Indlæg af Exido

    Jep har prøvet at installere driveren til begge RAID controllere. I diskhåndtering kommer diskene kun frem ved NativeIDE.


    Men Tråden kan godt lukkes, jeg har accepteret at de bare kører uden RAID.


    Så må jeg slå et nyt problem op når det opstår.


    Indtil videre er jeg helt tilfreds med den nye SSD.

    Når jeg går ind i min BIOS og sætter min OnChip SATA Controller til RAID istedet for NativeIDE og loader de settings, kan bios samt win7 ikke længere finde harddiskene. Hvis de bare står i NativeIDE så kan de godt findes af win7, så det bare uden RAID, med altså 2 harddiske på 500 gb istedet for en på 1 tb.



    Når jeg sætter BIOS til OnChip SATA Controller til RAID og trykker ctrl+f og definere deres raid 0 array og der står status functionally, synes jeg det er meget mærkeligt at de ikke bliver fundet.

    Tja, det kan være jeg skulle kigge på noget motherboard update, men firmware updatere SSD'en er jeg ikke helt frisk på da jeg læste versionen havde problemer med marvel controlleren, hvortil jeg har valgt at tilslutte SSD'en


    Men efter 12 genstarter, virker det som om win7 er mere samarbejdsvilligt, har nu fået installeret de nyeste updates samt Steam og graffikkort driveren, så nu kan resten af driver installeringen forhåbentligt foreløbige smertefrit. Også kan jeg gå igang med at kigge på de to "gamle" harddiske og formatere dem og få sat dem i systemet igen.

    Det gik så ikke lige efter planen.


    Jeg har fået installeret win7 via en usb nøgle.
    Det er jo også meget fint, men jeg kunne ikke aktivere mit win7 online selvom jeg er på nettet.
    Det er dog blevet aktiveret nu via telefonen. Men win updateringer kan ikke installeres. Generelt kan drivere slet ikke installeres. Om det er STEAM, mit graffikkort driver, gigabyte dvd'en alt slå fejl`?



    Hvad har jeg gjort galt. Jeg har prøvet at loade default settings i bios også sagt yes til at køre AHCI mode.

    Tak RTM


    Jeg købte Corsair Force 3 240 gb.


    Nu er jeg så gået igang med at installere win 7 på min nye SSD, men kan bare ikke komme videre fordi mærkeligt nok det dvd drev som jeg har indlæst win 7 dvd'en. Kan ikke genkendes mit under win 7 installationen så spørg den efter driver til dvd'drevet. Så gik jeg ind på samsungs hjemmeside. Driveren er så en exe fil, som ikke kan genkendes på et usb flash drev, af win 7. Så brugte jeg 7zip til at udpakke exe filen og lige lidt hjalp det.


    Så løsningen blir nok at ligge min win 7 dvd over på et 4 gb usb flash drev via wintoflash programmet. Også få bios til at boote fra flash.



    Mit næste spørgsmål er så når det er lykkedes og jeg tilkobler de gamle harddiske igen, hvordan skal jeg partionere dem igen, er det via boot eller inde i selve win 7? Og kan computeren godt selv finde ud af at boote fra ssd'en, den prøver vel ligeså meget at bootefra det gamle system fra raid harddiskene?


    Mvh Kasper

    Hej altid hjælpsomme tweakere.


    Jeg går med en lille drøm om at opgradere mit pc med en SSD, dette ønsker jeg for at nedbringe min computers startup tid samt loading hastigheden i mine spil " Især football manager".


    Mit spørgsmål er dog til det meste af processen. Hvor nemt/besværligt blir det.


    Lige nu kører jeg raid 0 med mine 2 F3 harddiske, disse er kablet til raid portene på bundkortet med 6.0 hastighed. Disse skal vel flyttes til mine 3 gbs slots. Så SSD får plads på 6. gbs pladsen.


    Herudover skal jeg formatere mine 2 F3 harddiske?
    og Installere styresystemet på den nye SSD.


    Så mine bekymringer ligger i bund og grund omkring installering af styresystem og min cd-key kan den bruges igen? Herudover har jeg mit office installeret med key, vil jeg kunne genbruge den? Herudover er der selve raid opbygningen hvordan skal den se ud i BIOS. Med en SSD og 2 F3 hardiske.


    Er der en super super smart måde at ordne dette show på?


    SSD'er jeg kigger mest på er: http://www.winkom-shop.de/shop…%26aid%3DMRVFTM25pl240%26 øv de leverer kun i Tyskland og http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=590483


    Hertil tænkte jeg om jeg ikke skulle supplere min computer med 4 gb ram mere så jeg har 4 x 2 gb. http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=491282


    Mvh Kasper



    Mit setup:
    Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9
    Kit w/2x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, for Core i5



    Gigabyte GA-790XTA-UD4, Socket-AM3
    AMD 790X+SB750, ATX, DDR3 , USB3.0, SATA 6Gb/s, Gb



    Cooler Master Sileo 500 Midi Tower Sort
    Blæsere: 1x 120mm Front, 1x 120mm Bag, Lydabsorber



    2x Samsung SpinPoint F3 500GB
    7200RPM, SATA 3.0 Gbps, 3,5", 16MB



    PowerColor Radeon HD 5770 1GB GDDR5
    PCI-Express 2.0, "PLAY!", DVI-I, HDMI, DisplayPort



    Samsung DVD-brenner SH-S223L/BEBE,
    Dual, SATA, Lightscribe, Black, OEM



    Microsoft Windows 7 Home Premium DK
    OEM, 64bit



    Razer Lycosa gaming keyboard Nordic
    USB, Keytop with non-slip rubber finish



    Cooler Master Real Power M620, 620W PSU
    ATX 12V V2.3, 80 Plus, Modular, 1x 6+2pin+1x 6pin


    AMD Phenom II X4 965, Black Edition DK
    Quad Core, 3,4Ghz, AM3, 8MB, 125W, Boxed

    Jeg er ingen ekspert ¨på området, jeg ville selv havde den bedste tdc forbindelse man kunne få for penge men det kunne ikke lade sig gøre de kunne ikke levere mere end 8 mbit igennem telefon stikket. Nu har vores boligforening endelig fået lagt nye kabler, så nu kan jeg få internet igennem kabel tv. Her trækker jeg nemt 30mbit. Hvis du i forvejen har kabel tv kan det være du skal kigge på den mulighed

    Det burde være ligetil at skifte gfx så.


    Jeg var i Fona og Expert i Frederiksbergcenteret for at se på deres udvalg. Expert havde Asus 120 hz skærm så det var den eneste jeg kunne se live, og den var ikke noget for mig.


    Det ville være rart også at kunne komme til at se de andre, altså Acer og LG. Er der nogen der ved hvor de kan tjekkes ud henne i nærheden af Kbh området.

    Nogen der kender en butik i København og eller omegn der har Asus, Acer's, Alienware"Dell" og LG's nye 120 hz skærme stående så man kan se dem live? Vil gerne lige se produktet ordentligt inden jeg kaster over 3k efter en skærm.


    Også må jeg nok købe mig et nyt gfx næste måned syntes 560 lød fornuftigt prismæssigt. Hvad gør jeg så med drivere osv der er installeret til det gamle skal jeg sætte skærmen til onboard kortet også slette alle drivere for dernæst at installere nividia eller skal jeg bare smække det i uden bekymringer?


    Det bliver nok denne skærm jeg køber.
    Acer GD245HQbid 24"


    Den hedder (Sort) Er det så hvor kobberet er erstattet med sort plastic?

    Tak for inputs indtil videre. Altså jeg har et stort TV hvor jeg ser film også, det var nu mere vidst jeg ville se noget andet end det kæresten lige fuldte med på i tv.


    1.00 491282 Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9
    Kit w/2x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, for Core i5
    1.00 513311 Gigabyte GA-790XTA-UD4, Socket-AM3
    AMD 790X+SB750, ATX, DDR3 , USB3.0, SATA 6Gb/s, Gb
    1.00 481778 Cooler Master Sileo 500 Midi Tower Sort
    Blæsere: 1x 120mm Front, 1x 120mm Bag, Lydabsorber
    2.00 491821 Samsung SpinPoint F3 500GB
    7200RPM, SATA 3.0 Gbps, 3,5", 16MB
    1.00 574073 PowerColor Radeon HD 5770 1GB GDDR5
    PCI-Express 2.0, "PLAY!", DVI-I, HDMI, DisplayPort
    1.00 485064 Samsung DVD-brenner SH-S223L/BEBE,
    Dual, SATA, Lightscribe, Black, OEM
    1.00 500028 Microsoft Windows 7 Home Premium DK
    OEM, 64bit
    1.00 420828 Razer Lycosa gaming keyboard Nordic
    USB, Keytop with non-slip rubber finish
    1.00 482851 Cooler Master Real Power M620, 620W PSU
    ATX 12V V2.3, 80 Plus, Modular, 1x 6+2pin+1x 6pin
    1.00 580521 AMD Phenom II X4 965, Black Edition DK
    Quad Core, 3,4Ghz, AM3, 8MB, 125W, Boxed


    Sådan er mit setup, ehm det er ikke ligefrem de største graffikkort der er plads til i mit kabinet, må lige tage siden af og måle kan ikke huske det.


    Men mit graffikkort har ikke mulighed for dual dvi, og det der med at trække 120 hz fra hdmi er vidst ikke muligt?


    Den der BenQ gamer XL2410T sælges med bundle som jeg ikke har brug for samt så synes jeg ikke om dens design.


    Jeg kan jo altid gå ud og købe en af de der 3k skærme også købe et nyt gfx i næste måned men jeg investerer ikke i skærmen for 3d så jeg hælder mest til en billigere 60 hz evt. LED.


    Hva med LG W2486L?

    Hej nu vil jeg til at have mig en ny skærm.


    Jeg gamer en del og ellers skal den bruges til at se blu'ray film. Jeg har ikke tænkt mig at tilslutte ps3 til.


    Lige nu har jeg et PowerColor Radeon HD 5770 1GB GDDR5 graffikort.


    Jeg vil helst have en 23 eller 24" skærm.


    Jeg er i tvivl om jeg vil få noget som helst ud af at købe en af de nye 120 hz skærme enten fra Asus, Acer, eller LG om mit graffikort overhovedet vil kunne bruge det til noget? Skal et Dual dvi stik i graffikortet eller skærmen, hvis det skal i graffikortet får jeg vidst et problem.
    Skal jeg så ud og købe et tilsvarende graffikkort mere eller et helt nyt?


    Jeg kan godt lide Samsungs design.


    Jeg har ikke tænkt mig at benytte 3d. Men hvis en 120 hz skærm alligevel kræver et nyt graffikort så bliver det vel en løsning til 5000 kr for både skærm og kort?


    Derfor hælder jeg mest til at købe en BenQ 24" LCD G2420HD:
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=477710
    Eller en Samsung 24" LED Syncmaster BX2450:
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=616613
    Af 3d skærmene 120 Hz synes jeg bedst om Asus design. Men det er en dyr investering hvis jeg også skal have nyt graffikkort.

    Det er nu gjort, og cpu'en passede i rammen så det gik fint, min nye balder køler er monteret, og core temperaturen er 79C. Altså langt højere end forventet, jeg har bare sat den i med et tyndt lag af det nye kølerpasta også den medfølgende amd strammer. Jeg har fjernet det gamle kølepasta. Virker som om der er noget galt, eller skal jeg vente til kølepastaen stivner :S?


    Tja jeg tjekkede den lige ud, men den kræver også back plate, hvilket de fleste åbenbart gør. Så kan jeg vel ligeså godt vælge den der Noctua NH-D14 hvis den kan være i kabinettet.
    Eller Zalman CNPS 10x Quiet


    Især Zalman's er interessant da den kun er 16cm høj og har et lav lyd niveau.