Trådløst Netværkskort

  • Hey Tweakers,


    Jeg har brug for et trådløst netværkskort til min stationære pc - det er her at I kommer ind i billedet.
    Jeg har anskaffet mig en D-Link DIR-655, Extreme N Wireless og jeg kommer til at have en 50Mbit forbindelse.


    Har i nogle gode anbefalinger?
    Jeg går ud fra at den kommer til at sidde i PCI-E, men længere går min viden ikke. Den skal bare være stabil og relativ billig.


    /hampen

  • Brug en usb løsning. Det gør jeg. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BPM
    jeg ville helt klart anbefale sådan et kort her http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=38373 fra D-Link i stedet for en USB dongle...


    Med 108 mbps overførsel imod usb netkortet´s 300 mbps?
    Kan du komme med en begrundelse? :))

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Med 108 mbps overførsel imod usb netkortet´s 300 mbps?
    Kan du komme med en begrundelse? :))


    for lidt ledige USB porte?? :P

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af martinta


    for lidt ledige USB porte?? :P


    *LOL* Det mener du ikke seriøst, jeg er helt sikker på man løber tør for pci/pci-e porte først. 8o

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    *LOL* Det mener du ikke seriøst, jeg er helt sikker på man løber tør for pci/pci-e porte først.


    haha nej det gør man ikk...



    ;) og USB dongle er endnu et punkt hvor jeg har været "heldig" og fået en masse byttere der bare ikk kunne en skid både D-link, SMC osv osv...så dem giver jeg ikk en (Søren) pind for...



    så jeg vil kun anbefale almindelige kort :)


    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=234805
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=448341
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=388306


  • Øh hvilken planet er du fra? Kører jeg crossfire i min pc så har jeg ingen pci-pci-e porte tilbage til et netkort.
    Bare fordi du ikke har kunne få usb netkort til at køre behøver det ikke være noget "lort".
    Jeg er super glad for mit, det har alle dage virket fint på trods af det er er fra før win 7 udkom.
    Ingen driverproblemer med det.
    Det er da hul i hovedet at anbefale et pci kort med 108mbps overførsel og kalde det bedre. :)) :boxed:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Umiddelbart ville jeg også mene at man ikke behøver en ingeniør uddannelse for at gætte sig frem til at PCI kortet vil have bedre signal med sådan en antenne. Det virker i hvert fald som en mere fuldendt løsning i mine øjne.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mongolmedpistol
    Umiddelbart ville jeg også mene at man ikke behøver en ingeniør uddannelse for at gætte sig frem til at PCI kortet vil have bedre signal med sådan en antenne. Det virker i hvert fald som en mere fuldendt løsning i mine øjne.


    Jo men da ikke det skodkort der blev linket til. Men jeg skal da spørge dig næste gang jeg blir i tvivl, du er jo en rigtig ekspert. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • nu skal det her jo ikk ende med mudder kastning, men prøv at tjekke hastigheden på de 3 kort jeg har linket til, de køre alle 300mbps, det første jeg smid et link til var et forslag...




    og ja ja om du køre CF eller SLi det jeg ligeglad med, i min verden er ét kort mere end rigeligt så derfor er der altid plads til et ordenligt netkort i min maskine, bla bla bla bedre ydelse osv med 2 eller 3 kort i SLi eller CF men jeg spiller ikk fordi det skal se pisse godt ud, kun køre flydende og fordi jeg syntes det er sjovt :) men nu er det jo op til trådopretter at vælge, men jeg ville helt klart holde mig fra de små dongles da jeg personligt syntes de er noget knald...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Jo men da ikke det skodkort der blev linket til. Men jeg skal da spørge dig næste gang jeg blir i tvivl, du er jo en rigtig ekspert. :)


    Kan ikke forestå hvorfor du føler dig ramt fordi jeg vil anbefale ham at købe et kort istedet for en usb nøgle. Men hvis du føler dig personligt ramt så undskylder jeg.