CO2 To Carbon Dioxide

• Hey

Jeg har lavet en lille kort film fordi jeg snakkede med en ven om hvor nemt det er at lave en overbevisende "fake" reklame, og om hvor meget forskellige farver påvirkede en. Blandt andet grøn.
    Det tog ca 4 timer i Adobe After Effects.

http://www.youtube.com/watch?v=iN7c4yNdNfU

Så nu er spørgsmålet, syntes i den ser overbevisende ud? (selvfølgelig vil i ikke blive overbevidste selv :) ), og hvad syntes i om den? :)

Nuller

(Hvis i har lyst kan i få et download link til filmen i 1080p)

E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

Rettet en gang, sidst af Nuller-Joe ().

• Altså jeg synes den ser meget overbevisende ud. Self ved jeg godt hvad CO2 og Carbon Dioxide, så synes egentligt den er meget mærkelig, da den ikke giver mening. Men den kunne sagtens være blevet lavet af nogle højt betalte folk. Ser okay Prof ud.

CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

• Rigtig godt gået Nuller-Joe :9xo

Tør hverken trække vejret eller slå en skid mere :oops:

Overvejer at sælge alt og flytte ud på Hjelm og leve som i stenalderen, gad vide om man kan få internet til at virke med 2 konservesdåser og en bomuldssnor :idea:.

Mvh
    Sam

AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

• Ja så skal man bare sidde og sige sån her:

http://www.youtube.com/watch?v=p8XKhCfsTts&feature=related

CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

Oprindeligt indlæg af gaming-king

Ja så skal man bare sidde og sige sån her:

http://www.youtube.com/watch?v=p8XKhCfsTts&feature=related

:goodpost:

JA for jävlan da, dengang hvor internet har på 28800 dail-up modem og spillede Deltaforce 1-2,TFD over nettet, der hørte du sgu ingen whining over lag, da vi alle gjorde det vi havde det bare så skide skægt.

Mvh
    Sam

AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

• AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

• det er simpelthen genialt det der!
    jeg holder vejret fra nu af :-)

det ser super godt (prof). den virker også uden lyd ( sidder og hører blues) gir den et skud emd lyd på senere...

hygge vh dwmc

• Godt lavet. Redigerer selv en del, og synes det kører rimelig "stylish"/rent - ikke overdrevne fades, fancy lydeffekter osv. - hvilket jo passer godt til temaet.

Dog kunne overgangen ved 0:54 godt gøres lidt bedre imo, men det er jo småting ;)

• Når man tænker over det så giver det selvfølgelig ikke mening, men det viser jo netop, hvor overbevisende det er med den rette præsentation. Personligt har jeg også prøvet at bilde mine venner lidt forskelligt ind som er noget værre sludder. Det er bare et spørgsmål om at sige det på den rette måde.

En ting som f.eks. er umiddelbart overbevisende er graferende som vises fra 0:34. Man får ideen af at CO2 indholdet i atmosfæren er steget voldsomt fra 1850 til 2010. Faktisk kunne man få ideen at den er 12 gange højere nu end i 1850. Men i bund og grund viser den jo absolut ingenting. Det er et spørgsmål om at skaleringen på X- og Y-aksen. Det kan være at indholdet kun er steget 0,000000001 %. Hvem ved, måske ville en akse, der går fra 1845 til 2010 vise et fald i indholdet af CO2.
    Det er sådanne virkemidler, der virker utroligt overbevisende, da man har ideen om at statistik bygger på facts og er velunderbyggede og seriøse.
    Hvem kender f.eks. ikke teorien om at flyvning er langt sikrere end at køre i bil. Samme data kan også bruges til at fortælle at flyvning er farligere end at køre. Og i princippet er begge korrekte.

Men alt i alt en flot præsentation som virker ret professionelt lavet.

Anders

---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne

Oprindeligt indlæg af dna
    Hvem kender f.eks. ikke teorien om at flyvning er langt sikrere end at køre i bil. Samme data kan også bruges til at fortælle at flyvning er farligere end at køre. Og i princippet er begge korrekte.

Jeg er ked af det, men den udtalelse giver ikke nogen mening. Statestikken omkring dødsfald per 1000km rejst kan kun ses til fordel for den ene!

Det jeg syntes ikke giver mening er er CO2 er "Carbon Dioxide" Det er det samme!

/ask

• Når man ser på flysikkerhed kan man opgøre det på 2 måder (formentlig flere). Hvis man opgør det som dødsfald pr 1000 km så er flyvning sikrere end bilkørsel. Men da letninger og landinger er det kritiske tidspunkt under flyvning mener mange at sikkerheden bør beskrives som antal døde pr 1000 ture. Og så bliver flyvning med denne lille ændring farligere end bilkørsel. Med andre ord er det udelukkende hvordan man behandler og præsenterer de data man har til rådighed.

Anders

Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne

• Ja, det var også det der var hele konceptet i det, en somsagt "fake" reklame :)

Udover det er jeg da glad for i kan lide den :cheers:

E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

Rettet en gang, sidst af Nuller-Joe ().