PS3 VS Xbox?

• Har et lille problem, overvejer stærkt at købe mig en konsol (Har aldrig ejet en) men ved ikk om det skal være PS3 eller Xbox.

Hælder dog mest til PS3, da den har spil som Metal Gear Solid, og kommende GT5

Men er der nogen der har nogle bud på hvad jeg skal vælge, og ikke bare skrive køb den ene for det andet er noget lort. Vil gerne have nogle begrundelser hvorfor folk skriver som de gør.

• tjae ville selv tage en wii pga den måde det styres på, men ps3 vinder foran xbox pga blue ray imo.....

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    er jeg den eneste som faktisk tænker på, man ska vælge den konsol man gerne vil ha pga. de games som kommer man vil game? :boxed:

Præcis:) Dette og så hvilke konsoler dine venner har for det er nu engang sjovere at spille sammen/mod nogen man kender.

Jeg er personling glad for xboxen og synes ikke helt et Blueray drev modsvarer de spil der er til xboxen men det er smag og behag:)

Hvis du går og venter på GT5 bør du kigge på Forza 3 som vel pt er det bedste racingspil og som er Xbox only...

Metal gear solidt har jeg aldrig spillet så kan ikke komme med forslag der;)

• du kan jo se dette her site på coolshop.dk hvor der er + og - for både xbox360 og ps3 og hvor folk også smider en kommentar om hva de syntes osv :D

personligt har jeg selv en Xbox360 og jeg valgte den fordi den var billigere dengang og fordi der var flere spil til og det største plus er godt nok controlleren er meget bedre at holde på, men jeg skal have en ps3 da man ikk kan spille Tekken på en Xbox :ph34r: :razz:

• jeg har ¨både xbox og ps3

ps3- er jeg mere glad for end min xbox , da jeg både kan se blueray og streame alt fra min computer let og enkelt.

x-box den bruger jeg primært til spil da jeg har rat og pedaler til den.....men alt dette kan man jo også få til ps 3 nu

så hvis jeg skulle købe idag blev det helt klart en ps3

Dyas

Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650

Laptop
    PS3
    Wii

• nu er jeg selv gamle Gran Turismo & Dead or Alive fan men da DoA skiftede til den først Xbox købte jeg sådan en os bla. det som gør jeg vil ha en Xbox360 når jeg ska ha en konsol samt GTAIV Episodes From Liberty City og så selvfølge deres Natal ^^

• jeg har en xbox360 og nu fået en ps3 i julegave. Har wii siden den kom ud.

Jeg har fundet frem til dette:
    Wii = Underholdning når der er gæster, og der slår den ALT andet!

Xbox360 = nogle meget få ekslusive spil til som kun fås her til, men de spil der er ekslusive til Xbox kan du få til PC så er den skid slået! nem streaming fra Windows Medie center, brugerfladen er nem. - Minus er du skal betale for at spille online (HVAD SKER DER LIGE DER?!)

PS3 = hurtigere, bedre grafik, bedre kontroller (det er jo smags spørgsmål), bedre brugerflade, blu-ray, ingen betaling for at spille online, trådløs. De spil du kan fleste spil som jeg spiller fås til begge konsoller 360 og PS3.

Jeg vil sige PS3 er den jeg bruger mest for tiden, da jeg spiller FIFA 10 og Army of two (2) over nettet.. og det ROX, jeg tilsluttede nemt mit Blåtand headset som jeg bruger til mobilen, og så kunne jeg nemt gå ind og sige output til mine højtalere, og input fra min blåtand! Fandme lækkert og det fungere bare!

• Jeg har både xbox360 og ps3.

Jeg syntes xboxen larmer for meget i forhold til min ps3. Dog har den bedre controller. Syntes det er svært at bedømme hvilken der er bedst. Der er ikke så mange eksklusive titler som der var i sidste generation, så hvilken maskine man køber må være en smagssag.

• Tak for de mange svar, tror at valget falder på en PS3 da den har flest spil som falder i min smag.

Har lige et par spørgsmål mere :)

Hvis man evt. skal spille skydespil hvor man skal sigte osv. Spilles det med kontrolleren også, er det nemt nok at styre, eller skal man have en mus til det?

Og kan det betale sig at købe en brugt, syntes priserne svinger meget. (Men kommer self. også an på hvad tilbehør der er med)

Skal jeg købe en 120gb eller 250gb udgave? (Hvad bruges HD pladsen til ?)

• Nu er der nok mange der vil nægte, men jeg bruger fx. kun controller når jeg spiller på min Xbox og PC..
    På PC'en bruger jeg også min Xbox controller.

Jeg synes det er meget nemmere at bruge en controller end at sidde og fumle med både mus OG tastatur.

Og ja, selvfølgelig er man ikke så hurtig, men man kan sagtens være hurtig på en controller.
    Den skal bare sættes op i sensitivity, og så kører det bare der'u'a.

Oprindeligt indlæg af Bubbi
    Nu er der nok mange der vil nægte, men jeg bruger fx. kun controller når jeg spiller på min Xbox og PC..
    På PC'en bruger jeg også min Xbox controller.

Jeg synes det er meget nemmere at bruge en controller end at sidde og fumle med både mus OG tastatur.

Og ja, selvfølgelig er man ikke så hurtig, men man kan sagtens være hurtig på en controller.
    Den skal bare sættes op i sensitivity, og så kører det bare der'u'a.

He, Palle alene i verden. Den havde jeg alligevel aldrig hørt før :))
    Det er indiskutabelt, at du har aldrig får samme føling med en kontroller i fps, som med mus og tastatur. Men så er controlleren jo så god til mange andre ting.

• Ville vælge PS3'en grundet det ekstra features, men altså det siges at Xbox live er væsentlig bedre end hvad PS3 har at byde på, dette kan jeg dog ikke selv kommentere på, så er der self. også de exclusive titler der tæller for den ene frem for den anden, og hva ens bekendte spiller på er jo også relevant :)

• jeg er glad for både min ps3 og min xbox 360:)

xbox 360 pga. forza motorsport.
    ps3 pga den ikke larmer så meget, når jeg ser film..

men hvis jeg skulle vælge KONSOL. xbox 360. hvis jeg skulle vælge underholdningsboks ps3,

Oprindeligt indlæg af Helmer
    jeg er glad for både min ps3 og min xbox 360:)

xbox 360 pga. forza motorsport.
    ps3 pga den ikke larmer så meget, når jeg ser film..

men hvis jeg skulle vælge KONSOL. xbox 360. hvis jeg skulle vælge underholdningsboks ps3,

Også min vudereing. Til ren gaming, en 360ér til alt muligt andet, en PS3.

Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate