Indlæg af FlyZar

    Hej

    Det er højst sansynligt Nvidias 144hz fejl som de har kæmpet med længe.

    Jeg havde selv fejlen med mit 1080ti og BenQ XL2730Z 27" 144hz

    Nogen løsning, du vil dele med mig? ;o)

    Den tråd havde jeg lige misset i min søgning. Men ja, du har ret. Min fejl minder utrolig meget om den som rigtig mange brugere derinde rapporterer om. Tak for henvisningen.


    Søren

    Hej folkens,


    Hvor starter jeg min fejlsøgning(udover denne post ;o).?


    Jeg har normalt 2 skærme tilsluttet på et Geforce 1060 6GB.


    Skærm 1: BenQ Xl24, Zowie 144Hz tilsuttet i Displayport
    Skærm 2: Asus NV238 tilsluttet med HDMI kabel(denne skærm har ikke de nye displayporte)


    Har virket upåklageligt i et halvt års tid. Men her til morgen, efter computer har stået idle, ser min primære skærm meget grynet ud.(ligner at hele skærmen er forvrænget, men den reagerer dog på input)


    Efter genstart er der ikke liv i skærmen, men mit system registrerer stadig 2 skærme, dog uden at jeg kan ændre på opsætningen, da det er som om skærm 1 ikke er tilstede.


    Jeg sætter herefter mit HDMI kabel over i BenQ skærmen, og denne virker nu fint(kører dog ikke i 144hz, hvilket den vel burde kunne)


    Hvad er i stykker?


    Displayporten(Har dog prøvet begge 2)


    Grafikkortet, da jeg ikke kan køre 144Hz?


    Skærmen(Displayport)




    På forhånd tak


    Søren

    Hej folkens,


    Jeg er blevet sendt i byen af min mor på 62 ;)


    Hun leder efter en ny computer til at erstatte hendes 10 år gamle bærbar. Hun har dog ikke krav om at det skal være en bærbar igen, bare den ikke fylder så meget omkring hende.


    Hun bruger den mest til alle hendes billeder, hvor lagerenheden gerne må være flytbar, så mængden ikke sløver hendes computer og kan tages med sig på tur(ligesom et gammelt foto album)


    Derudover er hun meget på nettet, og spiller "små" spil.


    Hun vil også gerne kunne "streame" nogenlunde gnidningsfrit til en Chromecast!


    Egentlig betyder budgettet ikke så meget, men der er jo ikke grund til at betale overpris, for noget som bare overstiger hendes behov. Omvendt vil hun gerne have noget som "holder".


    Egentlige krav må være:


    1. Pladsbesparende, men stadig med udgange nok til router, mus, tastetur, printer, skærm m.m.
    2. Levetid, og her tænker jeg mere en stationær over en bærbar pga. bedre køling, ingen batteritid m.m.


    Jeg havde selv kigget lidt på denne: https://www.komplett.dk/produc…er/lenovo-ideacentre-510#, men er lidt i tvivl om den er til at opgradere på?


    Har også overvejet de hersens Cube PC'er, men vi bruger en på jobbet og den er bestemt ikke hurtig, og der er nok også samme kølings problem som på bærbare


    Har i en god idé, så skyd fra hoften. Jeg takker på forhånd.


    Søren

    Hej allesammen,


    Jeg har Fibernet gennem Waoo og på trods af deres "prisvindende" trådløse dækning, så er det altså ikke særlig imponerende i mit hjem. Og det er så det jeg gerne vil have hjælp til.:


    1. Jeg har 2 airties sat op, for at kunne fordele det trådløse signal bedre rundt hytten. Men selv når jeg er lige ved siden af den første, så udnytter jeg ikke min 300/300 forbindelse. Samt signalet er MEGET ustabilt.


    2. Der sidder kabel fra internet porten i fiberboksen og over i en switch, som kabler videre til min PC og til den ene Airtie.


    3. Nummer 2 Airtie sidder 4 meter væk, med 1 væg imellem.(betonvæg :( )


    4. Jeg har deaktiveret det trådløse signal som fiberboksen udsender som standard.


    5. Både 2,4 og 5 Ghz signalerne af aktive.


    Jeg har en idé om at man kan købe en trådløs router, som har meget bedre dækning end de 2 Airties som Waoo tilbød gratis, og det er jeg egentlig villig til at betale for.


    Vil i mene at det kan lade sig gøre, at holde nogenlunde hastighed og dækning, selv ved brug af PC, 3 tablets og 2 telefoner?


    Hvis ja. Hvilken vil i så anbefale til omkring 1 tusse. Eller mindre ;o)


    pft. FlyZar

    Hej Folkens,


    har brug lidt hjælp til opgradering af min computer.


    Grundet alderen på min PC, samt defekt strømforsyning og bundkort gør at jeg er ude i en mindre opgradering / råd hertil.


    Jeg har 4 x 8GB DDR3 ram liggende og tænker at jeg kan holde omkostningerne nede, ved at bygge omkring disse.


    Jeg har brug for ny strømforsyning, nyt bundkort, ny CPU og muligvis nyt grafikkort. Mit nuværende GFX er et Radeon HD 4870x2.


    Jeg vil gerne kunne spille Deus Ex: Mankind Divided, The Division, CS:GO og des lignende. Men ikke nødvendigvis på UltraHighSuperXtraMega Max settings.


    Vil det være muligt at sætte noget sammen for ca. 3000,- evt. billigere hvis grafikkort ikke skal indgå, som jeg dog tror kommer til at skabe den største flaskehals, da det den ældste del i mit gamle system.?


    Er det federe at købe mid-end PSU, CPU og MB, og så istedet have flere penge til nyt GFX?


    Håber i har nogle idéer til valg af komponenter indenfor rammen, men smid også gerne jeres tanker hvis i slet ikke mener det kan betale sig at gøre som beskrevet, men istedet se helt bort fra mine DDR3 ram og istedet bygge noget nyt op. Hvis mer omkostningen ikke er så voldsom alligevel.


    Kvalitet vs. pris.


    /FlyZar

    FlyZar budet er ikke noteret. Computeren er ret tung, og ved ikke hvad det vil koste, men kan prøve at kigge på det. Jeg vil skyde på min. 250,-


    Auktionen slutter torsdag aften.

    Bare i orden. Jeg betaler selvfølgelig forsendelsen. Du skrev bare ikke noget om at det helst skulle være som afhentning, så jeg tænkte at forsendelse også var en mulighed.


    Du skal selvfølgelig gøre hvad der er nemmest for dig ;)


    FlyZar

    Hej Tweak's,


    Jeg søger ovenstående, men ikke nogen bestemt model. Årsagen skyldes at skuffen i min eksisterende afspiller er knækket, da en af mine unger lige følte for at træde på den.


    Højtalerne har jeg selvfølgelig stadig og de er velfungerende, derfor søger jeg kun afspilleren.


    Helst gerne Philips, da stikkene bagpå derved passer til kablerne. Alternativt kan afspiller af andet mærke også bruges, hvis surround tilslutningen her er uden pasform men istedet bare kabler som "låses" i. Så tænker jeg at jeg kan cutte kablerne og blotte kobberet.? :thumbup:


    /FlyZar/

    tak for svar.


    Jeg har haft batteriet ude i 5 min. er det ikke det samme som at cl cmos?


    Virker det ikke ulogisk at channel 1-2 ryger sig en tur, burde de ikke ryge i brugs rækkefølgen, altså 1-3 og så 2-4?


    Jeg er noget på bar bund.


    FlyZar

    Hejsa allesammen,


    Je har for nyligt opgraderet min computer med følgende køb:


    V:S: Kabinet, MBO, CPU, RAM


    Enste problem jeg har PT. er at jeg kun kan "se" de 8 gb ram, hvis jeg sætter dem i port 3 og 4, og derved kører udenom dual path.


    Er der en anden løsning end at port 1 og 2 er defekte på en eller anden mystisk vis?


    kan det være min PSU. Den er på 650W, men kan desværre ikke lige komme til at finde flere specs, da jeg ikke er hjemme.?


    Har prøvet at køre med kun 1 ram klods, i 1 port ad gangen og først da jeg når til 3'eren vil PC'en starte op. dette gælde begge mine ram stænger.


    lige så snart der sidder noget i 1'eren og 2 eren så er der kun gang i alle mine blæsere og dioder på bundkortet, og det tager præcis 10 sek. hver gang, før den prøver at genstarte.


    pft.


    FlyZar - Søren

    Jeg havde lignende problem, hvor mit grafikkort fungerede fint lige indtil at jeg installerede nyeste driver. I mit tilfælde var det defekt strømforsyning, som ikke kunne levere strøm nok til PCI-E, når grafikkortet prøvede at bruge de nyeste funktioner som kun nyeste driver giver adgang til. Ergo, jeg kunne ikke bruge mit grafikkort for fuld kraft, som det var tiltænkt.


    En ny strømforsyning løste problemet.


    FlyZar

    Hej allesammen,


    sikkert et hurtigt spørgsmål for jer herinde, men here goes.


    min søster bor i lejlighed med antenneforening, og vil gerne have sat hendes internet op trådløst.


    Den "box" hvor hendes internet kommer ind i lejligheden, ligner et stik til helt almindeligt internet kabel, og ikke sådan en model hvor stikket skal skrues på. (er ikke god til de tekniske termer)



    Duer denne til det? Eller skal jeg kigge efter noget andet.


    http://www.edbpriser.dk/router…-n-router-id-6753574.aspx



    Hvis i skal bruge flere oplysninger, må jeg gøre mit bedste.


    FlyZar