Ny i7 computer, feedback søges:

  • Hejsa drenge


    Jeg har brugt et godt stykke tid på at finde ud af hvad jeg skal købe til mit nye system, men vil gerne være helt sikker og vil være rigtig glad for lidt feedback på de forskellige dele eller generelt.
    Jeg har valgt disse dele:


    Bundkort: ASRock X58 Extreme
    CPU: Core i7 I7-920 8 MB
    Ram: OCZ Blade Series 3 x 2 GB 2000mhz PC3-16000 CL 9-9-9-30


    Grafikkort: ZOTAC GeForce GTX 260 Synergy Edition (har en leadtek gf260 og vil køre SLI)
    Strømforsyning: Corsair TX850W


    SSD: Kingston SSDNow V+ 64 GB
    Harddisk: WD Caviar Green WD15EADS 1.5 TB


    Kabinet: Cooler Master 690
    CPU Køler: Noctua NH-U12P Special Edition 1366
    5 stk Noctua NF-S12-1200 blæsere


    Rammene er nok de mest usikre.. men i forhold til reaper edition tror jeg disse er lidt bedre.
    Jeg har tænkt mig at skifte alle cooler master's blæsere ud med Noctua kølere for at få en mere stille computer.
    Og jeg har tænkt mig at overclocke rimeligt failsikkert, så cirka omkring 3.7ghz som egentlig let kunne gøres uden det helt store.


    Hvad siger i? :)



    edit:
    Nå ja, og jeg bestiller det hele hos getmore da de har de bedste priser generelt.
    Jeg er dog ikke helt glad for dem pga deres forbindelse til multimediaworld.


    Men et spørgsmål i forbindelse med getmore:
    Hvis nogle ting har ukendt leveringstid, sender de så alle de andre dele først?
    Ringede lige til dem men de svarer ikke.

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

    Rettet en gang, sidst af Azjo ().

  • nej, de sender det først når de ka sende det hele på samme tid, så de ik ska betale for fragt flere gange. vil ik selv handle der, men gjorde det selv da jeg sku bruge nogle dele til min pc. kabinettet lignede et der havde været åbnet. hvis de lukker har du heller ik deres garanti


    self god cpu og psu & noctuas blæsere skulle være nogle a de bedste, ka bar ik selv klare den klamme farve :9xo tror det er bedst at du tar et gtx260 fra leadtek så de er helt identiske, men ve ik om det gør den store forskel

  • Hvis de begge gtx260 er core 216 udgaven, så gør det ingen forskel for dig, hvilket du vælger. Medmindre det nye er lavere clocked end dit nuværende.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Hvis de begge gtx260 er core 216 udgaven, så gør det ingen forskel for dig, hvilket du vælger. Medmindre det nye er lavere clocked end dit nuværende.


    Så vil det hurtigste automatisk clocke ned til langsomste hastighed. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Det er ikke core 216 udgaven jeg køber ;)
    I SLI er forskellen jo absolut intet mellem alle de kort i den range.


    Er der virkelig ingen kritik af mine valg? Er det så godt valgt? :D (halv ironisk)


    Ja jeg er som sagt ikke glad for getmore men deres priser kan ingen slå.
    Jeg har dog holdt mig fra asus som jeg ved skider på deres kunder hvis firmaet man har købt det fra er død.
    De forlangte 500 kroner for at RMAe et bundkort.. nej tak asus.

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

  • Hvis du vil undgå Asus, så har du sq valgt det forkerte bundkort. Asrock er mig bekendt en del af Asustek og målrettet budgetmaskiner.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Asrock har altid haft et ry for billige dele og dertil også en anelse under standard. Har dog kun hørt godt om deres x58 kort, som uden tvivl følger med konkurrenterne og til en god lav pris.


    Lyder trist at du havde problemer med Asus. Jeg har ikke haft andet end Asus boards siden 2005 og har vitterligt aldrig haft problemer med kortene. Med rma kan jeg dog ikke kommentere, da der aldrig har været brug for det :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • asrock har haft både op og nedture, det er rigtigt nok. det er også rigtigt at det er en billig-version af asus, så selv dem der købte deres meget oc venlige kort (asrock dualsata2 fx ) som måske gik i stykker efter 6 mdr fordi man havde ocet dem ret voldsomt, jamen så havde man kun givet 1/3 af prisen på et tilsvarende gigabyte eller asus kort.....om det forholder sig sådan idag ved jeg dog ikke, men har ikke hørt folk klage over kvaliteten i lang tid på asrock.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Exido
    Tror ikke jeg helt er med på dit link Danemagic, jeg får en test frem fra tomshardware af clock speed og voltage ved overclock af i5


    Det er da test-hardware listerne nedenunder, du skal kigge på. Desuden er det en reminder om ikke at købe en hundedyr i7, når en i5 kan skrues op på 4 GHz on air.

  • Jeg havde set at det var et MSI P55-GD65 (Rev. 1.0)
    Chipset: Intel P55


    Men troede ikke du mente han skulle skifte til det boarrd, da du ikke skrev noget om at han hellere skulle tage et helt nyt socket, som betyder udskiftning af hans liste, ram, og cpu.


    eller er jeg helt væk nu? for kan ikke finde et MSI socket 1366 på det link du skrev Danemagic