RADEON HD 5870 - PC FRYSER I SPIL!! :(

  • Hej Tweakers


    Har lige fået ny computer, og havde så tænkt mig at jeg ville flå nogle vilde spil omkuld!!!



    MEN ! ! ! ! ! ! ! !


    Hvis jeg foreksempel spiller DIRT 2, kommer jeg til det første event, og så "hakker" den i 3 sekunder en ca 4-6 gange, hvorefter den sætter sig helt fast!


    Call Of Duty - Modern Warfare II - Hakker i menuen i få sekunder af gangen, hvorefter jeg så kan begynde et multiplayer spil over nettet.. Finder hurtigt et, og joiner.. Nå den så skal atsrte banen, går computeren i sort, og spille svarer ikke!!! :(


    Altså lidt sørgeligt med sådan en opsætning:


    Asus M4A79XTD - EVO
    AMD PHENOM II X4 965 Black Edition
    OCZ Platinum 2*2gb ram
    Corsair TX750Watt
    XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5



    Hvad F... kan være i vejen?


    Har installeret "Nyeste" driver jeg kunne finde ( 9.12)


    Andre der har samme problem, måske enda en løsning?`



    På forhånd tak :D

  • Han måler jo nok temperaturen når maskinen ikke arbejder i et spil (som jo får maskinen til at gå død)


    Under alle omstændigheder skulle kortet gerne reboote og enten crashe spillet eller hakke videre på driver niveau. Kan selv huske da jeg overclockede mit kort, at den gjorde dét ofte.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HeinZ
    Ja lige præcis..


    Men problemet er jo at jeg ik har ændret en ting fra original..


    Det er sat i som fra fabrikken.. :S


    Nej det har han ikke Casper. :roller:


    /topic: Sidder lidt i tænkeboks. Kan ikke lige komme i tanker om andet end at enten driver eller måske strømforsyning fucker det op. Har du prøvet at køre noget benchmarking? Furmark fks. for at se om det er stress eller varme? (Den viser temperaturen live imens den kører)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

    Rettet en gang, sidst af HerrMansen ().

  • Prøv en Furmark med maks settings og giv den en 10min. Hold øje med temperaturen og se hvad der sker. Den presser maskine en del hårdere end 3dmark og konstant.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • :oops: :O


    Havde jeg ikke lige set hehe


    jeg har nemlig haft ligne problemer med mit kort da jeg OC det men når du siger at det er sådan fra standard...
    Hvis du lige har købt computeren ville jeg sende den til reparation og sige det har et defekt GFx det lyder ihvertfald sådan.

  • kan det være køleren der måske ikke sidder rigtigt på cpuen.....hvis den bliver for varm, vil det også give lignende problemer.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Jeg trpr også man skal lede efter et problem et andet sted end i det 5870. Muligvis som nævnt i køling af cpu. Prøv at afmontere den rens den og start forfra med montage.

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Nu skriver du ikke noget om hvilket kort du havde isat før. Havde du en Nvidia i før, så kan det være driver rester som driller, som ikke forsvinder ved afinstallation. Så kan du bruge denne


    http://downloads.guru3d.com/Gu…tup%29-download-1655.html


    Evt. kunne du prøve at DL den hotfix, som ATI har udgivet til 9.12 og se om den evt. af hjælper problemet.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Prøv en Furmark med maks settings og giv den en 10min. Hold øje med temperaturen og se hvad der sker. Den presser maskine en del hårdere end 3dmark og konstant.


    Det vil jeg lige prøve senere..



    Fragman / Baloo - Kan godt være, men kan bare ik forstå det.. har været med til at samle computeren, men det er 2 gode venner der har stået for det.. (Dagjob) - IT Supporter, så de laver ik rigtig andet end at sætte systemer op så har svært ved at tro det skulle være det.. Men selv den bedste kan fejle ! :)


    EBO:


    Jeg har aldig haft andet installeret.. Det er helt nyt system, men helt nye komponenter.. Alt jeg skrev tidligere et sprit nyt.. Har snakket med XFX Force - support, hvor jeg blev rådet til at installere Hotfix til v/ 9.12. Dette hjalp heller ik..


    Har nu set der er kommet en beta version af det nye Catalyst 10.1, som skulle være udkommet d. 07/01-2010.. Den har jeg lige installeret, men dette virker heller ik.. Dirt 2 fryser stadig, samt Call Of Duty Modern Warfare!!


    Jeg må indrømme jeg bliver lidt ked af det :D hehe

  • Ser ud som om kortet klarer sig fint - så kunne det godt være et RAM, CPU eller strømforsyningsproblem. Furmark æder jo ikke mange resources - den stresser bare GFX'et.


    Men for en sikkerheds skyld prøv lige at køre den igen men i Stabillity Test mode, med Xtreme Burning Mode, højeste skærmstørrelse din skærm kan håndtere, max på MSAA og så Post-Processing til. Er lige meget om den kun kan rendere en enkelt fps eller to af gangen - formålet er at udelukke kortet fra problemlisten. :9xo


    PS: Den stopper ikke af sig selv i stabillity mode. Du skal selv stoppe den efter et minuts tid (eller 4-5 hvis du har tid)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

    Rettet en gang, sidst af HerrMansen ().