Nyt Grafikkort?

  • Hej Tweak brugere!


    Står i den situation, at jeg ik har så vildt meget styr på computer, og derfor har brug for noget hjælp!


    Har en okay gamer pc, men skal ha skiftet mit gfx nu..


    Jeg kører med et Ati kort med 512mb ram, (navn ukent)


    Vil gerne op og ha et 1gb, da jeg bruger tiden med at game COD MW2..


    Mit bundkort er et ASUS M2ne-Sli hvis det siger nogen noget! ved ik om det hedder mere eller mindre :S


    Jeg har 4 gb ram, men ved ik om man skal ha flere af dem os..!



    Hvad ville "I/du" vælge af nyt kort. Prisen skal helst ik være for pebret! Så omkring 1000,-!


    På forhånd tak :D

  • gå ind i systeminfo og find ud af hvilket kort du har, du kan også bare hente GPU-Z eller SIW og finde ud af det på den måde...



    ram burde du ikk behøver mere af, hvilket os køre du med ???

  • se der er en forskel :)


    så kan du sagtens rende med 8gb ram, men hvis du ikk laver noget tungt arbejde så har du sådan set ikk brug for det...


    men når du kommer hjem engang så find ud af hva for et gfx du har for det kunne jo være at du bare ikk er nødvendigt at skifte det...


    dit mobo er jo også kun et AM2 socket så hvis din cpu ikk kan følge op på et større gfx så laver du bare en flaskehals også for du ikk en skid mere ud af det :) så cpu info også vigtigt :)

  • hjælper ikk han bare render ud og køber et nyt gfx hvis hans cpu bare danner en flaskehals når det nu er et AM2 socket...ikke fordi det er dårligt men man kan risikere at cpu'en jo slet ikk kan arbejde med et større gfx :)