Win7 hardware bøvl

  • Hej Igen


    Håber I kan hjælpe mig..


    Jeg har en lidt ændre maskine .. AMD dual core 2,6 Ghz og ASUS A8N-SLI premium .. 4GB Ram og et helt nyt XFX Radeon HD5770.


    Jeg har lige købt WIN7 64bit. og indstalleret det.. det gik ok... MEN win7 var i 800*600 og ingen lyd.. Jeg puttede min CD fra grfik kortet i.. men nææ den ville ikke auto play.. så klicked jeg på CD'ens setup.exe... men nææ det ville den heller ikke.. fik en pop up men at det ikke var 32 bit application.. hmm men fandt så i en subfolder en driver fil xxx.exe.. som jeg kunne ´starte. og grafikken blev installeret.. .. MEEN


    Så genstartede jeg PC'en.. og den fryser ved det store WIN7 logo... og kommer ikke videre..


    Så booter jeg i safe mode.. og kan se at WIN7 mangler en masse drivere til bundkortet..lyd mm. MEN den kan ikke bruge dem på bundkort CD'en.. idet de ikke er til WIN7 kun xp og vista.. og derud over kan jeg ikke ændre grafik instillinger i safemode fordi den siger der ikke er nogle grafik driver installeret ?????... Og der siger jeg kun har 2 GB .. jeg har 4GB ??


    HJælppppppppppppppp


    NB!! har før haft WIN7 32 bit evaluation installeret.. og det gik fint. (det var dog ikke med det nye gfx kort)

  • 1. 32Bit Windows Systemer ser kun 4GB RAM totalt i HELE din maskine. Dette gælder System RAM, Grafikkortets RAM osv. (Du rammer somregel 3-3,5GB RAM alt efter hvor meget der er på dit GFX-kort)


    2. Hent (hvis muligt) Windows 7 drivere fra internettet og installer dem. Prøv at køre Vista drivere (dog ikke grafikkortet's) med Vista SP2 kompatibilitet og som administrator (højreklik egenskaber). Dette virker nogle gange på drivere, da Win7 og Vista har samme driver system (næsten)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • 1) Ja ... men det er jo netop en 64bit version win7 jeg har installeret !!


    Men på den anden side .. mit bundkort kan MAX have 4GB installeret.. så spørgsmålet er om jeg overhovedet har noget ud af 64 bit win7.. !!.. burde måske vælge en 32 bit version istedet for!!

  • Prøv at find de forskellige manglende drivere til bundkortet og installér dem, hvis muligt :P På en anden pc og så usb stick. Det burde kunne gøres i Safe Mode?

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Arghhh!!!



    Prøvede med 32bit versionen... win7 blev helt fint installeret.. jeg tog derefter som det første og puttede mit gfx kort driver i... den startede automatisk op.... og spurgte om jeg ville køre setup.exe


    Det sagde jeg ok til... MEN pop... en pop-up der sagde at programmet ikke var et validt 32bit program ??????


    Jeg gik så default ind i win7/vista folderen og installerede driveren... det gik fint... så rebooted jeg maskinen....


    Og sat hang den ved loading screen lige inde "skrivebordet" kommer frem... IGEN


    Er det bare et crap grafikkort.. eller syg driver der er på skiven... ELLER .. burder jeg som det første efter installationen af windos.. installeret bundkort drivere (bliver så nogle xp nogle idet der ikke er nogen til win7) og så først derefter gfx driver..


    Eller !!!

  • Du skal på nettet og finde de drivere du skal bruge inden du går igang igen. Der er efterhånden ved at være drivere til det meste (medmindre det er meget gammelt).


    Hvis du ikke kan finde Win7 drivere, så benyt vista drivere. Du skal ikke igang med at bruge XP drivere.


    /ask