Nyt TV 42''?

  • Hey boys :)


    Jeg står og skal vælge hvilket TV jeg skal anskaffe mig, hvilket der piner mig, hvilket der er et godt tv/hviket der er dårligt.


    Jeg har kigget på følgende;
    LG 42SL8000
    SONY 40EX500
    Philips 42PFL8404H


    Jeg hælder mest til LG tv'et, men der er jo altid lidt dårlige ting ved alle fjernsyn, og her er der meget genskær i skærmen.


    Har ikke kigget så meget på de 2 andre.


    Lidt krav:
    - 40''/42''
    - Full HD
    - Ofc. et godt billede
    - Så let som muligt, det skal hænge på en gipsvæg!
    - Pris MAX. 7.500 - 8.000,-


    EDIT: Det skal bruges til alm. digital TV(med sport), en hel del film, og så bare tilslutning til PC. Jeg har ingen spillekonsol pt. men ved da aldrig om det kommer engang.


    Hjææælp, it's a jungle out there!!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af |KTS|
    Jeg ville nupse sådan et her.


    Hvorfor? Fordi Plasma kan gengive naturtro farver.


    Hep! Den er jeg med på... :)


    Har selv et, efterhånden gammelt, Pana 42PX80, og det er bare super! Synes det har bedre billede end flere af de nye LCD jeg har set rundt omkring. Jeg ville også klart købe plasma igen...

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • Jeg kan kun tilslutte mig plasma har selv G10 modellen og den levere klart bedre farver/billed end LCD skærme i samme klasse.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW



  • Hey..


    Er i præcis samme dilemma som dig.. Et luksusproblem kaldes det vel også..


    Var ude i hifiklubben så sent som i går og kigge på LG 42'' SL9000 og Samsung Serie 7070 40'', og begge LCD LED... For mig er tykkelsen vigtig.. (Ingen sjofle kommentarer)


    Men der er jo både plusser og minusser ved begge, hvilket er hva der gør det til jungle.. Som max overvejelseskøber kigger man jo kun på hvad man for mest ud af for pengene..


    Jeg overvejer dog nu den nye serie fra Sony til 10,000, som er lidt over mit budget, men den kan ALT! og er det flotteste jeg har set :)
    Den PS3 menu for mig til at sovse i bukserne :D


    Vil gerne høre hvad du ender med at købe..

    MSI P235 Neo2 FSB 1333 - ATI Radeon HD 4850 512mb DDR3 - Intel Core 2 Duo 2,66GHz -
    Corsair XMS2 2 x 2 & Kingston HyperX 2 x 1 = 6 Gb DDR2 - Antec Basiq 500watt ATX12V - Samsung 320GB Sata2


    _______________

    _TOOL - LATERALUS_

    Rettet en gang, sidst af Lamajuice ().


  • Jeg ved det skam ikke endnu, men hvilket Sony er det du siger du er "faldet" for? :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af |KTS|
    Jeg ville nupse sådan et her.


    Hvorfor? Fordi Plasma kan gengive naturtro farver.


    Jeg gad også godt have et plasma pga. dets farver, men ser bare plasma som et skrummel der larmer og ikke må ligge ned :s

  • Som de andre siger synes jeg også plasma har mere naturtro farver, i hvert fald i mange af de tilfælde jeg har set. Men det er meget individuelt så tag ned i en forretning og se de forskellige tv:) Det er jo ikke noget krav at købe dem der bare fordi man kigger lidt..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af sponix


    Jeg gad også godt have et plasma pga. dets farver, men ser bare plasma som et skrummel der larmer og ikke må ligge ned :s


    Det er vist ved at være en skrøne. Mener at ha læst at de nye Pana'ere ikke har blæsere. Og hvor tit regner du med at lægge dit TV ned?

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SpRoX


    Det er vist ved at være en skrøne. Mener at ha læst at de nye Pana'ere ikke har blæsere. Og hvor tit regner du med at lægge dit TV ned?


    Man ved aldrig hvornår man skal flytte ;)


    Men tror jeg smutter ned i byen og kigger efter det panasonic der, også må jeg se hva det er for en sag :)

  • Panasonic G10 må godt ligge ned, det skal bare stå 1-3 timer inden det sættes til strøm igen..


    Jeg kan hører mit G10 hvis jeg står 1 meter fra det og har sat det på Mute ellers hører jeg det ikke og G20 er kommet uden blæsere.. =)


    og med ordenligt ophæng og fornuftige skuer/plugs er vægten intet problem.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af sponix


    Jeg ved det skam ikke endnu, men hvilket Sony er det du siger du er "faldet" for? :)


    http://www.sony.dk/product/t32-ex-series/kdl-40ex700


    PS: Hva angår plasma snak, så kan de godt kan brænde fast.. Så hvis du lige skulle falde i søvn i en brandert eller game PS3 i en 8-10 timer kan billedet det godt sætte sig..

    MSI P235 Neo2 FSB 1333 - ATI Radeon HD 4850 512mb DDR3 - Intel Core 2 Duo 2,66GHz -
    Corsair XMS2 2 x 2 & Kingston HyperX 2 x 1 = 6 Gb DDR2 - Antec Basiq 500watt ATX12V - Samsung 320GB Sata2


    _______________

    _TOOL - LATERALUS_

    Rettet en gang, sidst af Lamajuice ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Lamajuice


    http://www.sony.dk/product/t32-ex-series/kdl-40ex700


    PS: Hva angår plasma snak, så kan de godt kan brænde fast.. Så hvis du lige skulle falde i søvn i en brandert eller game PS3 i en 8-10 timer kan det godt sætte sig..


    Ja, en af mine kollegaer sagde også at de give en hel del varme fra sig, og mit "værelse" er ikke det største...


    Nu var jeg ellers blevet hel "hyped" på det plasma, efter at have læst flatpanels test af den. :)

  • Så lige at Sony'et lå på de 8000-9000 på nettet :)


    Tjek i øvrigt denne test på LG 42SL9000 som Hifi klubben har det til omkring 9000kr, LCD LED kan altså også:


    http://www.flatpanels.dk/test.…on=showfull&id=1258376207

    MSI P235 Neo2 FSB 1333 - ATI Radeon HD 4850 512mb DDR3 - Intel Core 2 Duo 2,66GHz -
    Corsair XMS2 2 x 2 & Kingston HyperX 2 x 1 = 6 Gb DDR2 - Antec Basiq 500watt ATX12V - Samsung 320GB Sata2


    _______________

    _TOOL - LATERALUS_

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Lamajuice
    Så lige at Sony'et lå på de 8000-9000 på nettet :)


    Tjek i øvrigt denne test på LG 42SL9000 som Hifi klubben har det til omkring 9000kr, LCD LED kan altså også:


    http://www.flatpanels.dk/test.…on=showfull&id=1258376207


    Det bliver næsten for dyrt :p Så skal jeg vente et par måneder ekstra, så pengene er til det - også kan jeg lige så godt tage samsungs LED, hvilket jeg synes er det flotteste billede i butikkerne, når man ser div. TV ved siden af hinanden.


    Meeeen, tror jeg holder mig under de 8000,- helst.

  • Det der med at brænde fast var udbredt på de gamle for 5 år siden. har flere venner som er faldet i søvn til FIFA og den slags hvor den bare står med sammen skræm, de bræder ikke rigtigt fast, men kan svagt ses et par timer og derefter forsvinder det igen..


    De burde egentlig lave pauseskærme til plasma(ved faktisk ikke om der ikke er en eller anden form for sikkerhed på dem idag)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Ved at panasonic har en 'wiper' men det kræver så rekalibrering..

    MSI P235 Neo2 FSB 1333 - ATI Radeon HD 4850 512mb DDR3 - Intel Core 2 Duo 2,66GHz -
    Corsair XMS2 2 x 2 & Kingston HyperX 2 x 1 = 6 Gb DDR2 - Antec Basiq 500watt ATX12V - Samsung 320GB Sata2


    _______________

    _TOOL - LATERALUS_

  • hey ville også helt klart gå efter panasonic.. det med de ikke må ligge ned er som sandt nok. skærmen kan godt tåle at blive ligget ned. men skal du transportere den eller noget og ligger den ned under transport kan det ske at panelet rævner da det ikke kan bære sig selv den vej.. det gælder kun fra skærme større som 37" har set det ske så det er ikke nogen skrønne..

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • Nu har jeg undersøgt G20 lidt nærmere, og har læst noget med "plasma buzz" altså, at der er lidt konstant støj ved G20 (og sikkert andre plasma skærme).


    Er det noget at tage højde for, eller...... ?