Booting fra USB stik

  • Sidder med en Brugt EeePC Asus af med XP på, problemmet er at systemet køre af shit til da den ikke er beregnet til XP men til Linux, som den kom med, jeg har tænkt mig at formatere den til Linux da recovery cdén fulgte med, men problemmet er at den ikke har et dvd drev i sig og sidder stærkt og overvejer at lave en usb stik med filerne på, men jeg ville lige høre om det er en god idé og om i kender nogle gode programmer til at lave sådan en flash disk, kender ikke så meget til den slags booting da jeg er mere er til cd/dvd:T

  • Prøv at google "Install Linux from a USB stick" og kig nogle guides igennem. Det er slet slet ikke så svært som man skulle tro. Alternativt kan du låne et eksternt CD/DVD drev fra en ven/kollega/arbejde/hund. :cheers:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • På min eee pc, ligger der en gendannelses partition, som kan tilgås ved at trykke en af F knapperne (mener det er f8 eller f12, men prøv evt. alle, med mindre du ved at partitionen er blevet fjernet).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.