Win7 => Opgradere Vista el. købe fuld win 7 version??

  • Egentlig er det vel et hurtigt spørgsmål, og sikkert også derfor jeg ikke har kunnet finde en tråd om det herinde.


    Men hva anbefaler i at man gør?? Hvordan virker sådan en opgraderings version? Laver den Roll-back på Vista og derefter en fuld Win7 installation, eller "retter" den bare Vista til så det bliver en Win7 "look-alike"?


    Dernæst ku' jeg godt tænke mig at vide, om hvorvidt man kan klare sig med en OEM version hvis man allerede har besluttet sig for en Win7 Home Premium Edition?


    pft. FlyZar

  • Hvis du vil køre med Windows 7 ska du lave en Clean installation alså slette alt på harddisken og ik opgrader har set flere familie medlemmer som har fået forskellige problemer ved bare at lave en Vista Opdatering til Windows 7, så det kan jeg helt klart ik anbefalde man gør, men derimod hvis det er muligt med den Opgrade Disk du kan få at lave en slette alt på harddisken og installer Windows 7 på en tom harddisk så det iorden ik det andet, da der altid vil ligge gamle filer og drille.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af iZaaK
    Jeg har overvejet det samme - det er jo som regl bedst at lave en clean install, men en opgradering er bare så meget nemmere og mere overskuelig... men hvad hjælper det, hvis det ikke virker.


    Clean Install - I'm oonh


    det er kun derfor MS rent faktisk sælger upgrade diske, granted det er nemt, men for dælen de kan gøre systemet ustabilt fordi en gammel driver eller noget ligger og spiller smart. I stedet for at hente en upgrade disk, så burde du kunne lave en custom win7 dvd med vlite og smide drivere osv på den.


    desuden er der intet som et nyformateret system :D

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Fortrækker også klart en ny-installation, men ifølge MS skulle de problemer der har været med en opgradering være fjernet.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af urbananen
    Fortrækker også klart en ny-installation, men ifølge MS skulle de problemer der har været med en opgradering være fjernet.


    100% at jeg også foretrækker en clean install, men vill lige forhøre mig rundt omkring da penge også spiller en rolle, og der er da en smule at hente på en opgraderingspakke fremfor fuld version.


    Har i ellers nogle kommentarer til om en Oem version kan være lige så god som fuld version, alt efter ens behov??


    FlyZar

  • Jeg har jo lige fået opklaret, at en OEM binder sig til dig bundkort tråd om emnet... så med de nuværende priser, så skal du have behov for at installere på mere en 2 computere for at en fuld version er økonomisk (i mine øjne) - eller om man bare kun vil have én windows dvd liggende og ikke 2. Det afhænger jo selvfølgelig af, hvor ofte man tweaker og udskifter dele (læs bundkort)... :)