ny saml-selv stationær. råd søges

  • Har rådspurgt mig før i dette forum ang. en saml-selv stationær til ca. 4000 kr.


    Havde egentlig skudt mig ind på den første med CPU i5, men fik så et mail med AMD-processeren, som vedkommende mente ikke kunne matche intels, men var god til prisen.


    Mine behov er powerpoint, alm. tekstbehandling, surfing og spil som WOW, civilization, LOTR, etc. Vil også gerne kunne have computeren i de næste 4-5 år uden at bruge alt for mange penge på opgradering.


    Hvad synes I er det bedste køb, prisforskellen er ca. 1000 kr. i AMD's favør



    Bundkort: Intel DP55WB Intel P55 mATX DDR3 Raid
    CPU: Intel Core i5 750 2,66 Ghz 8 MB 95 W Box Socket 1156
    RAM: Kingston ValueRAM DDR3 4G PC3-1333 kit CL9
    Harddisk: Seagate Barracuda 7200.12 500GB 16MB SATA
    Grafik Club 3D HD 4670 1GB
    Kabinet: Aopen QF50H 400W Midi Tower kabinet
    PSU. NorthQ NQ4001AT 400Watt Super Silent PSU PCI-E
    Opt. drev: NEC AD-5240S-0B DVD-RW 24X Black SATA



    Bundkort ASUS M4A78L-M LE
    CPU Athlon II x3 435 1,5 Mb, 2,9 Mhz
    RAM Corsair XMS2 2x2 GB
    Harddisk Seagate Barracuda 7200 500 GB
    Grafik Club 3D HD 4670 1GB
    Kabinet cooler master sileo 500
    PSU corsair vx 450W
    Opt. drev: NEC AD-5240S-0B DVD-RW 24X Black SATA

  • well har haft fine erfaringer med amd såvel som intel pcere, og din ven har helt ret i at deres phaenom 2....den 3 kernede faktisk er forygende til prisen, specielt da den 4. kerne nemt kan låses op.....og bundkortene til dem koster ofte også kun ½ af intels....så der vil være flere penge til et rimeligt gfx, ram og drev nu når budgettet er begrænset.


    alternativet er at besøge vores køb og salgs forum og få et system derinde til rimelige penge.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Hejsa jeg ville også anbefale den med Intel jeg har ikk meget forstand på bundkort men hvis jeg var dig ville jeg nok sørge for at købe en større PSU (Strøm forsyning)


    men hvad giver du for de dele ?

  • Ud fra hvad du selv skriver i dit 1ste indlæg vedr. dit behov, så vil jeg da mene at AMD's løsning ligger lige for.


    Mine behov er powerpoint, alm. tekstbehandling, surfing og spil som WOW, civilization, LOTR, etc. Vil også gerne kunne have computeren i de næste 4-5 år uden at bruge alt for mange penge på opgradering.


    Nu er det jo svært at spå, især om fremtiden som en klog mand har udtalt, og 4-5 år i hardware sammenhæng er jo næsten at sammenligne med en hel livstid. Vores behov ændrer sig jo hen ad vejen og nye kommer til.


    Amd's løsninger er som regel billigere at opgradere end Intel's jfr. bundkort etc., så løbende vedligehold burde være billigere, den vej rundt.


    Jeg vil dog mene, at der et par ting, som evt. kunne retfærdiggøre valget af løsning 1: DDR 3 ram er vejen frem, set over en længere tidshorisont, P55 chipset.
    Jeg ville skifte den NordQ PSU ud med en af bedre kvalitet, som Cosair, Antec, Cougar eller dyrere løsninger, det er det helt forkerte sted at spare.


    Du kunne evt. kigge på topdata.dk og se hvad de har at tilbyde, der får du en fornuftig løsning til en rimelig penge og forholdsvis ny teknologi indenfor en hver prisgruppe.


    Mvh


    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Helt enig Ebo


    corsair eller Cougar er blandt de bedste men også det dyreste men kvaliteten er bedre


    Jeg er mest for Intel PGA dårlig oplevelser med AMD's processore


    hvad angår Bundkortet aner jeg ikke så meget om men jeg har søgt viden på adskillige hjemmesider omkring Asus Maximus III Formular og det skulle efter hvad jeg har læst være super nice især til jer som vil Overclocke eller fin Tweaking på bundkortet via usb (COG hedder det vist)


    men da han ikke skal bruge sin pc til andet end at game wow på, så ville jeg vælge AMD da det er billigere
    (dog ikke pga af det hardware messige) men på et tidspunkt skal man give efter og opgradere det fandt jeg hurtigt ud af :)


    husk på at it topper den aktive udvikling med skyhøje Procenter (Nej er ikke Aktie Nørd Dooh...)


    MVH: Kasper H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af sb1097
    Har rådspurgt mig før i dette forum ang. en saml-selv stationær til ca. 4000 kr.


    Havde egentlig skudt mig ind på den første med CPU i5, men fik så et mail med AMD-processeren, som vedkommende mente ikke kunne matche intels, men var god til prisen.


    Mine behov er powerpoint, alm. tekstbehandling, surfing og spil som WOW, civilization, LOTR, etc. Vil også gerne kunne have computeren i de næste 4-5 år uden at bruge alt for mange penge på opgradering.


    Jeg ville som alle de andre også siger gå efter AMD systemet, men hvis jeg må komme med en lille rettelse, vil jeg mene at hele systemet er overkill i forholds til GFX.


    Jeg ville helt klart gå efter et 5750 eller noget i den stil istedet, da du så, først og fremmest får DX11 understøttelse til senere hen, nok lidt lavere strømforbrug, især i idle, og bedre gennemsnitlig performance. Med et GFX fra den nye serie vil du altså være "en smule" mere fremtidssikret, ud fra mit synspunkt :)

    Kabinet : Silverstone Raven

    MB : Gigabyte EX58 UD5 - RAM : Corsair Dominator 6*1GB - 1600MHz CL8

    CPU : Core I7 920 @3.7GHz - Køler : Scythe Mugen 2 - GFX : 4890

    HDD System : OCZ Vertex 2*30GB Raid0 - HDD Storage: Samsung F1 - 2*750GB

    Lydkort: Auzentech X-plosion - PSU : Antec True Power Quatro - 1KW

  • Jeg ville tage et AMD, men med AM3 og ddr3, hvis du skal have den i så lang tid og gerne vil kunne opgradere hen ad vejen.
    Havde selv et Asus A8N32-SLI Deluxe i fire år og det var et rigtig godt board. Kan efter flere års computerbrug med AMD og Asus kun give dem mine varmeste anbefalinger :)


    462, 939, AM2+ og AM3 er sockets jeg har kørt med. Har så haft en del CPUer, bundkort og ram til de forskellige platforme, men gennemgående er AMD skide godt i min bog.


    Til dit brug og budget kan jeg ikke se andet for end at satse på det grønne hold :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H