PS3 eller Xbox-360

  • Ja, har fået en god slat penge her til jul, og regner med at købe en af disse 2 konsoler.. Men ville lige hører hvilken i mener jeg skal købe?


    Har stærkt overvejet PS3'en, da der er blue-ray i den.


    Hvad synes i (:


    //rednaX_

  • PS3.

    P35-DS4, E8500@4Ghz, 4x1GB Crucial PC8500, HD4870/512, 750GB F1, HX620, P182, BenQ HD2200E
    Mac Pro 8x2,8Ghz, 14GB RAM, HD3870, 8800GT, 2x160GB Intel G2, RAID0, LP3065, EA231WMI, 2007WFP, 3xErgotron.

  • Hejsa rednaX_ og velkommen til tweak.dk.


    Jeg har flyttet din tråd til Spilkonsoller da det er her den hører hjemme. Hvis du fremover evt. er i tvivl om hvor de enkelte tråde skal placeres kan du altid finde hjælp her, hvor du også kan finde mange andre oplysninger.


    Nu hvor jeg er i gang med at henvise til en masse læsestof vil jeg også gerne gøre ekstra opmærksom på reglerne samt hvordan du skal forholde dig til spørgsmål om kopiering her på siden.


    Skulle du have nogle spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte mig, eller en anden fra teamet, og så kan vi være behjælpelige med at svare på dem.


    Jeg håber du får en rigtig god tid her på siden, og er frisk på at dele det du ved med os andre.


    Mvh


    Heidi | Tweak.dk Crew

  • Synes du skulle tage en PS3. Har selv en, mest fordi jeg altid har brugt playstation, og kan generelt bare bedre lide PS3. Og så har den jo også Blu-ray, og gratis internet. (Og mindre problemer! :T)

  • Helt klart Xbox'en hvis du er til online spil..


    Jeg har selv haft begge og endte med at sælge PS3'en fordi den bare samlede støv.


    Jeg synes alle online-tingene er meget bedre lavet på Xbox'en.
    Med friends og party modes osv.
    Det er super nemt at se hvad dine venner spiller, og invitere dem til party-chats osv.
    Der skuffede PS3'en mig godt nok.


    Jeg har så også en alm. stationær bluray-afspiller, så havde ikke brug for PS3'en på samme måde.
    Godt nok kan PS3'en mere end Xbox'en, men synes alligevel man får meget mere ud af Xbox'en.


    Ud over det synes jeg at kontrolleren er bedre på Xbox'en..
    Og ja, Xbox Live koster..
    230,- om året hvis man køber det de rigtige steder.
    Det under en 20'er om måneden.. Har vi vist alle råd til..


    Og det med RROD sker ikke så tit mere..
    Jeg har selv en sort Falcon Elite der er over et år gammel, den har der aldrig været noget med.
    Og min Resident Evil 5 Limited Edition Elite er en Jasper som bruger endnu mindre strøm,
    og udvikler mindre varme. Så der er endnu mindre risiko for RROD.
    Og alle nye Xbox'e er alle Jasper nu til dags.


    Kan lige sige til Woqini's kommentar om at Xbox'en larmer..
    Så har han været meget uheldig..
    Jeg har haft 3 Xbox'e i mit liv, og ingen af dem siger noget som helst.


    Så mig råd falder helt klart på Xbox'en.

  • Har ikke selv haft en Xbox360, så mine erfaringer er nok lidt biased.. men min fornemmelse er at PS3 er bedst hvis du også gerne vil bruge den som mediecenter, mens Xbox'en nok er bedst hvis du 100% foretrækker spillene..


    Men det kommer helt sikkert an på hvad du skal bruge den til.. Hvor meget du har tænkt dig rent faktisk at spille på den..


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi
    Dobbelt post.. Hvordan er det nu lige man sletter den?


    Slet indlæg er vist blevet fjernet.. dødirriterende..

  • Min Xbox var en af de tidlige versioner der også endte med en RROD, så der er nok rendt meget vand i åen siden den gang :)


    PS: glem ikke at PS3'eren har Blu-ray drev.

  • Har selv en Xbox360, hvilket mit svar måske kommer til at bærer bræg af :)


    Men Kargas pointe er faktisk meget god - hvis du ikke har tænkt dig at bruge den som et mediecenter så er det helt klart xbox360 vejen du skal gå.


    Et vigtig element du skal overveje er hvilke spiltilter du er til, nogen fåes kun til PS3 mens andre kun fåes til xbox360 - så tag et kig på disse og se hvilke der tiltaler dig mest.


    Jo xbox360 larmer lidt, men installere man spillene på harddisken så larmer den mindre end en normal PC.


    Overvej også hvilken konsol dine venner har, det er helt klart sjovest at spille med nogen man kender.


    VÆLG en XBOX ;)


    Godt nyt år


    Mvh Stubkier

  • Vælg en Xbox 360.
    Godt nytår. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Er der ikke lidt en rettesnor der siger at hvis man er til hardcore Gameing så er det Xbox og er man lidt mere familieorienteret så er det PS3.


    Jeg ville personligt vælge en PS3 men det er helt klart fordi den understøtter Blue-ray.

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • En anden ting der gjorde at jeg ikke valgte PS3'en til Bluray var strømforbruget.


    Da jeg havde min PS3 målte jeg strømforbruget med sådan en måler jeg lånte på energicentret her i byen..


    PS3'en brugte godt 175Watt for at afspille en bluray..
    Der bruger min gamle BDP-S300 lidt under 30W.


    Dog mener jeg at have læst de har fået den nye Slim ned på omkring de 80-90W.


    Men alligevel..
    Hvis min stationære blurayafspiller kan afspille ved 30W skal den sgu have lov til det. :)

  • Jeg stod i samme situation for lidt tid tilbage. Mit valg faldt på ps3, da mange "stand alone" titler til x-boxen også kommer til pc. Det gør ps3 stand alone spillene ikke. Og så er der selvfølgelig blu-ray.

  • Som det bliver nævnt ovenover så kig på hvilke spil der er til hver af konsolerne og overvej hvad dine venner har af konsol... det er sjovest at have nogen at spille med/mod:)


    Synes dog Xboxens integrering med Microsofts Live!-halløj fungere rigtigt godt og nu er det udvidet så man også kan leje HD film via nettet (hvis man har en tilstrækkelig linie).
    Det med den larmer skal man være opmærksom på hvis man køber en brugt model. Der er nogen af de første der larmer som en jetjager - men de nye er nærmest lydløse (ligesom PS3)

  • .

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

    Rettet en gang, sidst af zaxder ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af zaxder



    Det er komplet ævl det du skriver. Den eneste grund til at du skriver at controlleren er bedre på X-boxen, er udelukkende fordi du har vendet dig til den! Jeg gider simpelthen ikke høre på flere sige at den enes controller er bedre end den anden, og så er jeg egentlig ligeglad om du ejer begge. Det handler kun om tilvending.


    Nu ved jeg ikke med de andre.. Men jeg er da sådan set ligeglad med om du gider høre på hvad vi siger..
    Jeg synes også selv controlleren er bedre på xbox'en..
    Også selvom jeg nok har spillet længere tid med en PS2/PS3 controller..


    Så nej.. Det handler ikke "bare" om tilvending. Det handler om at jeg bl.a. synes at Xbox controlleren er bedre end PS3 controlleren.. Punktum..


    Jeg er da sikker på at man også synes at en gammel Fiat 127 er bedre end en Bugatti Veyron..
    Det handler bare om tilvending.. Kuk kuk..
    Du har din mening, vi har vores. Vær venlig at respektere det.
    Du behøver bestemt ikke skælde ud på den måde bare fordi folk har en anden mening end din.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af rednaX_
    Heller helt klart mest til PS3'en, da som der også bliver nævnt er Blueray i. :D .. Men tak for hjælpen alle sammen! :)


    Måske på grænsen af reglerne - men hvornår har du sidst lejet eller købt en film ;) ?