Anekdoter fra man var knejt/knejtinde.

  • Snakkede med min mor tidligere i dag og vi kom til at snakke om nogle sjove og forunderlige ting jeg havde sagt da jeg var knægt, ting som man i dag kun kan grine af.


    En af dem jeg kan huske var at jeg var overbevist om at margarine/smør kun var til for at pålægget kunne sidde fast:-)


    En anden var engang da min mormor var ved at gøre rent og der var en ekstra genstridig plet, hun sagde at man bare skulle bruge godt med knofedt så skulle det nok komme væk. Min kommentar var "hvor kan man købe det mormor":-)


    Har i nogle lignende kommentare i kan huske fra jeres spæde ungdom?


    Skal siges at jeg var 8-10 år på det tidspunkt.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Da jeg var barn plejet jeg at kalde Makrelsalat for "Det røde med det hvide"... Hvilket kan blive misforstår som noget fræk... Hvilket det blev... ALOT! Især når jeg var med ude og handle! :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fe4ture
    Da jeg var barn plejet jeg at kalde Makrelsalat for "Det røde med det hvide"... Hvilket kan blive misforstår som noget fræk... Hvilket det blev... ALOT! Især når jeg var med ude og handle! :))


    Hæ hæ, kan godt se at det kunne misforstås :D

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ^Genzo^


    er det ikke?


    jeg bruger det kun selv med pålæg, leverpostej osv behøver det ikke, da det allerede sidder faste nok


    Det har jo også en vis betydning for smagen ;)

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Far, mor og jeg var lige flyttet tilbage til Danmark og jeg skulle fejre jul sammen med resten af familien for første gang. Jeg har været 3 år gammel og gik ude i køkkenet sammen med mor og bedste, som havde travlt med at gøre klar til juleaften.
    Jeg må have følt mig lidt overset midt i alt travlheden, da jeg begyndte at bande: sgu, satan, lort og i den dur hvilket jeg bestemt ikke måtte.
    Nå, de voksne havde travlt, så de valgte at overse og overhøre mig hvilket ikke lige passede, så jeg kunne lige nå op på køkkenbordet hvor der stod en bakke med 6 æg, som jeg væltede ned på gulvet og trampede i med mine fine,nye sko, mens jeg næsten skreg: Kan i for fanden da ikke høre, at jeg bander. Mærkelig nok fik jeg ikke en lussing for den episode ;).




    Jeg har vel været omkring 4 år og været ude på søndagstur med mine bedsteforældre, det gjorde vi meget. Vi havde gjort holdt ved et badehotel( havde vi dengang) for at få eftermiddagskaffe.


    Jeg fik en sodavand og en ostemad hvilket passede en lille gut som mig ganske fint, lige bortset fra at det var ost med kommen hvilket jeg aldrig havde fået før.
    Jeg må have sat og kigget lidt forundret på de små, sorte tingester som var på min ostemad, da min bedstemor spurgte mig, om der var noget i vejen ?. Et barn på den alder er jo nysgerrig og vidensøgende, så jeg stille det obligatoriske spørgsmål, hvad er det ?, bedste svarede, at det var kommen, 1-2 sekunders tavshed hvortil jeg spurgte hvor var det kommen fra ?.



    Om det har været samme år eller året efter, kan jeg ikke huske. Vi havde været på tur hele familien påske søndag og var endt på en restaurant.
    Jeg havde fået en hel krone til at spille i enarmet tyveknægt for, mens de voksne fik en øl eller kaffe. Jeg fik en gevinst på 3 kroner og gik stolt ind til de andre for at vise hvor dygtig jeg havde været og spurgte om jeg måtte beholde dem hvilket jeg jo gerne måtte.
    Tilbage til spillemaskinen, og jeg kom jeg i snak med en mand med et stort skæg, hvad vi snakkede om, er væk i tidens tand, men vi må have hygget os sammen.


    Jeg gik ind til de andre igen og sagde højt: JEG har spillet på maskine sammen med Simon Spies, det grinte de meget af og troede ikke en dyt på det, ganske utilfreds gik jeg ind igen til min nye ven og kom kort tid efter tilbage til bordet til de andre og stolt fremviste en 50 kr seddel, så udbrød der næsten panik, for hvor havde knægten fået så mange penge fra?( en hel ugeløn i 1968/69) hvortil jeg svarede, at dem havde jeg fået at Simon Spies. Nu ville de så gerne se hvem, det var som jeg havde sat og spillet på maskine med, og ganske rigtigt, det var Simon Spies og jeg havde fået den 50'er af ham.



    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Min mormor lærte mig at Ukrudt i haven hed Prutkrudt :o

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jK^
    Min mormor lærte mig at Ukrudt i haven hed Prutkrudt :o


    Hæ hæ :D

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Hver eneste gang besserne serverer rejer til noget når familien er på besøg skal de altid liiiiige nævne at som barn kaldte jeg dem for samuraier... :roller:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg husker da min mor siger "..bare vent til du kommer i puberteten" hvorefter jeg så fint spørger "hvor ligger det henne?"
    - Den har jeg måttet høre meget for -.-

    "Du skal aldrig file en diamant flod, hvis din hest åd et kloster" - Philip Larsen, 2009.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af pingomann
    Jeg husker da min mor siger "..bare vent til du kommer i puberteten" hvorefter jeg så fint spørger "hvor ligger det henne?"
    - Den har jeg måttet høre meget for -.-


    Den var go´ :))

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70