer sig bag en udtalelse at det ikke er en trussel men blot facts, er jo latterlig i mit hovede.


    Bottom line : Der skal være plads til alle, men alle skal også have plads til at ytre sig, så længe det ikke sårer andre réelt. Hvis de ikke kan tage vores til tider primitive humor, så kan de bare kigge den anden vej. Sværere er den skid ikke.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

    Rettet en gang, sidst af HerrMansen ().


  • Nu syntes jeg at ateister ikke er meget bedre end religiøse mennesker.


    Ja der skal være plads til alle, men når det så er sagt, så er der langt fra det, og så til at true folk på livet fordi en hellig figur bliver sat i et bjørnekostume uden man faktisk ser det..


    Er det kun mig der syntes det er så laaaaaangt ude??


    Handler det i bund og grund om uvidenhed, eller det bare fordi at nogle har et kæmpe primitivt ego?

    MSI P235 Neo2 FSB 1333 - ATI Radeon HD 4850 512mb DDR3 - Intel Core 2 Duo 2,66GHz -
    Corsair XMS2 2 x 2 & Kingston HyperX 2 x 1 = 6 Gb DDR2 - Antec Basiq 500watt ATX12V - Samsung 320GB Sata2


    _______________

    _TOOL - LATERALUS_

  • Hvis de får opmærksomhed og lov til at bestemme, så er det da klart at de gør det ved den mindste mulighed.. Hvis det var et barn var det jo ikke meget anderledes.. Kvæl opmærksomheden og lad være at give efter for tuderi

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Lamajuice
    Nu syntes jeg at ateister ikke er meget bedre end religiøse mennesker.


    Helt enig - bare fordi man er Ateist, skal man jo ikke gå rundt og tro at man er bedre end andre og klogere, bare fordi at man tror på en anden skabelse og mening med livet. Lev og lad lev, imo. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Karga
    Hvis de får opmærksomhed og lov til at bestemme, så er det da klart at de gør det ved den mindste mulighed.. Hvis det var et barn var det jo ikke meget anderledes.. Kvæl opmærksomheden og lad være at give efter for tuderi


    Amen!


    Men det tuderi kan så godt udvikle sig til noget meget værre.. Lige som det de selv skriver i artiklen med Theo van Gogh..

    MSI P235 Neo2 FSB 1333 - ATI Radeon HD 4850 512mb DDR3 - Intel Core 2 Duo 2,66GHz -
    Corsair XMS2 2 x 2 & Kingston HyperX 2 x 1 = 6 Gb DDR2 - Antec Basiq 500watt ATX12V - Samsung 320GB Sata2


    _______________

    _TOOL - LATERALUS_

    Rettet en gang, sidst af Lamajuice ().

  • Ja har godt hørt det :D

    MSI P235 Neo2 FSB 1333 - ATI Radeon HD 4850 512mb DDR3 - Intel Core 2 Duo 2,66GHz -
    Corsair XMS2 2 x 2 & Kingston HyperX 2 x 1 = 6 Gb DDR2 - Antec Basiq 500watt ATX12V - Samsung 320GB Sata2


    _______________

    _TOOL - LATERALUS_