Indlæg af Wamphyri

    grrr giver snart op



    På min winXP partion


    ... har jeg brugt driver sweeper.. og startet helt forfra.. og installeret


    10-5_xp32_dd_ccc_enu.exe og 10-5_xp32-64_hdmiaudio.exe men stadig gul icon


    [Blocked Image: http://peecee.dk/upload/view/249066:(


    http://peecee.dk/upload/view/249066


    På min win7 partion er der ingen gul icon... men stadig kun billed ingen lyd ud...



    Tager jeg derimod kablet ud af min pc og sætter det over i min labtop.. er der både lyd og billed up på tv'et ?????

    Hej med Jer


    Jeg har nu i 3 dage forsøgt at få lyd ud af HDMI porten på mit Radeon HDMI HD5770 sammen med video.. men jeg kan Sk. ikke hitte ud af det..


    Jeg har Billed på mit fjernsyn.. men kan ikke få lyd ud ????? og kan ikke finde en menu i ATI catelyst manager programmet der noget med audio out at gøre ???


    Det eneste der undre mig er at under enhedshåndtering er "audio device on high definition audio bus" er gul lige godt hvormange gange jeg geninstallerer og lige godt hva version jeg bruger ??



    HJÆLPPP

    Hmm


    Er det en fordel at skifte fra win7 32bit => win7 64bit ??? med det nye system


    Eller er der kun mere bøvl med manglende drivers etc ???

    Hmmm



    Har lige kigget spec på G45 ... og den RAM i har anbefalet.. Det går vist ikke



    Mother boadr understøtter op til PC10600...


    Men den anbefalede ram er PC3-12800

    Renegger ... Ebo -... andre .... nogle inputs... inden jeg trykker på "betal" knappen ?? (er klar på CPU og RAM.. men er usikker på motherboard)

    Ja..



    Syntes godt også det virkede som om han var "betalt" af ASUS :)


    Er der andre bundkort i 500-800 Dkr området der har den der "unlocker" feature ??

    Hmm


    Hvis man kiggger reviews... er de ikke glade for det bundkort !! :(


    eksempel.


    MSI's 770-G45 is a good motherboard, but Asus' similarly priced M4A785D-M Pro is better value. It doesn't have any of the 770-G45's niggling issues

    Ok !!


    Jeg kan ikk umiddelbart linke til alle de board jeg har kigget på.. det har bare været et scans på EDBpriser .. og der er rigtig rigtig mange muligheder..


    Og da Tweak jo reviewer mange motherboards mm.. ville jeg hellere basere mit valg på tweaks anbefalinger og andre forum brugers gode erfaringer..


    Anyway.. mit nuværende system er


    * Asus A8n-SLI Premium


    * AMD Athlon 64 X2 dual core 4200+ (2,2 GHz)


    * 2 GB PC400


    * XFX HD 5770

    Hej


    Så er den gal igen :) først hjælp i med valg af GFX kort.. og senere drivere til win7.. Nu er jeg sulten igen :)


    Jeg fik nogle få almisser af skatte far.. så hvorfor ikke lave en PC upgrade..


    Jeg regner med 2000 som absolut max.


    Har kigget på:


    ** MSI eller ASUS bundkort til omkring 500


    ** En AMD dual core på 3GHz til omkring 500


    ** Kingston 4 GB DDR3 til omkring 750



    Nogen anbefalinger ????


    NB! Win7 giver mig en WEI på 4,9 hvor gfx får 7,4.. men cpu og mem får 4,9 så det er her der skal upgrades.

    Arghhh!!!



    Prøvede med 32bit versionen... win7 blev helt fint installeret.. jeg tog derefter som det første og puttede mit gfx kort driver i... den startede automatisk op.... og spurgte om jeg ville køre setup.exe


    Det sagde jeg ok til... MEN pop... en pop-up der sagde at programmet ikke var et validt 32bit program ??????


    Jeg gik så default ind i win7/vista folderen og installerede driveren... det gik fint... så rebooted jeg maskinen....


    Og sat hang den ved loading screen lige inde "skrivebordet" kommer frem... IGEN


    Er det bare et crap grafikkort.. eller syg driver der er på skiven... ELLER .. burder jeg som det første efter installationen af windos.. installeret bundkort drivere (bliver så nogle xp nogle idet der ikke er nogen til win7) og så først derefter gfx driver..


    Eller !!!

    1) Ja ... men det er jo netop en 64bit version win7 jeg har installeret !!


    Men på den anden side .. mit bundkort kan MAX have 4GB installeret.. så spørgsmålet er om jeg overhovedet har noget ud af 64 bit win7.. !!.. burde måske vælge en 32 bit version istedet for!!

    Hej Igen


    Håber I kan hjælpe mig..


    Jeg har en lidt ændre maskine .. AMD dual core 2,6 Ghz og ASUS A8N-SLI premium .. 4GB Ram og et helt nyt XFX Radeon HD5770.


    Jeg har lige købt WIN7 64bit. og indstalleret det.. det gik ok... MEN win7 var i 800*600 og ingen lyd.. Jeg puttede min CD fra grfik kortet i.. men nææ den ville ikke auto play.. så klicked jeg på CD'ens setup.exe... men nææ det ville den heller ikke.. fik en pop up men at det ikke var 32 bit application.. hmm men fandt så i en subfolder en driver fil xxx.exe.. som jeg kunne ´starte. og grafikken blev installeret.. .. MEEN


    Så genstartede jeg PC'en.. og den fryser ved det store WIN7 logo... og kommer ikke videre..


    Så booter jeg i safe mode.. og kan se at WIN7 mangler en masse drivere til bundkortet..lyd mm. MEN den kan ikke bruge dem på bundkort CD'en.. idet de ikke er til WIN7 kun xp og vista.. og derud over kan jeg ikke ændre grafik instillinger i safemode fordi den siger der ikke er nogle grafik driver installeret ?????... Og der siger jeg kun har 2 GB .. jeg har 4GB ??


    HJælppppppppppppppp


    NB!! har før haft WIN7 32 bit evaluation installeret.. og det gik fint. (det var dog ikke med det nye gfx kort)

    Hmm brugte CCleaner igår... det hjalp ikk... så prøver med et defrag prog... giver det heller ikke noget tror jeg at jeg tager springet og skifter til Win7

    Hej


    Først tak for rådet om en nyt gfx... det styrer for vildt.. :)


    Nu til et gammelt problem.. som jeg dog ikke ved om nogen herinde kan hjælpe med..


    Jeg kører WinXp.. og som altid bliver den jo langsommere og langsommere med årene.. men man gider jo ikk altid reformatere vel :)


    Sagen er den at win XP nu er 3 min om at vise skrivebordet.. meeennn nææ nej.. den er ikk klar endnu.. den står i mindst lige så langtid endnu og loader noget i baggrunden.. før man kan fx gå på tweak.dk ..


    hva faen laver den ?? .. jeg har scannet min pc med Avast .. trend micro.. spybot etc etc og umiddelbart ingen virus..


    Jeg har også brugt CCleaner .. kan umiddelbart ikke finde mere jeg kan fjerne fra opstart!!..


    Nogle ideer ? .. Jeg har set nogle US forums bedre folk med ligende issues.. lave et dump af nogle filer eller lign og sende til dem.. men ved ikk lige om det er vejn frem..


    Plz Advice :)

    Hej


    Jeg har nu i 3 år været lullet i søvn mht opdatering af min pc.. bestående af et Asus geforce 6600GT .. Asus bundkort med 2,6 Ghz dual core AMD med 4GB ram.


    Ganske op maskine til LOTRO og Wow etc etc..


    Nu har jeg lige købt Mass Effekt 2 og testet demo ad Divinity 2 .. hmm ikke optimalt..


    Jeg tror jeg skal have opdateret mit grafik-kort ASAP.. men vil helst ikke ret meget over 1000 Dkr.


    Jeg kan se at 5750-5770 serien får meget ros... Sååå er der nogen herinde der kan guide mig lidt ?


    Den jeg overvejer er http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=585755


    plz advice :)



    NB!! jeg er helt ny bruger af tweak...så tilgiv mig venligst hvis mit spørgsmål er Noobish :)