Problem med Skole-PC

• Har på det seneste haft det problem med min skole-PC (En Dell studio af nyeste model), at den simpelthen "glemmer" at windows er intalleret. Det er lidt meget et problem når den lige pludseligt ikke vil fortsætte og jeg bliver nødt til at lukke den ned.
    Heldigvis er Word udviklet sådan at den Autosaver når PC'en går i lort, ellers var der ofte en masse ekstraarbejde. Hvad kan det skyldes?

- Det skal siges at den får en halv-hård behandling da jeg altid har den i min taske når jeg ikke bruger den, så det bumper når jeg går osv.

PC'en:
    Dell Studio 1737
    2.26 GHz Duo processor (Intel Core P8400)
    3 GB RAM
    Windows Vista 32-bit
    Kan se at der umiddelbart er 2 diske: En "OS (C:)" til lager og en "RECOVERY (D:)" til Windows

• den må du lige uddybe.. du sidder og skriver i word, ergo må du jo være i windows, så på tidspunkt kan den vel ikke glemme det er installeret?

kan du prøve at uddybe hvad den præcis laver?? altså fryser den eller? hvad når du starter den op igen, booter den så windows som den skal eller?

//TM

The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

• Fx nu her der sad jeg og skrev i word og laver en stavefejl.. Højreklikker på den for at rette det og så går den bare ned, word lukker, proceslinjen forsvinder.. Der er kun musen og baggrunden tilbage..

Denne her gang startede den normalt op igen, men nogle gange siger ved at den ikke kunne finde noget operativsystem.

• hmm

det lyder som om din explorer crasher

prøv næste gang at trykke CTRL + ALT + Delete og vælg "task manager" (kan ikke lige huske hvad den hedder på dansk) under det første faneblad der vælger du "new task" og skriver explorer.exe

kommer den ikke frem med dine programmer igen så?? eller i hvert fald som minimum start osv nede i bunden

//TM

The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

• Jeg vil nok også foreslå at du laver en formatering. For der er tydeligvis noget i vejen med din Windows installation.

CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

• Og i samme omgang ville jeg køre en scan af din HD for at tjecke for bad sectors. Hårdhændet behandling (specielt mens maskinen kører) er ikke en HDs livret.

/ask

• Jeg har opdaget at selv de mindste ryk får harddisken til at gå kold..

Ville det være problematisk for mig at udskifte min normale harddisk med en Intel SSD X25-M?

• Problematisk for din pengepung måske, men ellers skulle der intet være galt. Du skal bare lige huske at SSD harddiske helst skal have lidt special opsætning i Windows, da systemet ellers kan æde den råt i løbet af kort tid (begrænsede læsninger)

Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |